Auttakaa! Kuuluuko tällaiset supistukset normaalisti raskauteen?

Vierailija

Olen raskaana ja viikkoja takana 20. Nyt tunnen jokseenkin kivuliaita supistuksia useamman kerran päivän aikana, sellaisia vatsan täysin "kovettavia" supistuksia, joka säteilee selkään saakka. Tämä on toinen raskauteni, mutta en muista ensimmäisestä tällaista. Onko nämä normaaleja harjoitussupistuksia vai jotain muuta. Vauvan liikkeet tuntuvat normaalisti vatsassani. Kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla on viikkoja 18 täynnä ja kipakoita supistuksia tulee pienestäkin rasituksesta, esim. pienestä kävelylenkistä. Mulla supistus aiheuttaa painetta alapäässä asti, alapää on hellänä supistuksen jälkeen. Kävin eilen lääkärissä ja tarkistivat kohdunkaulan tilanteen ja kaikki on ok. Eli supistukset ei ole aiheuttanu kohdunsuulle mitään. Käskivät ottaa rauhallisesti, mutta ei mitään pelkkää vuodelepoa, omaa kroppaa pitää kuunnella ja toimia sen mukaan. Lääkäri tuumasi, että jokainen raskaus on erilainen eikä supisteluihin välttämättä ole mitään kummempaa syytä. Itse odotan kolmatta lasta eikä kummassakaan edellisessä ole ollut vastaavaa ongelmaa vaan olen pystynyt reippailemaan ihan loppuraskauteen asti ilman supistuksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat