Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä turvottaa/paisuttaa vatsan? Ihan kauhea pallo on tullut yhtäkkiä

Vierailija

kovin sokerista, tai valkeista vehnäjauhoista leivottua?

Itse olen laiheliini, jonka mahan hiilihydraatit saavat ihan pinkopulleaksi, ja nopeasti siis ilmestyy se pallo. Kun vältän niitä - käytännössä karppaan, vaikken siis pyrikään tiputtamaan painoa - niin maha pysyy ihan litteänä vaikka söisinkin paljon.

Luulen että aika moneen on hiilareilla sama vaikutus,mutta sen huomaa ehkä helpommin jos on muuten laihansorttinen.

Kommentit (7)

Vierailija

Ensin ajattelin turvotuksen johtuvan joulumässäilyistä, mutta ei auttanut keventäminen yhtään. Sitten mietin että josko johtuisi ummetuksesta mutta vatsa alkoi toimia eikä turvotus vähentynyt. Ruokavaliosta ei pitäisi johtua, en ole mitään outoja tai ilmaa tekeviä aineita pahemmin popsinut. Farkut ja paita päällä vatsaa ei sentään onneksi pahemmin huomaa, mutta tiukemmassa asussa tai ilman vaatteitta se on ihan järkky. Olen muuten ihan hoikka niin senkin takia näkyy hyvin tuo pallomaha. En usko että voisin olla raskaanakaan, käytän hormonaalista ehkäisyä ja kuukautisetkin alkoivat juuri. Tämä ei kuitenkaan ole mitään pms-turvotusta, näin paljoa sitä ei ole koskaan ollut ja tämä on kestänyt jo sen verran pitkään etten siihenkään usko. Ja tosiaan nopeasti ilmestyi tämä pallo, ensin olin litteävatsainen ja yhtenä iltana pallomahainen

Vierailija

vastauksista. Ehkäpä tässä vielä sitten odottelen ennen kuin minäkin ryntään lääkäriin mahaani tutkituttamaan

T:ap

Lainaus:

Mulla on aina ovulaation aikaan järkyttävä pallo melkein viikon. Vatsa on myös vähän arka. Mulla oli ollut ennen pillerit ja kun jätin pois niin kierto oli tosi epäsäännöllinen enkä tajunnut yhdistää turvotusta ovikseen. Kävin jopa tutkimuksissa joissa suljettiin pois esim. laktoosi-intoleranssi ja otettiin verikokeita joissa olisi saattanut näkyä viitteitä keliakiaan tai muihin syihin. Lopulta kun yritettiin vauvaa niin tämä asia valkeni minulle. Vähän jälkeenpäin nauratti että juoksin terveyskeskuksessa oviksen takia;-).

Sulla ei ilmeisesti ole kyse oviksesta jos sulla on hormonaalinen ehkäisy? Mutta halusin vain kertoa tämän oman kokemukseni että hormonit vaikuttaa tosi yllättävästikin joten kannattaa kiinnittää kiertoon huomiota, löytyykö sieltä jotain syytä.

Vierailija

Mulla on aina ovulaation aikaan järkyttävä pallo melkein viikon. Vatsa on myös vähän arka. Mulla oli ollut ennen pillerit ja kun jätin pois niin kierto oli tosi epäsäännöllinen enkä tajunnut yhdistää turvotusta ovikseen. Kävin jopa tutkimuksissa joissa suljettiin pois esim. laktoosi-intoleranssi ja otettiin verikokeita joissa olisi saattanut näkyä viitteitä keliakiaan tai muihin syihin. Lopulta kun yritettiin vauvaa niin tämä asia valkeni minulle. Vähän jälkeenpäin nauratti että juoksin terveyskeskuksessa oviksen takia;-).

Sulla ei ilmeisesti ole kyse oviksesta jos sulla on hormonaalinen ehkäisy? Mutta halusin vain kertoa tämän oman kokemukseni että hormonit vaikuttaa tosi yllättävästikin joten kannattaa kiinnittää kiertoon huomiota, löytyykö sieltä jotain syytä.

Vierailija

Jostakin kuulin että se pulleus johtuisi siis jostakin elimistön käymisreaktiosta tai hiivankasvusta suolistossa, jolle sokerit ja muut hiilarit ovat siis superpolttoainetta. Mene tiedä.... Mutta vaikutus on siis silminnähtävä, ja tulee nykyisin mulle nopeasti sokerinsyönnin jälkeen.

Vierailija

välttelen muutenkin noita turhia hiilareita ruokavaliossani joten ei johdu siitäkään. Jouluna tuli syötyä enemmän niitäkin herkkuja mutta ei kai ne nyt enää vaikuta kun olen sen jälkeen syönyt taas normaalisti

Uusimmat

Suosituimmat