Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein tänään vaikean, mutta oikean päätöksen; varaan huomenna ajan sterilisaatioon.

Vierailija

Ikää 32v, lapsia neljä (vanhin 13v, nuorin 6v). Kolme poikaa ja tytär. Terveitä, ihania lapsia.

Haaveilin kuopuksen jälkeen vielä vauvoista, kauankin. Mies oli kuitenkin aina sitä mieltä, että "ei ainakaan vielä".

Nyt olen viimeisen 3v aikana opiskellut itselleni ammatin ja sain juuri kuukausi sitten, viikko valmistumiseni jälkeen ihanan työpaikan. Huomaan, etten enää pode vauvakuumetta, olen hyväksynyt, etten sellaista enää saa. Mies sanoo vaan, että näin on hyvä hänen mielestään, mutta jos en ole 100% varma,niin odotetaan vielä sen lopullisen ehkäisyn kanssa.

Sydän on raskas, mutta tiedän, että tämä on oikea päätös. Kierukka vanhenee jokatapauksessa vuoden sisällä ja jono sterilisaatioon on monen monta kuukautta. Huomenna siis varaan ajan. Tämä on 99% järkivalinta, sydän voisi sanoa muutakin, mutta en aio antaa sille valtaa, kun kerta viimein olen vauvakuumesta (jatkuvasta!) irti päässyt.

Kommentit (5)

Vierailija

Mietipä jos tilanne parin vuoden päästä on tämä:

- sinulla on kiva vakipaikka, työstä on tullut tuttua ja viihdyt hyvin, silti kaipaisit vähän lisää aikaa perheesi kanssa

- lähipiiriin syntyy vauvoja ja miehelläsi herää pitkästä aikaa vauvakuume... hän on sitä mieltä että ehkä sellainen pikkuinen olisi kuitenkin vielä kiva, kaikkien silmäterä, iltatähti

- vaan päätös on jo tehty.

Tai jos vaikka miehesi kuolee, löydät uuden ihanan miehen joka tahtoisi lapsia, mutta sinä et enää voi...

Sinuna odottaisin vielä 5 vuotta. Yhden kierukan siis vielä ottaisin.

Vierailija

Hakee hyväksyntää ym. Huokaus, huokaus...Ehkä kannaattaa sen steril. olla! Hae kierukka uudelleen.

Tunnen n. 10 ihmistä, jotka katuneet. Osalla uusi mies, osalla muuten vain mieli muuttunut.

Vierailija

ehtii sit paremmin keskittyä niiden asioihin, kun ei enää ole pientä hoidettavana. En ymmärrä mikä pakkomielle joillain on tehdä uusi lapsi aina, kun alkaa päästä vähän helpommalla.

Uusimmat

Suosituimmat