Tammi-helmivauvan vaatetus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Laitanpa tämän tännekin vauva-puolen lisäksi..

Esikoisemme syntyi huhtikuun puolivälissä ja olen nyt kovasti pähkäillyt millaisia vaatteita tulevalle talvivauvelille pitäisi olla (LA parin viikon päästä). Kysyisinkin talvivauvojen äitien kokemuksia, mitä kannattaisi kaapissa olla?

Itse tykkäsin käyttää kietaisubodeja ja puolipotkareita viimeksi (vajaa 2v sitten), niitä löytyy ja liuta myssyjä ja sukkia. Varsinaista toppahaalaria en ole ostanut, ajattelin että entisillä pärjätään vaikka vähän isoja ovatkin. "Söpöstelyhaalarin" hankin jo, sellaisen "karvaturrihaalarin". Tarkoitus olisi tänään tilata netin kautta lämpöpussi turvakaukaloon autolla liikkumista varten. Vaunuihin löytyy tavallista äippäpakkauksen makuupussia sekä lämpöpussia ja villahaalaria jne.

Olen kiitollinen kaikista kommenteista ja kokemuksista! Tuntuu että olisi ihan ekaa odottamassa.. ;)

Mammis + rv 37+2 + tyttö 1v9kk

Kommentit (7)

Vierailija

Että www.babystyle.fi löytyy tuo sama MiaMik:n suosittelema pussi hintaan 28€ postikulut tais olla 5 euroa. Itsekin sen pussin olen hommannut. Ajattelin sen alla pitää sitten normaalit sisävaatteet+ villapuku, tumput,töppöset ja ruskovillan kypärämyssy ja tarvittaesa vielä toppahattu.. Pieni villapuku on pitänyt hommata tälle tulevalle tammivauvalle, kun mullakin edelliset lapset syntyneet toukokuun lopulla. Eli eipä ole pieniä lämpöisiä vaatteita juurikaan =) . Lisäksi hommasin 62cm toppahaalarin jonka saa myös pussiksi.

Sitten olen katsellut ja ostellutkin kaupoissa ja netissä niitä sisä päällysvaatteita, eli collegepaitoja ja housuja, takkeja, villatakkeja jne.. Niitä ei edellisillä tarvinnut vastakun olivat isompia ( syksyn ja talven tullessa).

mehiz 38+3

Vierailija

Meilläkin kakkosen laskettu aika parin viikon päästä ja tuntuu, etten oikein ole osannut varautua tähän talvivauvaa kun esikoinen syntyi 3,5 vuotta sitten kesäkuun lopussa, jolloin alkoi helteet ja hänellä olo päällä vaunuissa hihaton body haaroista auki:)

Mistä hankkia turvakaukalon lämpöpussi (kauppa/netti)? Asun pk-seudulla.

Itsekin ostin 62/68cm toppahaalarin jonka saa pussiksi ja jotain villapipoja ja tumppuja kun esikoisen vaatteet ovat niin isoja 70cm-

Vierailija

Mullahan tosiaan on kokemusta:) Kun esikoinen on syntynyt tammikuun alussa. aika hyvältä mun mielestä toi sun lista kuulosti. Mä käytin aika paljon bodeja, potkareita, sit siihen päälle villahaalaria, toppahaalaria ja vaunuihin makuupussissa vaunujen pehmeeseen kantokoppaan joka sekin aika lämmin. Ja ihan hyvin neiti pärjäsi:) Sit jotain paksumpia oloasuja tms tuli kanssa jonkin verran käytettyä sisävaatteina. Päässä neidillä oli yleensä kypärämyssy (eikös äp-pakkauksessa ollut sellainen paksumpi?) ja sit siinä joku toinen myssy lisänä. Jaloissa ja käsissä jotkut töppöset tai sitten haalarin hihoja/punteja kiepautettuna.

Vierailija

Meillä on kaksi lasta entuudestaan, joista esikoinen on syntynyt helmikuun alussa. Jouduin hankkimaan pienemmän toppahaalarin (62cm) silloin kaurapuuroa, koska äitiyspakkauksen haalari oli jättikokoinen 3,2kg vauvalle. Lakin virkaa toimitti villaneuloslakki ja sen alla kypärämyssy, mutta tosiaan tuo ä-pakkauksen lakki ja haalarin huppukin oli niin valtava että ei tuntunut suojaavan mitenkään pienipäistä vauvaa... Jalkoihin ja käsiin villatumput ja bodien ja potkarien päälle vielä toinen kerros ja villapuku siihen ennen haalaria, sitten äitiyspakkauksen makuupussiin vaunuun. Muistan kuinka vauva tuntui pötkelöltä vaatetuksessaan mutta silloin talvena oli todella kylmä - syntymäpäivänäkin liki -30 astetta eikä vissiin koskaan tullut ongelmaa että liian kuuma olisi ulkoillessa ollut.

Villatalja on ollut oiva lämmike niin vaunuissa pohjala kuin lattiallakin kotona, suosittelen. Kakkoselle hankin turvakaukalon lämpöpussin, mutta sitä ei juuri tullut käytettyä kun hän syntyi huhtikuun puolivälissä. Nyt toivottavasti enemmän virkaa.

Nyt kun kolmas lapsonen on syntymässä myös parin viikon päästä, niin hankin hänelle fleecepuvun jossa on tumpuiksi käännettävät kädet ja jalat, sisälle ihan sen takia että vanhassa talossamme on vetoisampaa kuin aikaisemmissa asunnoissamme. Jotenkin tuntuu että aivan pienelle on paljon tarjolla erilaisia potkareita, bodeja ym. mutta sitten tuon "oloasu"kerroksen haaliminen voi aiheuttaa harmaita hiuksia varsinkin talvivauvalle, jolle trikoo ei aivan ole riittävän lämmintä,... puolihousujakin on kaapissa vino pino edellisten jäljiltä, mutta yläosia ei nimeksikään.

Vierailija

joululahjaks hennesin villaisen, lyhythihaisen bodyn. Enpä ollenkaan tiennyt että sellaisiakin on. On varmaan hyvä. Harkitsen neulovani myös pitkälahkeisia vaippahousuja sille tavallisesta vauvalangasta. Nehän on 100% villaa. Onhan villassa se vaara, että kutittaa, mutta luulen että se on tottumiskysymyskin vähän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat