Raskaana rv 17+ ja vaivana aamuyön unettomuus :( Mistä apu tähän?

Vierailija

Eli herään aamuyöllä ja en saa enää millään unta. Pyörin sängyssä tuntitolkulla, siten joskus klo 6-7 välillä saatan nukahtaa ja sitten saakin hetimiten nousta jo ylös. Todella kiusallista. Menen nukkumaan n. klo 23-00.30, jos menen kovin aikaisin niin sitten en saa alkuillastakaan unta..

Kommentit (7)

Vierailija

Itse heräsin tuohon aikaan säännöllisesti klo 04 aikaan (käytyäni nukkumaan klo 23), kun normaalisti herään 06 aikaan. En ollut kuitenkaan päivällä yhtään väsyneempi, joten ei se haitannut lainkaan.

Menin toiseen huoneeseen ja luin aamuyön rauhallisina tunteina kirjoja - paljon. Tein myös tavallista paremmat aamupalat itselleni ja miehelleni. Suunnittelin päivän ruokaostokset ja saatoin jopa kotoa käsin käydä käsiksi työsähköposteihin (etäyhteyden avulla).

Jos et siis ole mitenkään väsynyt, niin ei kai siitä mitään haittaa ole. Jos tuntuu, että heräät ihan liian aikaisin, syö pieni aamiainen heti herättyäsi aikaisin. Se saattaa joskus auttaa nukahtamaan uudestaan vaikka puoleksitoista tunniksi.

Vierailija

kesti jonkun aikaa ja sitten unikyky palasi. Huomasin että asennon vaihto auttoi. Olin jostain "neuvosta" ottanut vaarin ja vältin selällään makaamista, mutta kyljellään paikat puutui ja vatsaa särki. Juttelin neuvolassa asiasta ja sain synninpäästön. Nyt vetelen sikeitä selälläni (ja pidän kuorsauksellani miestä hereillä ;-)

Vierailija

Välillä hetkeksi helpottaa. Joskus auttaa kun katson hetken telkkaria ja syön jotain, lämmin kaakao oli ainakin hyvä vaihtoehto. Joskus käänsin pään jalkopäähän ja uni saattoi tulla.

Vierailija

nyt se on siirtyny mulle, rv32, jos menen liian aikaisin nukkuun. en kyllä todellakaan ymmärrä kans mikä auttais. tuntuu olevan sama juttu kaikilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat