Kumpi helpompaa - imetys vai laihdutus?

Vierailija

Miten on, kumpi on mielestäsi tai kokemuksesi mukaan helpompaa, imettäminen vai laihduttaminen?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

ja vielä laihduinkin siinä sivussa huomaamatta 10kg.

Laihdutus sen sijaan toooosi vaikeaa. 1kk menee mallikkaasti, sitten loppuu into ja laihtuminen.

Vierailija

yhtä helposti kuin hengittäminen. laihtuminen vaikeaa mutta imetys auttaa siinä hyvin. ekasta laihduin 30 kg, vaikka olin hoikka jo ennestään. toisesta ei ole lähtenyt ku vähän vajaa 20 kg.

ihmiset ei tajua sitä että lisämaitoa ei saa antaa. vain sillä ettei lisämaitoa anneta, onnistuu imetys jokaisella. no 1 % naisista on sellaisia joilla vika rinnoissa eikä voi imettää, muuten jokainen voi kunhan ei anna lisämaitoa ja imettää koko ajan alkuun, koko ajan kun vauva ei hereillä niin kuuluu imettää, niin se onnistuu 99 % lla äideistä.

imetystuki

Vierailija

"Siihen voit ainakin itse vaikuttaa, imetykseen ja maidon määrään ja koostumukseen et juurikaan."

-en ymmärrä ylläolevaa lausetta:

Tottakai imetykseen voi vaikuttaa, maidon määrään ja koostumukseen.

Lepäämällä, juomalla ja syönnillä on suora vaikutus maidon määrään ja koostumukseen. Mitä enemmän imetät sen enempi maitoa tulee sitten myöhemmin. Näin se vain on.

Omasta jaksamisesta on kiinni kummatkin. Jos et jaksa niin ei kumpikaan onnistu.

Laihduttanut useasti ja imettäny 4 lasta (4kk, 7kk ja 1v) joten kaikki on itsestä kiinni.

Itse en saa ikinä laihdutettua kuin pari kiloa ja innostus lopahtaa.

Vierailija

Ja loppuikin sitten lyhyeen. Tokan kanssa kun oli enemmän ikää, kokemusta ja kärsivällisyyttä, osoittautuikin tosi helpoksi ja mukavaksi hommaksi.

Laihdutus on aina ollut kauheaa, olen syöppö ja sokeriaddikti. Koko ajan tekee mieli olla pää jääkaapissa, suolaisen jälkeen tekee mieli makeaa ja päinvastoin. Nyt kun olen löytänyt karppauksen elämääni, laihdutus käy kuin tanssi. Syön mielettömän hyvää ja täyttävää ruokaa aina kun on nälkä, mikä kylläkään ei ole usein. Sokerihimot ovat taaksejäänyttä elämää ja kilot tippuvat kovaa kyytiä.

Eli vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, molemmat saattavat olla äärimmäisen helppoa tai äärimmäisen vaikeata, mutta monesti oikean tavan löydettyään sittenkin mahdollisuuksien rajoissa. Molemmat ovat mulle henkilökohtaisesti tällä hetkellä helppoja.

Vierailija

Ja itse olen ns. imetysfanaatikko. Yksi helppo imetys takana ja toinen vaivalloinen kaikkine ongelmineen (imuote, rintaraivarit jne.). Laihdutus on helppoa kuin heinänteko: syö vähemmän kuin kulutat.

Vierailija

Imetys sujuu hyvin mutta oma paino ei tasan hievahda yhtään mihinkään. Tuntuu että olen koko ajan ihan turvoksissa eikä todellakaan ole mässäilystä kiinni. Syön tosin vähemmän kuin mitä pitäisi joten ehkä elimistö pitää kiinni kaikesta mitä on. Hormonitoiminta on varmaan myös yksi syy miksei paino tipu: poika (7kk) imee vieläkin yöllä vähintään kaksi kertaa ja päivällä samoin, usein useammin ( 6 kert/24h). Kuukautiset ei ole siis alkaneet ja muistan kuinka ennen kuukautisten alkua turposin nesteistä vähintään pari kiloa. ikävää että minullakin löytyy lähipiiristä näitä äitejä jotka on olleet jo osastolta kotiutuessa kilon kevyempiä kuin ennen raskautta tai viimeistään kolmen kuukauden kuluessa mahtuneet entisiin vaatteisiin :( Minä en nyt sitten nähtävästi kuulu heihin.

Vierailija

Lainaus:

"Siihen voit ainakin itse vaikuttaa, imetykseen ja maidon määrään ja koostumukseen et juurikaan."

-en ymmärrä ylläolevaa lausetta:

Tottakai imetykseen voi vaikuttaa, maidon määrään ja koostumukseen.

Lepäämällä, juomalla ja syönnillä on suora vaikutus maidon määrään ja koostumukseen. Mitä enemmän imetät sen enempi maitoa tulee sitten myöhemmin. Näin se vain on.

Omasta jaksamisesta on kiinni kummatkin. Jos et jaksa niin ei kumpikaan onnistu.

Laihduttanut useasti ja imettäny 4 lasta (4kk, 7kk ja 1v) joten kaikki on itsestä kiinni.

Itse en saa ikinä laihdutettua kuin pari kiloa ja innostus lopahtaa.

Jos imetys on kerran vain omista valinnoista kiinni, miksi olet imettänyt kahdesti lasta noin vähän aikaa? Olisit nyt syönyt ja juonut paremmin, levännyt enemmän ja imettänyt nuo muutkin vuoden ikään asti.

Vierailija

Oliko painon pudottaminen/palautuminen helppoa kun imetys oli loppu? Olen huomannut että oma paino ei muutu mihinkään. Vieläkin +20kg lähtötilanteeseen.. tosin rinnat myös kaksi kokoa suuremmat :( D -> F eli elimistössä on nestettä..?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat