Puolivuotta sitten minä ja aikuinen tyttäreni keräilimme nauraen rikkoutunutta helminauhaa

Vierailija

lattialta. Sanoin: taidan sanoa "Tiinalle", että kadotin helminauhan. "Tiina" on 10v tyttäreni. "Tiinan" mummi kuuli mitä sanoin.

Asia unohtui, en ostanut uutta, eikä Tiina kysellyt sen perään.

Tiina tuli tänään lomalta mumminsa luota ja oli aivan raivona.

Mummi oli kertonut, että naureskellen keräilin rikkomaani helminauhaa lattialta ja sanoin valehtelevani Tiinalle.

Nyt minä olen raivoissani, mikä mahtoi olla mummin motiivi kun halusi tuolla lailla pahaa? :(

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

muuten asia paisuu. Saatamme sanoa pahasti toisillemme.

Minä en siis ole valehdellut "Tiina" tyttärelleni noin.

Anoppi ainoastaan kuuli minun sanovan tuon.

Muitakin samankaltaisia sammakoita on suustaan päästänyt.

Tuntuu vaan pahalta jos tekee sen ilkeyttään. Vanhuudenhöperö ei meidän sukulaisten mielestä ole. ap

Vierailija

sen ilmeisesti siltä tiinalta.

No, totuuden se mummo vain kertoi. Aika ilkeä kyllä olit, kun naureskelit sitä kerätessässi. Varmaan oli niin satuttanut mummoa, että halusi siksi satuttaa sinua. Ymmärrän mummoa.

Vierailija

Tässä muuten huomaa anopin ja oman äidin eron.

Jos kyse olisi omasta äidistäni niin motkottaisin sille suoraan kunnes tajuaisi, jos taas anopista haukkuisin sitä, kiehuisin ja ottaisin etäisyyttä.

Eli anopit on "kauheita" koska niille ei voi sanoa suoraan samalla tavalla kuin omalle äidilleen. Omalle äidilleen kun voi kiukutella kuin pikkulapsi vaikka ikää olisi yli 30 v...

Vierailija

Ja täytyy olla aika typerä ja huumorintajuton jos ei sitä tajua. Kukpa meistä ei olisi ikinä lyönyt asioita leikiksi siten ettei se ole tarkoitettu kaikkien korville...

Mummi oli kyllä tosi pöhkö. Aikuisille ja lapsille puhutaan eri tavalla ja eri asioita ja lapset eivät tajua aikuisten juttuja ja huumoria. Mutta aikuisten pitäisi se kyllä tajuta. Ei totuus tee kaikkea oikeutetuksi kaataa lasten niskaan. Totta on vaikkapa sekin, että parhaan ystäväni ex-mies on juoppo ja petturi ja siksi onkin nyt ex. Mutta ei tulisi pieneen mieleenkään mennä sanomaan sitä ystävän lapsille.

Vierailija

Totuudentorvena pahoitti lapseni mielen.

Samalla reissulla tyttäreni kertoi mummille, että lähdemme 2vk ulkomaanmatkalle.

Mummi sanoin tytölle, ettei vaarille saa asiasta kertoa mitään.

Tota eukkoa en kyllä halua nähdä enää ikinä! ap

Vierailija

Asia unohtui, en ostanut uutta

Asia on tytön kanssa keskusteltu ja vakuutin hänelle, etten olisi valehdellut hänelle jos olisi tullut puhe tuosta ketjusta.

Pää vaan meinaa hajota tuon mummin ilkeyden ja kaksinaamaisuuden vuoksi.

Julma ihminen :(

Vierailija

Huokaus. Siis ei ap varmasti oikeasti iloinnut siitä, että lahjaksi saatu kaulanauha meni rikki! Tai mä ainakin tulkitsisin sen niin, että toi oli sellasta tilannehuumoria, tavallaan.

Ja se ei ole oikeanlaista rehtiä rehellisyyttä, jos piruuttaan menee toitottamaan asioita (ja tuokin varsin turhanpäiväistä), joiden varmasti tietää pahoittavan mieltä ja aiheuttavan riitaa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat