Verokortti Kelaan äitiysrahaa varten?

Vierailija

Maksetaanko äitiys- ja vanhempainrahasta joku kiinteä veroprosentti kuten esim. opintotuesta vai toimitetaanko Kelaan verokortti näitä tukia varten?

Mulla tuista vähennetään työmatkakulut niin eikös ne saa huomioida verotuksessa myös äitiysloman aikana?

Kommentit (7)

Vierailija

Mutta ikinä ei ole tarvinnut verokorttia kelaan toimittaa. Kyllä ne sen saavat ihan sähköisesti suoraan verottajalta. Näin oli jo ekan aikana -01-

Vierailija

No näinpä..töihin en mene niin miksi ne saisi vähentää verotuksessa..MUTTA, se matkakulujen määrä vähennetään myös mun tuista ja Kelan tädiltä asiaa tiedustellessani, sain vastauksen että asia huomioidaan verouksessa.

Ei mene mun jakeluun että miksi samasta tuesta multa vähennetään joka kuukausi tietty summa ja siltä ei, joka asuu työpaikan naapurissa. Kun kerran äitiyslomalla ei sinne töihin kuljeta..

Ap

Vierailija

aiemmat tulot. Ja kun ei töihin tarvitse mennä, ei tule myöskään matkakuluja. Toisin sanoen siis tuessa huomioidaan vain ne oikeasti käteen jääneet työtulot. Ei niitä matkakuluja suoraan tuesta vähennetä. Ihan oikein se menee, vaikka vähän hassulta tuntuukin. Mulla oli sama aikanaan.

Vierailija

Lainaus:

Mutta ikinä ei ole tarvinnut verokorttia kelaan toimittaa. Kyllä ne sen saavat ihan sähköisesti suoraan verottajalta. Näin oli jo ekan aikana -01-

Vierailija

Mutta siis sen saman prosentin mikä on siinä verokortissa mikä tulee alkuvuodesta kotiin. Ja tuota korotetaan kahdella prosenttiyksiköllä vielä, koska kyseessä on etuus. Jos tahtoo laskea uuden veroprosentin (mikä todennäköisesti on pienempi) niin tällöin kortti täytyy erikseen toimittaa Kelaan.

Lainaus:

Vierailija

Sen saa automaattisesti lähetettyä verotoimiston nettisivujen kautta. Tuohon toiseen kysymykseen en osaa vastata. Ei kai matkakuluja voi vähentää, kun et mihinkään töihin matkustelekaan äitiysloman aikana?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat