Perätila rv 36, kokemuksia kääntämisestä ja synnytyksestä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla vauva ollut jo pari kuukautta perätilassa ja odotan kutsua kääntöyritystä varten. Onko kokemuksia kääntämisestä? Tuskin mitään kovin miellyttävää on. Haluaisin synnyttää alakautta, jos vain onnistuu. Uudelleensynnyttäjänä pitäisi olla ihan hyvät mahdolisuudet siihen. Onko kokemuksia perätilasynnytyksestä?

Kiitoksia jo etukäteen!

Saara ja masu rv 35+5

Kommentit (4)

Vierailija

Hei,

Mulla yritettiin masuasukkia kääntää, mutta kumpaankaan suuntaan hän ei halunnut pyörähtää. Kääntöyritys tuntui vähän epämiellyttävältä, muttei varsinaisesti sattunut. Lantion koko mitattiin magneettikuvalla ja koska tilaa sen mukaan oli, sain synnyttää ihan normaalisti vaikka olinkin ensisynnyttäjä. (Tosin leikkausaika varattiin valmiiksi, yli viikkoa ei olisi saanut mennä yli ja poju alkoi tulla sitten itsestään sen varatun leikkaupäivän aamuna.)

Synnytyksestä jäi oikein hyvä mieli, kaikki meni hienosti. Paikalla pölähti ponnistusvaiheessa kätilön lisäksi avustava kätilö, kaksi naistentautien erikoislääkäriä ja yksi lastenlääkäri. Pojan sykettä seurattiin tarkasti. Ihan hyvin voisin toisenkin kerran synnyttää peffa edellä tulevan.

elu

Vierailija

ja koitettiin kääntää 36+2, ei onnistunut. ei ollut mitenkään traumaattista, epämiellyttävää mutta ei sattunut. inhottavinta oli silloin mielestäni suuhun annettava nitrosuihke joka aiheutti pientä pään jomotusta, mutta silloin olinkin fakiiri. leikkausaika annettiin, mutta synnytys alkoi 37+6 lapsivesien lorahduksella lattialle ilman minkäänlaisia supistuksia. epäilen että vauva potkaisi sikiökalvot rikki koska tuolla tavoin noilla viikoilla käynnistyi?? oli ilta, sairaalaan menin oitis ja ottivat sisään, antoivat supistuksia estävää lääkettä josta huolimatta yöllä tuli supistuksia, mitä en kylläkään ite tajunnut. aamulla ensi töiks leikattiin kun nähtiin käyrältä että supistuksia oli ollu. olin siis ensisynnyttäjä ja häntäluu oli huonon mallinen, siksi leikattiin.

Vierailija

Mun tutulla, ei siis itselläni, oli liian lyhyt napanuora! Vain muutaman sentin mittainen. Muksu ei mahtunut siis kääntymään, kun oli niin lyhyessä narussa. Sitä ei kuitenkaan huomattu kuin vasta leikkauksessa.

Eli yritettiin ensin kääntää, onneksi ei onnistunut kun se lyhykäinen napanuora olisi varmaan katkennut.

En ollut aikaisemmin kuullutkaan että jollain voi olla vain muutaman sentin pituinen napanuora.

ei siitä muuta haittaa ollut kuin se ettei lapsi päässyt kunnolla liikuskelemaan, ja se piti synnyttää sektiolla.

Vierailija

minulla on kännetty 37 ja 38vk. eli neljäs ja kuudes, toinen oli tyttö ja toinen poika. kumpakin kääntyi hyvin ja pysyi synnytykseen asti alaspäin. ensin annettiin supistuksia estävää lääkettä ja kun se oli ruvennut vaikuttamaan geelii mahan päälle ja pikkuhiljaa päästä takapuolesta kiinni pitäen liu uttamaan. ja välillä katseltiin ultraäänellä, lääkäri käänsi ja hoitaja oli myös mukana. sen jälkeen piti maata jonkun aikaa ja otettiin käyrää ja viikon kuluttua kontrolliin että oliko vielä alaspäin. toimenpide ei sattunnut, mutta saattaa tuntua vähän epämukavalta.

käännökseen vaikuttaa istukan sijainti ja myös miten napanuora kulkee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat