Miksi lapsettomilla on mielestään oikeus sylkeä päälleni, kun tulen liian helposti raskaaksi?

Vierailija

..eihän onnesi ole heiltä pois.

t. itsekin lapsettomuudesta kärsinyt

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Lainaus:

Joillekin yksikin vahinko on liikaa riippuen elämäntilanteesta.

Tylyä mutta kaikkeen on oltava valmis. Elämä yllättää vaikka siihen olisi lääkärin resepti.

Vierailija

Lainaus:

huolimatta, kun elämäänsä tai lapsilukuaan ei pysty suunnittelemaan?

50 vuotta sitten olisi mennyt läpi mutta ei tämän päivän Suomessa. Höpö höpö.

Vierailija

Lainaus:

Lapsettomuus ei ole valinta (siitä kärsiville) Sen eteen joudutaan ja se kyseenalaistaa koko naiseuden ja niin monta muuta monille muille itsestään selvää asiaa.

Hedelmällisyys on tervettä.

Hedelmällinen nainen = Nainen isolla N:llä

Hedelmättömyydestä kärsivä nainen = viallinen nainen

Vierailija

Ikinä en ole tavannut lapsetonta, joka olisi ilkeillyt tai kuikutellut raskaanaolevalle. Itse asiassa kukaan ei ole seurassa erityisesti tilittänyt lapsettomuuttaakaan, sellaiset keskustelut käydään yleensä aika pienellä porukalla intiimissä ilmapiirissa.

Millaisesta rupusakista tuttavapiirinne koostuu, jos siellä ei osata alkeellisimpiakaan käytöstapoja?

Vierailija

Miksi lapsottomuus oikeuttaa ilkeilyyn ja sitä saa ääneen surra, mutta jatkuvia vahinkoraskauksia ei?

Lainaus:

Vähän kuin selittäisi alaraajattomalle että pääsee vähemmällä kuin ei tunne särkyä jaloissa tms.?

Lapsettomuus on kipeä asia. Muista se.

Mulle joskus kaltaisesi viisas tuntui vaikka luovuttavansa lisääntymisvälineensä jos vain voisi. On ne niin varmat kalut kuulemma. Ok.

Musta on todella kohtuutonta mainostaa omaa hedelmällisyyttään varsinkin lapsettomalle, voittehan te superhedelmälliset ihmiset perustaa vaikka jonkin yhteisön nettiin jossa voitte vertailla tärppejänne ja haukkua mahoja.

Niinhän lapsettomillakin on omat palstansa.

Ja kyllä, minulla on lapsia.

Vierailija

Monelle tämä tälläinen hedelmällisyys voi olla ongelmakin. Tuttavani tuli raskaaksi lääkärin lausunnosta huolimatta(ei koskaan lapsia) ja käytti tähän aikaan vielä pillereitä ja teki abortin mikä "epäonnistui" koska raskaus kuitenkin jatkui normaalisti. Toinen tuli heti synnytyksen jälkeen kerrasta(kondomi) ja otti jälkiehkäisypillerin ja raskaus jatkui. Sairasti vakavan kohtutulehduksen ja olikin raskaana. Munasarjoissa todettiin isot kasvaimet ja siltikin tuli raskaaksi. Teki sterilisaation ja taaskin tuli 3.v sen jälkeen raskaaksi! Joillekin ei mikään tunnu auttavan. Olen lapsettomana jakanut tämän surun tuttavani kanssa ja auttanut häntä selviämään tästä kaikesta ja silti ajattelen että toisille se on liian helppoa ja toiset eivät tule raskaaksi mitenkään edes hoidoilla!

Emme saa ajatella aina vain itseämme, koska jollain ihmisellä voi olla todellisia ongelmia kun tulee raskaaksi aina kerrasta. Tuttavani halusi jo aloittaa selibaatin raskauden pelossa ja suhde alkoi kärsiä kun ei uskaltanut rakastella ettei tule raskaaksi. Ajattele omaa suhdettasi ja millaisia kriisejä te käytte läpi, tahtoo raskaaksi ja mies ei aina jaksa touhuta lakanoissa, ei tahdo enempää lapsia ja ei itse tahdo touhuta lakanoissa... Mietitään kaikki itseämme ja myös muita.

Vierailija

Lainaus:

Pehmensin vähän totuutta, 2 keskenmenoa on sama kuin 2 keskeytystä. Nyt tulee kuraa

Sinä voit tehdä jotain vahinkoraskaudellesi - voit saada sen abortoimalla pois ja elää taas elämääsi ilman ylimääräistä lasta...

Lapsettomuudesta kärsivällä ei ole tuollaista mahdollisuutta ellei adoptiota lasketa sellaiseksi. Ja jos lasketaan niin sitten ajatellaan asia niin että sinäkin saisit luopua siitä lapsestasi vasta 5v kuluttua ja joutuisit siihen asti kärsimään tuon ylimääräisen lapsen aiheuttamasta tuskasta.

Vierailija

Ihan sama kuin joku valittaisi:

- työttömälle että voi vitsi kun taas pakotettiin ottamaan ylennys vastaan ja headhunterit koko ajan soittaa ja riitelee siitä kuka saa minut tai

- syöpäsairaalle että hitto vieköön kun ei koskaan saa olla töistä pois saikulla pitämässä vähän hauskaa kun "mä en vaan koskaan sairastu edes lievään flunssaan"

Välillä voi pitää vaan naamansa kiinni. Jos tietää että toinen kärsii lapsettomuudesta niin ei ehkä kannata täysin vastakkaista ongelmaa hirveästi päivitellä hänelle. Ja ihan sama lapsettomalla - jos hän tietää sinun ongelmastasi niin hän voi pitää leipäläpensä kiinni omasta ongelmastaan sinun seurassasi.Varmasti teille kummallekin löytyy empaattisia kuuntelijoita ja voitte jättää toisenne rauhaan. Todella moukkamaista valittaa tuollaisesta lapsettomuudesta kärsivälle...

Vierailija

Taisin kirjoittaa tuon 20, ja tosissaan kyllä ymmärrän miten lapsen saaminen voi olla hankalaa jollekin, siis raskaus voi olla epätoivottu. Saa surra, saa puhua, mutta kannattaa miettiä missä seurassa. Lähinnä ollakseen kohtelias, ettei lisää toisen tuskaa.

En itsekään itkeskele lapsettomuuttani kaikille. Esimerkiksi kerran olin juhlissa, joihin tuli nainen, joka oli raskaana samoilla viikoilla joilla itse olisin ollut, jos se ainut raskauteni ei olisi mennyt kesken. Se nainen alkoi juttelemaan vierelläni raskauden tuomista ongelmista ja pahoinvoinneista. Alkoi itkettämään ihan hulluna, mutta menin piiloon vessaan, rauhoituin ja poistuin tekosyyn varjolla. En tahtonut pahoittaa raskaana olevan mieltä, syytön hän oli minun ongelmiini.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Vierailija

niskaan ja mut nyljetään elävältä.

Lainaus:

minuun verrattuna ole järin hedelmällinen jos olet kerran kaksi keskenmenoa saanut. Itsellä saman verran raskauksia, eikä yhtään keskenmenoa, yksi ekasta kierrosta ja kaksi vahinkoja. Kaikki yli 30-vuotiaina. Mutta ei tulisi mieleenkään käydä selittelemään näitä asioita kenellekään. Ei kukaan tiedä, että vain yksi on suunniteltu ja kaksi vahinkoja! Kaikki luulevat, että ihan normaalisti on yritetty. Mitä se muille kuuluu kuinka pian sitä raskautuu.

Vierailija

että millaisia kavereita ne lapsettomat ovat jos pitää hyökätä päälle?

Herranen aika on minullakin lapsettomia kavereita, eivätkä he hyökkää sanallisesti päälle kun minä olen ilmoittanut raskaus uutisen.

Kyllä minä ymmärrän että on rankkaa kun ei lapsia saa helposti, mutta kyllä sitä tällaisessa tapauksessa huomaa kuka on tosikaveri. Tietenkin pitää kaveria ajatellen miettiä mitä suustaan päästää. Mutta tosikaveri on oikeasti iloinen toisen raskaudesta. Niinkuin minä sitten tuen lapsetonta kaveriani miten pystyn. Olemme toistemme tuki ja turva.

Vierailija

ei nai, ei tule raskaaksi. Kyllä pystyy suunnittelemaan! Kunhan olet vain välinpätämätön.

Lainaus:

Lainaus:

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat