Milloin sairaslomalle??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Odotan neljättä lastamme viikolla 29+2. Viikolla 27 olin neuvolalääkärissä, jossa lääkäri sanoi että kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt kahteen senttiin. Lääkäri neuvoi ottamaan vähän rauhallisemmin ja lepäilemään myös päivänmittaan vaakatasossa.

Välillä supistelee jonkin verran, enemmän jos olen esim. ollut päivän töissä (myyjänä, seisoma/istumatyötä), supistukset eivät useimmiten ole kuitenkaan kipeitä. Lisäksi uutena vaivana on ilmaantunut ajoittain (ehkä kerran päivässä) ilmaantuva kova paineentunne tuonne emättimeen/kohdun suulle...ehkä vähän samantapainen kuin synnytyksessä kun tekisi mieli ponnistaa...). Paineentunne menee itsestään pois, mutta on todella ikävän tuntuista, kestää ehkä 10-20min).

En ole valittajatyyppiä, mutta mietin, pitäisikö hakea sairaslomaa tms. Vauvan parasta haluan ajatella, vaikka en itseäni kyllä muuten tunne yhtään sairaaksi, ja mieluiten töissä edelleen jatkaisinkin. Antakaahan vinkkejä, mitä minun pitäisi tehdä...??

Kommentit (1)

Vierailija

niin sinun kannattaa kyllä käydä neuvolassa/lääkärissä tarkistuttamassa tilanne kohdunsuulla. Jos muutosta on tapahtunut, niin luultavasti joudut vuodelepoon...

Lapsen kannalta olisi ehdottomasti parasta saada kasvaa kohdussa vielä ainakin kuukauden verran, eli sinuna kyllä soittelisin heti neuvolaan ja kysyisin sieltä menetkö sinne/äiti polille/päivystävälle terveyskeskuslääkärille.

Itse olen parissa viimeisimmässä raskaudessa makoillut enemmän tai vähemmän tiiviisti (kolmosesta rv31 alkaen, tästä nelosesta rv24 alkaen) koettuani sitä ennen yhden lapsen keskosuuden (syntyi yllättäen rv31+1)... Edellisessä raskaudessa sain palkinnoksi täysaikaisen lapsen ja tässäkin ollaan hyvää vauhtia jo täysaikaisuuden rajaa lähestymässä... sitkeästi aion maata kunnes rv 37 täyttyy........

Itsekään en ole lepoon joutuessani tuntenut itseäni sairaaksi, mutta lasteni terveydellä en halua leikkiä ja mielestäni kuitenkin näissä tilanteissa se pieni on aina tärkein.

Katjalah&nelonen rv35+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat