Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonkohan (suurinpiiretein) maksaa olkkarin sisämaalaus?

Vierailija

Eli tarkoitus olisi ostaa palvelu ammattilaiselta, sillä kohde on melko vaikea ja iso itse tehtäväksi. Olohuoneen huonekorkeus on korkeimmillaan varmaan 5m ja seinistä pitäisi repiä tapetit alas ja maalata... Mikähän mahtaisi olla hinta noin suurinpiirtein? Itsellä ei ole mitään hajua, että puhutaanko satasista vai tuhansista euroista!

Kommentit (7)

Vierailija

No nyt ihan lonkalta heitto, että maaleihin ja tasoitteisiin menee varmaan pari sataa. Tietämättä nyt teidän neliömääriä, mutta ei nyt varmaan ihan kympeillä saa.

Työ maksanee muutaman tonnin. Kantsii pyytää muutamalta tarjous.

Mutta nythän toi kotitalousvähennys on ihan sairaan hyvä, työkustannuksista saa siis vähentää verotuksessa jopa sen 60 prossaa.

Vierailija

työ on kallista, ja aikaa tuohon kuluu varmasti aikalailla, pohjamaalaus+pinta pariinkin kertaan, sitten vielä listojen laitot yms. ota huomioon myös suojaus, purku ja paikkojen siivous (kuuluvat remppafirman töihin).

9l maalipurkki maksaa n 70e (sävyttämätön harmony sisustusmaali), pinta-alasta riippuu miten paljon menee, veikkaisin ettei tuolla yhdellä pöntöllä kovin paljoa isosta tilasta maalaa.

itse vuokraisin remonttifirmalta telineet, ja tekisin työn itse. tulisi parempi jälki, ja mieleinen lopputulos. itse jos teet, varaa n 500-1000e kunnon lopputuloksen aikaansaamiseksi. tolla hinnalla saat sitten tapetit tai maalit, tai vaikka sekaisin kumpaakin.

Vierailija

(sis lattiavalut, tasoitukset, 1 väliseinä, 2 ikkunanvaihtoa, 2 miestä viikon ajan töissä) maksoi 2200e.

tuskin menee noin kauan, tai ehkä 1 mies tekee ton viikossa...

Vierailija

Ollaan kaikki muut kodin huoneet pintaremontoitu itse, mutta olkkariin ei riitä aika eikä energia. Jos huone olisi normaalikorkuinen, niin tehtäisiin itse. Tapetointi olisi hullun hommaa uudestaan, koska se huonekorkeus on tosiaan hurja. Tällä maalauksella siis petaamme sitä, että voimme itse myöhemmin maalata helposti itse uudelleen, koska nyt remppamies tekisi pohjatyöt kunnolla. Silloin puhuttaisiin vain muutamasta päivästä (viikonlopusta) itse maalaten vuokratuilla telineillä. Nyt tämä homma tapettien repimisineen vaatisi melkoisen ajan lapsiperheen arjesta työ- ja hoitorumbineen.

Maalausta ei ole valittu siksi, että se olisi jotenkin edullinen vaihtoehto, vaan koska se on tila huomioon ottaen järkevintä.

Mutta kiitos arvioista. Kotitalousvähennyksen kanssa ei vaikuta niin pahalta hinnalta.

ap

Vierailija

suosittelen ottamaan jonkun pikkufirman, joka tekee työn urakalla (eli ei poistu paikalta ennenkuin työ on valmis, meillä iso remppafirma teki työn sieltä toisen täältä, ja aina tuli eri mies jatkamaan...)

maali ei ole kallista verrattuna esim tapettiin, kunnon pohjamaalaus säästää sävytetyn maalin määrässä. tosin se sävytys taisi olla jotain 3e per pönttö=). kysele tarjouksia niin tekijöiltä kuin tuotteistakin. jos huone olis normaalikorkuinen, tekisin kyllä itse..

Uusimmat

Suosituimmat