Endometrioosi ja kierukka

Vierailija

Kellään muulla tällaista "yhdistelmää"=)

Siis itselläni on kesästä saakka ollut Mirena, jotenkin on ollut ajatus, että kun se on paikoillaan, endokin pysyy rauhallisena..

Nyt kuitenkin oviskivut alkaa olla taas sellaiset, että Buranaa palaa ja menkkakipuiluakin on, tosin vuotoa ei tule.

Olisi niin ihana päästä kaikenmaailman kipuiluista ja kramppauluista mutta niitä ei kai pois saa muuten kuin poistattamalla alakerran lapsentekovärkit kaikki pois..

Kommentit (4)

Vierailija

ja kärsin endosta. Minulla kivut ja menkat loppuneet muutaman kuukauden kuluttua kierrukan laitosta. Eli on ainakin mulla toiminut.

Vierailija

Vähän aloin arvellakkin, että ei kierukka pillereiden tavoin endoa kurissa pidä, meiän takapajulan tk:n lääkäri kyllä oli sitä mieltä hyväksi endolle kierukka mutta..Kun ei kasvata kohdun limakalvoa tms.

Pillerit ei sovi mulle, ei minkään merkkiset ja pääkin niin harva etten taitais muistaa niitä ottaa..=)

Tietääkö kukaan tarkemmin vielä tuosta lisähormonista??

Vierailija

itse syön e-pillereitä, ja niillä kivut pysyy hyvin kurissa. Syön aina 3 laattaa putkeen niin ei tarvii menkoista ja kivuista kärsiä turhan usein. Viimeksi juuri gyneltä kysyin että kannattaisko vaihtaa kierukkaan, mutta siinä on kuulemma eri hormoonia kuin e-pillereissä ja hän ei kierukkaa suositellut. Sanoi että kierukan lisäksi pitäisi todennäköisesti vielä syödä jotain hormooni lääkettä....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat