Jos saisit/puolisosi saisi potkut nyt...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

...niin mikä olisi ensireaktiosi? Helpotus, paniikki, masennus, viha, jotain ihan muuta?

Uskotko, että uusia töitä löytyisi helposti? Entä, jos ei löydy?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ensimmäinen fiilis oli mieletön kiukku ja suuttumus. Samalla tuli kuitenkin taistelutahto; kyllä minä tällä työkokemuksella pääsen muuallekin.

No, en päässyt, enkä enää edes usko pääseväni (laman takia, tegnologiateollisuus). Olen edelleen todella vihainen ja samalla todella, todella huolestunut siitä miten selviämme. Tuntuu ettei mistää tule mitään, mikään ei kannata ja sama olisi vaikka kuolla, mutta kun on lapsi.

Vierailija

potkuja tuskin ainakaan vielä, mutta ainahan sekin pitkällä tähtäimellä on mahdollista. Tällä alalla uusia töitä ei laskusuhdanteen aikana löydy - parin vuoden päästä sitten taas, jos homma potkuihin asti menee. (Näin käy käytännössä jos koko firma lopettaa).

Ei meillä ole tarvetta eikä syytä mihinkään noista mainituista reaktioista. Kausityöttömyys laskusuhdanteiden aikana kuuluu asiaan puolisoni alalla. Se on jotain, minkä olemme tienneet aina. Ei tule paniikkia, koska siihen on varauduttu, ei tule masennusta eikä vihaa, koska se kuuluu asiaan. Helpotusta voi tulla jonkin verran, sillä tavallaan tässä on nyt tilaisuus saattaa monta muuta hommaa loppuun kotona ja lasten kanssa. Mutta ei sillä tavalla edes helpotus, että puolisolla olisi mikään kiire päästä pois töistään - olisihan firmaa siinä tapauksessa kannattanut vaihtaa jo pari vuotta sitten nousukaudella!

Itse olen määräaikaisissa töissä ja seuraavan sopimuksen solmiminen on aina yhtä epävarmaa. Niinpä puin näitä omalla kohdallani puolen vuoden välein. Noiden tunteiden yli on päästävä tai tällä alalla ei voi toimia. Koko ala toimii samoin. Laitontahan se teoriassa on, mutta käytännössä lakia voidaan kiertää sillä perusteella, että rahoitus on projektiluonteista.

Vierailija

Teen määräaikaista viransijaisuutta, jonka aikana olen vielä jäämässä äitiyslomalle. Mutta jos saisin potkut, joutuisin todennäköisesti kuitenkin töihin vielä ennen äitiysloman alkua, sillä töitä on kyllä tarjolla. Se harmittaisi, sillä mieluummin olisin tutussa paikassa tai sitten ihan vaan kotona.

Vierailija

Mies pääsi just henkilökohtaiseen bonusohjelmaan ja saanut hirveesti kehuja esimieheltään ja muutenkin niitten firmalla menee harvinaisen hyvin tällä hetkellä. Omistakin potkuista yllättyisin, kun oon alalla johon tarvitaan koko ajan lisää väkeä töihin... mutta ei se katastrofi olisi, muualtakin varmasti töitä saisin ja oon miettinytkin että leipänsä vois helpommallakin ansaita

Vierailija

Ehkä sitten vuoden parin päästä löytyisi uusia töitä. Jos mies saisi kenkää, olisin vähän huolestunut, tietenkin, mutta luulen että hänelle löytyisi uusia töitä melko pian. Hänellä on koulutus ja työkokemusta muultakin alalta kuin nykyiseltä.

Vierailija

Mutta jos miehelle kävisi niin, ni se olisi jo sitten paniikin paikka.

Ei varmasti helpolla löydy samanlaista hommaa hänelle, eikä samanlaista palkkaa..

Mulla taas palkka niin surkea, että oikeastaan enemmän saisin hoitaessani lapsia kotona työttömänä. Joten, potkut ei tekis pahaa. Mun alan töitä kyllä riittää, kun vaan joku niitä haluis tehdä =D

Vierailija

ensireaktio olisi kiukku. Olemme nimittäin suunnitelleet ensiasunnon ostoa. Itse olen kotona alle 1-vuotiaan kanssa eikä ole työpaikkaa, mihin palata. Akateemisia olemme molemmat, joten eiköhän uusia töitä löytyisi ainakin pätkämuodossa.

Vierailija

Lainaus:

Molemmille on töitä tarjolla ihan niin paljon kun jaksaa tehdä :D

Me olemme akateemisia pätkätyöläisiä, joten ei paljoa hetkauttaisi. Jäisi enemmän aikaa lapsille. En ole työkeskeinen, vaan elän tässä hetkessä. Koti ja lapset ovat minulle tärkeintä. Jos miehelläni olisi hyvä palkka, jäisin kotiin x vuodeksi.

Vierailija

aloilla joita ei todellakaan helpolla ajeta alas. Eli jos saisimme lopputilin, pitäisi olla mokannut todella pahasti, tai yhteiskunnan pitäisi olla täysin sekaisin. Ihan kummin vaan, niin olisihan se kova paikka. Onneksi sitä nyt ei tarvitse hirveästi pelätä. Suurempi riski olisi joutua niin pitkälle sairaslomalle, että palkalliset sairaspäivät loppuisivat. Mutta on taloutemme siinä kunnossa, että siitä selviäsimme, vaikka toki joutuisimme sitten miettimään kulutustamme.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat