Varaatteko kotiin VARALTA korviketta ennen vauvan syntymää, vaikka aikoisittekin imettää?

Vierailija

Itse olen ollut niin neuroottinen että on ollut pakko varata kotiin muutama korviketetra valmiiksi että kun kotiin tulee että jos vauva ei pian tissistä tarpeeksi saakaan... miten muuta äidit teette?

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Lapsia siis 2 kpl, enkä ole koskaan ostanut korviketta. Tuttipulloja sentään oli valmiina pumppaamista varten (tai siis sitä pumpattua maitoa varten). Kummankin lapsen synnyttyä asuimme sellaisessa paikassa, missä oli klo 07-22 kauppa auki ihan vieressä ja klo 22-07 aikaankin alle puolen kilometrin päässä. Rinnanpäät oli rikki ja kipeät, mutta ei tullut mieleenkään antaa siinä tilanteessa korviketta. Ei se kuitenkaan kovin montaa imetyskertaa kestänyt, joten sen kesti, kun tiesi, että vauva saa imemällä maidontuotannon käyntiin. Ehkä jos oltais jossain kaukana kaupoista asuttu, ois saatettu pari korvikepurkkia ostaakin valmiiksi.

Vierailija

Kyllä sen jo sairaalassa huomasi, et maito nousi nopeasti. Siis ei varmaan kaikilla, mut mä jouduin erityisesti kuopuksen kohdalla pumppailemaan aluksi jatkuvasti, kun maitoa tuli liikaa.

Vierailija

Jouduin kans munuaiskivien takia sairaalaan, kun yksi lapsistamme oli vielä pelkällä rintamaidolla. Onneksi oli lypsettyä maitoa pakastimessa. Mun mies toi kyllä vauvan sairaalaankin syömään.

Vierailija

Lainaus:

Mielestäni psykologinen vaikutus on imetystä edistävä, ei ole paniikkia, että mistä vauvalle ruokaa jos imetys ei suju ja on kello 3 yöllä...

Vierailija

ensikoisen kanssa olisin halunnut imettää mutta kun ei tullut niin ei tullut ja onneksi oli varattuna nannia. nyt toinen 2kk päästä tulossa,ja varaan,koskaan ei tiedä. tietty jos omaa maitoa tulee niin annan sitä.

ja tosiaan toi ensi maito ei riitä sokerivauvalle. mulla esikoinen on sokerivauva ja niin on tämä tulevakin,joten pakko sille sitä ruokaa on antaa sitte omaa tai korviketta :)

en ole ajatellut et olisin huono äiti jos en saa imetettyä, äitiyttä ei mitata sillä. joten kaikki jotka niin luulee niin ei huolta,hyviä äitejä ootte siit' huolimatta XD

Vierailija

että ei ollut yhtään korviketta varattuna ja yöllä jostain syystä maidon tuleminen olikin tiukassa. Lapsi oli tuolloin 2 kk. Maidontulo-ongelmiin syy selvisi kun alkoikin kuukautiset.

Vierailija

ja tulivat kyllä käytettyä ennen kuin päiväys umpeutui. Ekalla kertaa olin kotiutuessani valvonut useamman vuorokauden ja kun sitten ekalla neuvolakäynnillä olin ihan loppu niin käskettiin miestä syöttään pullolla pari yötä. Jouduin kyllä heräämään kerran yössä kun rinnat turposivat maidosta. Lypsämällä en ole koskaan saanut herumaan, varsinkaan itkiessäni ja ollesani umpipoikki, joten korviketta annettiin. Imetin tyttöä kuitenkin yli vuoden ikäiseksi ja yhteensä sai ehkä 5prk korviketta. Toisellekin oli purkit varalla ja joskus kauppareissulla ollessani mies niistä antoi. Kakkonen ei missään vaiheessa tottunut pulloon, mutta hörppyyttämällä meni joten kuten...ja edelleen on tissillä vaikka on kohta 2v ;) Eli kyllä sitä voi ihan onnistuneesti rintaruokkia ilman hysteriaa parista desistä korvikettta!

Vierailija

Mutta kakkosen ollessa muutaman kk:n vanha sairastin karsean yrjötaudin. Maitoa ei tullut pisaraakaan kahteen vuorokauteen, onneksi oli korviketta ja omaakin maitoa pakkasessa. Omaa maitoa ei tosin olisi ollut tarpeeksi.

Vierailija

Esikoisen kanssa olin päättänyt että imetän. just joo, asiat ei ihan mennyt kuten suunnittelin. Maito ei noussut ja imetyksestä ei alkuun näyttänyt tulevan yhtään mitään. Päästiin sairaalasta pois lauantaina ja ensimmäisenä äkkiä kauppaan ostamaan korviketta ja tuttipulloja.

Vierailija

Lainaus:

ns. sokerivauvaa sattuman kaupalta. Itselläni ovat molemmat näitä, ja viimeisin veti jo srl:ssa 3 päivän ikäisenä 60 ml kerralla luovutettua ja korviketta sekoitettuna. Ja mun tissistä ei tullut PISARAAKAAN, kirjaimellisesti. Ei vaikka hoitajat kävivät kuinka puristelemassa ja neuvomassa. Lääkärin olisin jo heitänyt ikkunasta pihalle, mutta onneksi älysi pysyä poissa.

Jos meille vielä lapsia tulee, mielummin annan vaikka korviketta kuin katson alhaisista sokereista krampaavaan lasta. Ei ole kiva näky.

Mutta eihän maito nousekaan heti, itselläni on aina noussut vasta 2-3 päivänä, mutta siihen asti riittää kyllä kolostrum, kun vauva on vierihoidossa kokoajan.

Vierailija

...varata.

Mutta sairaalassa vauva sai korviketta ilman että minulta kysyttin etukäteen. En ensikertalaisena osannut itse auttaa vauvalle imuotetta eikä sitä osanneet kaikki kätilötkään. Tiesin jo kätilön tullessa ovesta sisään, onnistuuko homma vai ei. Sitten yöllä oli vuorossa kätilö, joka ei osannut auttaa vauvalle imuotetta eikä vauva saanut ravintoa. Vauva oli yön vauvalassa ja aamulla tuo hoitaja kertoi, että oli antanut vauvalle korviketta. Tai liekö ollut luovutettua äidinmaitoa. Av-juttuja kun lukee, niin luulisi, että se olisi katastrofi. Mutta eipä tuo minulta imetystä pilannut, vaikka rintani eivät ole edes isot ja minulle oli tehty sektio. Maitoa riitti hyvinkin, kun vaan opimme tuon imuotteen. Tai liekö vauva oppinut.

Tästä huolimatta ei kaikkien mielestäni tarvitse imettää, jos se ei vaikuta onnistuvan. Ystäväni on minun tapaani pienirintainen, mutta sen lisäksi hänellä maidoneritys ei ole kauhean suurta, ja sinnittelee jo kolmatta kuukautta asian kanssa. Ok, jos niin haluaa. Mutta korvikekin on ok, jos homma ei lähde sujumaan helpolla.

M

p.s. meillä pienehkössä sairaalassa siis kätilöt hoitaa osastolla myös jo synnyttäneitä, ei pelkästään synnyttäviä.

Vierailija

En ollut itse asiaa edes ajatellut, mutta neuvolatäti sanoi, että mielummin ostaa kotiin varoiksi 1-2 tetraa kuin lähtee keskiyöllä autolla hakemasta lähimmältä huoltsikalta tms.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat