Me&I-vaatteiden palauttaminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla on nyt tälläinen tilanne: tilasin itselleni vaatteen lastenvaatteiden kanssa. Tuo omani ei kuitenkaan ollut sopiva, joten se tarvitsisi palauttaa. Miten nyt sitten käy noiden kaupanpäällisten, kun palautan tuotteita? Eli siis sain kaupanpäällisiä kun tilaus ylitti tietyn summan ja nyt kun palautan omani, jää tilaus alle tuon summan.

Sitä mietin kanssa palauttaako tuotteen vai yritänkö myydä eteenpäin. Tuote on loppuunmyyty, joten saattaisi mennä kaupaksikin. Ehkä...

Kommentit (4)

Vierailija

Tilauksen piti olla yli 80 euroa, niin sai siilikuvioisen pipon kaupanpäälle. Luulen että jos ap palauttaa osan tilauksesta ja summa jää alle tuon 80e, niin luulen että joutuu maksamaan sen kaupanpäällisen (tai palauttamaan myös sen).

Itse varmaan ottaisin kaikki tuotteet, ja laittaisin sen sopimattoman huutikseen myyntiin. Ainakin jos kaupanpäällinen oli hyvä mutten haluaisi maksaa siitä oikeaa hintaa. Mieti muuten paljonko häviät jos pidät kaikki (siis oman tuotteesi hinta miinus kaupanpäällisen hinta), tuon verran sinun tulisi saada tuotteesta huutiksessa jotta jäisit tasoihin (vs. että palautat ja maksat sen kaupanpäällisen).

Tulipa sekava selitys... Mutta se palauttaminen ei ole oikeasti kovin vaikeaa, itse olen vaihtanut yhden tuotteen, ja samalla tavalla se tehdään kuin tuo palautuskin. Tuote ja se lappunen täytettynä (otin siitä itse kopion) kirjekuoreen, kirjekuoren päälle se palautusosoite ja sitten postiin. Menee postikuluitta. Itse sain sitten muutaman viikon kuluttua isomman tuotteen kirjeessä kotiin, onneksi niitä oli vielä jäljellä (muuten olisin saanut rahat tililleni takaisin). Aiemmin palauttamiseen tarvittiin myyjältä jokin koodi, mutta se käytäntö on poistettu.

Vierailija

Niin siis tosiaan Nonna kyseli millä hinnalla tilasin ja sain kaupanpäällisen. Joku ehtikin vastata eli summa oli 80€ ja kaupanpäälle sai siilipipon (oli ollut bokserit aikaisemmin ja ne oli loppuneet , oli korvattu pipolla).

Selostan nyt koko jutun. Tilanne minulla oli siis se, että summa jäi noin 5€ vajaaksi 80€ ja myyjä suositteli ottamaan salaisen vaatteen, jotta saisin pipon. Kysyin, mitä sitten tapahtuu, jos palautan oman vaatteeni, koska omista ei voi koskaan tietää sopiiko vai ei toisin kuin lasten. Ja kyseinen äidin vaate on loppuunmyyty joten ei voi vaihtaa toiseen kokoon. Myyjä silloin sanoi, että saan joka tapauksessa pitää kaupanpäällisen. Ja siitä syystä siis otin salaisen vaatteen vielä, jotta tuo summa ylittyi. Muuten en olisi sitä ottanut. Ja nyt oma vaatteeni ei ole sopiva ja uutta ei ole tilalle eli joudun palauttamaan. Nyt mietinkin, jos palautan vaatteen niin uskonko myyjän sanaan ja pidän kaupanpäällisen. Kaverini oli muuten todistamassa tuota keskusteluamme myyjän kanssa. On sekava selostus, mutta toivottavasti edes jotenkin ymmärrettävä.

Huutiksesta en oikein tiedä. Jos vaate ei menekään siellä kaupaksi, on minulla täysin minulle sopimaton vaate kaapissa turhaan. On aika kalliita vaatteita vain kaapinkoristeena... :)

Mitäs tässä nyt oikein tekisi...

Ymmärrän kyllä sen, että olen tavallaan saanut väärin perustein kaupanpäällisen, jos palautan vaatteen. Jos näin ajattelee, ihmisethän voisivat tehdä niin, että tilaisivat vaatteita saadakseen kaupanpäällisiä ilmaiseksi, tietäen jo valmiiksi palauttavansa osan.

Mutta mitä tästä opin, en enää ainakaan tilaa itselleni mitään. Lapsille kylläkin, niin kivoja vaatteita Me&I:lla on... :)

Ja tuohon Nonnan asiaan. Aika kurja juttu tuo, että ale alkaa heti kun on tilannut. Tuo kaupanpäällisjuttu oli muistaakseni marraskuussa puolivälin paikkeilla kun olin kutsuilla. Olisiko sitten lie loppunut jo joulukuussa. Eli kun tilasi yli 80€ arvosta sai bokserit kaupanpäälle. Ja bokserit meni loppuun melko nopeasti kuulemma eli sain sitten siilipipon kaupanpäälle.

Jos olet marraskuussa tilannut kannattaa asiasta kysyä. Meilläkin kutsuilla myyjä meinasi lopuksi unohtaa kertoa kaupanpäällisestä. Oli onneksi kertonut alussa, että jotain piposta on tulossa lopuksi ja joku muisti siitä kysyä. Muuten olisi jäänyt kertomatta.

Sinuna ottaisin yhteyttä myyjään ja kyselisin salaisen vaatteen perään. Jos kerran on luvattu on luvattu. Kurjaa jos jää huono maku suuhun, kun vaatteet kuitenkin on kivoja

Vierailija

ja saanut niistä maksamani hinnan. Palauttaminen vaikutti monimutkaiselta tai ainakin myyjän antoi sellaisen vaikutelman.

Mielenkiinnosta kysyisin mitä sait kaupanpäällisiksi ja millä summalla (ei tarvitse tarkkaa summaa sanoa, jos et halua) tilasit? Käyn ystäväni luona Me&I vaatekutsuilla ja olen tähän mennessä aina tilannut jotain. Viimeisten kutsujen jälkeen monet tilaamistani tuotteista tuli parin päivän kuluttua aleen (kun joulukalenteri muutettiinkin aleksi); en saanut tuotteista alennusta vaikka en ollut vielä saanut tilausvahvistusta ottaessani yhteyttä myyjään. Hieman harmitti, kun tilasin kuitenkin useita vaatteita ja alennus olisi ollut vähintään 30e tilauksen loppusummasta.

Vierailija

Minä tilasin joulukuun alussa vaatteita yli 200 eurolla ja sain kaupanpäällisiksi servettipaketin. Sen servettipaketin sai jokainen, joka tuolloin tilasi... Kolme kertaa olen tilannut ennen joulukuuta ja aina vähintään 80e arvosta. Kaupanpäällisiksi olen saanut nyt yhteensä 2 pakettia servettejä. Pitäisikö kaupanpäällisten olla yhtenäisiä, onko kaupanpäällisiä ylipäätään mahdollista saada, millaisia kaupanpäällisiä muut ovat saaneet? Myyjä ei kyllä ole edes puhunut mistään kaupanpäällisistä tai tilauksen loppusumman vaikuttamisesta kaupanpäällisiin. Olen työni puolesta järjestänyt useita Leikkien-lelukutsuja ja siellä selkeästi aina kerrottiin millaisia kaupanpäällisiä oli tarjolla tilauksen ylittäessä tietyn summan.

Tuo joulukuinen tilaus jäi kyllä vaivaamaan... Hommahan menee niin, että kun teen tilauksen, niin voin tehdä muutoksia siihen kunnes se "lukitaan" eli saan tilausvahvistuksen sähköpostitse. Minä en ollut tilausvahvistusta saanut, kun kyselin yllättäen alkaneesta alesta. Myyjä ilmoitti, että tilaukseni - harmi kyllä - oli jo "lukittu" eli en voinut saada vaatteita alehintaan (alennus olisi tosiaan ollut kymmeniä euroja). Tilausvahvistus oli hänen mukaansa kadonnut johonkin bittiavaruuteen (aiempien 3 tilauksen tilausvahvistukset ovat tulleet minulle normaalisti)... Myyjä lupasi antaa yhden salaisen vaatteen hyvitykseksi mutta sitä vaatetta ei ole näkynyt ja tuskin tulee näkymään... Pidän Me&I vaatteista mutta en siitä, että minua ns. hyvänä asiakkaana kohdellaan näin. Pitäisiköhän vaihtaa myyjää??

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat