Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ihan friikki, kun imetysaika oli mielestäni ihana?

Vierailija

Se oli jotenkin niin huvittavaa ja hellyyttävää, että yhtäkkiä on sylissä pieni olento joka imee tissistä maitoa :)

Toinen kiva juttu oli, kun kerrankin oli isot tissit ja hoikka vartalo. Muistan, että mieskin oli enemmän kuin innoissaan uudesta ulkomuodostani.

Kommentit (8)

Vierailija

Pitkät imetykset ovat Suomessa lisääntymään päin. Mä imetin kuopuksen 2-vuotiaaksi, enkä suinkaan ollut ainoa. Sitten sai mulle riittää, lapsi olisi varmaan vielä jatkanut.

Isomman lapsen vieroittaminen ei ole sen vaikeampaa kuin pienemmänkään lapsen.

Lainaus:

minusta kanssa, kohta se vaan loppuu... vauva jo 10kk.

Vierailija

Ei siinä mitään kummallista ole, luonnollinen juttu. Jos imetys sujuu hyvin niin voisin kuvitella, että se on useimmista naisista ihan mukavaa.

Eikä imetystä ole pakko lopettaa ennen kuin itse oikeasti haluaa. Saa imettää kauemmin kuin yhden vuoden, ei sekään muuta lasta miksikään, että se alkaa kävellä.

Vierailija

Poika 11,5 kk jatkuvasti haluaisi naukata, vatin välein. Samoin esikko, kunnes lopetin. Alkuun oltiin tississä kiinni 24 h/vrk tai siltä se tuntu. Ja lähes vuoden iässä on alati molemmilla ollut tissi mielessä.

Se tosin on tässä ihanaa, kun näkee että imeminen tissistä on SUURI nautinto lapselle. Siksi haluankin imettää yli vuoden ja lisäksi tietty ne terveyssyyt.

Mutta uskon että aika monelle imetys on vaan pääasiassa aika vaivalloisen tuntuista (kuten minulla) ja aika moni lopettaakin imetyksen viimeistään 6 kk iässä. Tutkimusten mukaan vain 20 % imettää sen vuoden, sekin kertoo jo paljon. Suurimmalla osalla sitä maitoa tulee riittävästi, etenkin jos ei ala sotkea korviketta mukaan. Ja eihän imettämisestä nauttiva sitä tee.

Uusimmat

Suosituimmat