Kertokaa rivitalo asumisesta! On ollut minulle painajaismainen ajatus

Vierailija

nyt muuttamassa!

Mihin pitää varautua?

Mistä saa voimia?

Kommentit (13)

Vierailija

vanhempien kalliissa rivarissa on siis 24 asuntoa ja niillä on talkkari ja isännöitsijä hoitamassa kaikki hommat.

Ärsyttää: se, että tehdään aivan typeriä remontteja. Vaikkapa eristerappaus. Se oli kerrassaan turha. Ikkunoiden vaihto myös turha.

Olen rakennusinsinööri itse ja ärsyttää.

Vierailija

Lainaus:

Mitäs ...vetin asiaa niillä on lampsia toisten _omalle pihalle_ kutsumatta?

vetää sitä ruohonleikkuria oman asuntonsa läpi... tavallaan ymmärrän kyllä, eihän sitä kantaakaan voi. On se aika painava. Sitten toinen oli tietysti vielä sellainen joka leikkasi sen ruohon kerran viikossa koko kesän ajan, ou jee!

Vierailija

Lainaus:

Tai varmaan olet..mutta voiko kukaan muu yhtyä 7. näkemyksiin?

ap

Meillä ei naapureita huomaa kuin roskista viedessä. Tervehdin ja siinä se. Taloyhtiössä ei ole pieniä lapsia ja ainoa koirakin löytyy meiltä.

Vierailija

Ihan riippuu minkälaiset lapset naapurissa asustaa.

Lainaus:

Lapset pimputtaa ovikelloa ja juokse karkuun, tulee pyytämään saako tulla katsomaan koiraa tai ulkoiluttamaan jne. Ei mitään rauhaa!

.

Vierailija

Ja varsinkin, jos ei ole mitään (kamalia) talkoosysteemeitä, vaan huoltoyhtiö jne. Että mikä pakottaa olemaan missään määrin naapureiden kanssa tekemisissä jos ei halua?

Vierailija

vanhemmat asuvat paremmassa rivitaloyhtiössä ja siellä asuu oikein asiallista akateemista porukkaa. 5h ja paljon muuta tilaa.

Taas semmoiset pikkuruiset puukyhäelmät keräävät asukkaikseen surkeaa duunarisakkia, joka metelöi ja örveltää.

Plussaa on se, että vain 2 meluavaa naapuria ja se, että ei tarvitse itse hoitaa asioita, vaan voi soittaa talkkarille tai isännöitsijälle.

Vierailija

Eka rivari: 4 asuntoa, mukavat naapurit,

miinuksena 7 isoa vaahteraa mun pihaosuudella, joiden lehtiä haravoin syksyisin n. 30 jätesäkillistä

Toka rivari: 4 asuntoa, mukavat naapurit,

miinuksena talonmiesvuoro lumenluonteineen joka 4.vko

Vierailija

Mä en ole nähnyt vuoden aikana kuin kaksi kertaa yhden naapurin ja muitakin toooosi harvoin. Ja kaikki siis normaaleja töissä ja ulkona käyviä ihmisiä...

Ääniä ei kuulu just yhtään. Oma iso piha hoidettavana, yhteisiä aluieita ei juuri ole. Eli ei mitään talonmiesvuoroja eikä mittään helvatun talkoita.

Vierailija

molemmin puolin sellaiset sosiaaliset naapurit, jotka aina osasi tulla aidan taakse juttelemaan kun mentiin pihalle. Siitä pihamme yli kävelivät kun hakivat taloyhtiön ruohonleikkurin, mennessä huikkasivat sisälle, että tässä minä nyt vaan kuljen teidän nurmikolla, ei kai haittaa.

Kissat tulivat kesällä ikkunasta sisälle, juu oli rotukissoja, mutta ärsyttävää mikä ärsyttävää.

Lehteä hakiessa tai autolle mennessä oli kyllä aina siinä joku naapuri pihalla. Jouluna soittivat kelloa ja toivat joulukortteja jne.

Kai meillä oli sitten jotenkin omituinen taloyhtiö, ja jotenkin se, että oli ihan omistusasuntoja teki tästä "yhteisöllisyydestä" jotenkin hienompaa. Kun oli kaikki niin hienosti hoidettu.Meillä asui siinä naapureina esim eläkeläisiä, yrittäjiä, lapsiperheitä, työssäkäyviä. Oli aika iso, eli siinä oli sekaisin 5-6 talopätkä, jolkaisessa muutamia asuntoja eli aika iso taloyhtiö käsittääkseni.

Näköala oli meillä pellolle, mutta silti ei mielestäni ollut niin rauhallista kuin olin kuvitellut. Minua lopussa ihan pelotti mennä takapihalle, kun ei yhtään tiennyt kuka naapuri sinne taas änkeää juttua vääntämään. En kyllä yhtään tykännyt!

7

Vierailija

pääty rivarissa, vain yhdet naapurit ja hyvin tullaan heidän kanssaan toimeen, ollaan asuttu kohta 10 vuotta.Oma etupiha, takapiha terasseineen, yläkerrassa parveke ja vielä päätynurmikko on vain meidän käytössä, vaikkei ihan omaa tila olekaan,ollaan siellä vuosien saatossa pidetty mm uima-allasta, pomppulinnaa, juhlissa katosta ja pöytiä ja tuoleja jne.Lyhyt matka keskustaan, koulu ja pk lähellä, kuitenkin puistoa, metsää jne kulman takana.Ei sähkölämmityskuluja ym jätemaksuja.Aivan ihana asumismuoto, en vaihtaisi omakotitaloon tai kerrostaloon, vaan aina olen halunnut kaksikerroksisen raivarin, ja edelleen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija

akateemisuus paljoa auta, jos niillä akateemisilla sattuu olemaan lapsia. Ne on ihan yhtä ilkikurisia kuin ne duunaraittenkin lapset. Kerran olen asunut "paremmassa" rt-yhtiössä ja toiste en rivariin muuta. Siellä kun pitää olla kaikkien kanssa puheväleissä ja niin sosiaalista että.

Lapset pimputtaa ovikelloa ja juokse karkuun, tulee pyytämään saako tulla katsomaan koiraa tai ulkoiluttamaan jne. Ei mitään rauhaa!

En tosiaankaan suosittele rivariasumista kenellekään, ei mitään yksityisyyttä esim kerrostaloon verrattuna. Vaihtoehdoista rt, okt ja kt, rivari on ehdottomasti kuppasin. Kokemuksesta puhun.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat