Unohtakaa se H-hetki

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyllä täytyy sanoo kaikille ensi odottajille, ettei kannata elää sen lasketun päivän mukaan. Itse odotin sitä ns. H-hetkeä varmaan turhankin aktiivisesti ja kuinkas kävikään. Nyt rv40+3 ja voi mennä kuulemma vielä viikkokin, ennen kun suostuu tulees. Tosin neuvolassa käydessäni th. oli sitä mieltä, et tulee jo tällä viikolla. Kun limatulppa irtosi eilen. Nyt vaan odotellaan :)

On mulla kyllä sellanen olokin että luultavasti voi tulla jo tänäänkin, koska supistaa ja painaa tonne rakkoon aika railakkaasti. Käveleminen vasta oikeen hankalaa onkin kun ei pääse kunnolla suoraksi.. Mutta tässä odotelessani tää on ollu kyllä aika ailahtelevaista sorttia. Et luultavasti olo vielä kohentuu tästä.

Ainoo mistä olen huolissani on paino. Mulla oli lähtöpainona 65-67kg ja nyt on 91.2kg, et toivonmukaan suurin osa jää sinne synnytyspolille ja ne antais mulle nesteen poisto tabun. Alkaa olemaan hankalaa tää kirjottaminenkin, kun sormet sellaset paksut tapit, eikä nivelet oikeen pysty taipumaan. Nilkoista puhumattakaan..

Mutta senppiä muille mammoille :x

Kommentit (11)

Vierailija

Itse suunnittelin että tämän kolmannen kohdalla sanon kaikille lasketuksi ajaksi sen 2 vko yli mut vappuvauvasta on kivempi puhua. Laskettu aika on siis 29.4 mutta pyöristän sen aina tuohon vappuun kun ei sillä päivämäärällä mitään merkitystä ole.

Esikoinen oli niin ihana tapaus että tulla pätkähti maailmaan 3 tuntia ennen laskettua aikaa. Kuopusta tietysti sitten odottelin syntyväksi jouluna (la 25.12) ihanaa tulee jouluvauva... tuli uusi vuosi...loppiainenkin jo lähestyi. Olo oli valtava ja kärsimätön. Tieto siitä että käynnistely aloitetaan tasan rv42 vaikka sattuikin viikonlopulle auttoi jaksamaan. Lopulta kuopus sitten syntyi nopeasti 5.1 eli päivää ennen loppiaista. Tuntui silloin että oli tuo joulu ja uusi vuosi vielä lisäämässä jännitystä. Kumman vuoden puolella syntyy jne.

Nyt on vielä aikaa tuonne toukokuulle että pitäis vaan malttaa vatsaa kasvatella =)

Vierailija

Eikös se ollut yleensäkin ihan hirveän pieni prosentti kun syntyy LA:na? 5% tai alle..??

Minä olen kanssa päättänyt tätä kolmatta odottaessa että en kerro tarkkaa laskettua aikaa, ja aika pitkälle sanoinkin vaan että tammi-helmikuun vaihteessa. Mutta pentele jotenkin on sitten tullut paljastettua että 23.1, enkä millään usko että "ajoissa" syntyisi. Alkaa tosissaan jo potuttaa kyselyt :( Jotenkin ei jaksaisi vastata enää kertaakaan "no mitenkäs oot voinut" kysymyksiin (mitä niihin ihan OIKEASTI pitäisi vastata jollekin puolitutulle?) enkä niihin "koska se syntyy.." (mistä minä sen voin tietää..? Varmaan joskus kuukauden kuluessa kai??). Mutta kuitenkin haluan olla kohtelias ja ystävällinen, enkä loukata ketään... :( Alkoi kyllästyttää jo esikoista odottaessa nuo kyselyt, mutta tää on jo kolmas kerta...

Vierailija

oon myöskin lisännyt LA:han viikon, kun oon kysyjille vastaillut, vauvat kun harvoin syntyvät LA-päivänä. Tosin meidän lapset on niin isoja, että pari päivää LA:n jälkeen annetaan mennä, kun jo aletaan käynnistämään, joten kaikki on ennen sitä ylimääräistä viikkoa syntyneet. Nyt olis viitosella reilu viikko aikaa tulla itsekseen, sitten odottaa käynnistys.

Ja selvää päivämäärää oon hyvin harvoille sanonut, yleensä just jotain ympäripyöreää (puolenvälin jälkeen, loppukuusta jne). Onneksi vielä ei kukaan ole tuntemuksia kysellyt eikä 'joko nyt' -puheluita soitellut.

Vierailija

Mä tulisin kyllä varmasti hulluksi. Tsemppiä sulle!

Mulla syntyi edellinen 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Mies oli lähdössä kavereiden kanssa johonkin saareen "kalaan" (eli ryyppäämään) ja sanoin, että sä et oo sitten koskaan kotona, tajuatko että meille on vauva tulossa. Että jos nyt tohon reissuun vielä lähdet niin synnytän kiusallanikin sillä aikaa. Niinhän siinä sitten kävikin, en piruuttani edes ilmoittanut ukolle mitään mutta mutsi mokoma oli sen tehnyt. Tuli sitten joskus iltapäivällä kattomaan kun vauva oli syntyny aamulla ja sairaalaan jouduin siis edellisenä iltana.

Ei kyllä sen jälkeenkään kiinnostanut muu kuin kaverit ja ryyppääminen, joten jätin sen. Viime talvena (poika 5 v) rupes sitten yhtäkkiä hinkumaan yksinhuoltajuutta. Eihän se onneks tietenkään onnistunu. Ihme kusipää.

Vierailija

niin en tarkoita sitä laskettua päivää vaan sitä kun sitten olen siellä salissa ja pää tulee ulos...

Se matka voi loppua illalla tai huomenna tai niinä viiden-kuuden viikon kuluttua, sen kun tietäisi... supistellut on jo niin pitkään ja limaakin valunut, etten enää usko mihinkään ennusmerkkeihin!

Vierailija

Ei totisesti kannata elää niin, että L.A olisi totisinta totta.

Oma esikoiseni syntyi nimittäin 2 kk etuajassa, rv32. Siinä meni moni suunnitelma uusiksi, kun olin ajatellut että kaksi kuukautta vielä odotellaan.

Vierailija

Kakkonen oli laskeutunut jo 35rv:lla ja supisteli päivittäin. Neuvolan kokenut kätilökin sanoi, että tuskin menee laskettuun aikaan asti... Pari päivää ennen la:a alkoi valua limatulppaa, ja olin ihan valmistautunut jo sairaalaan lähtöön. Lopulta menin käynnistystä varten sairaalaan rv.41+4, mutta vauva alkoikin syntyä itsekseen siellä ollessa, ja syntyi rv.41+5.

Vierailija

Minä olen sanonut, että heinäkuun loppupuolella on la (se "oikea" 22.7). Esikoinen syntyi 41+4 käynnistettynä, kuopus itsekseen 39+0. Eli oikeasti odottelen vauvaa syntyväksi heinäkuun alun ja elokuun alkupuolen kieppeillä. Eli rv 37-43 välillä ihan mitä vain :-)

Vierailija

jos joku kysyy ettei ole aavistustakaan milloin vauva syntyy... Edelliset kolme ovat tulleet haarukalla 31+1-39+5, joten arvele siitä sitten. Tämä kaveri on mennyt jo ainakin kiireisimmästä kuukauden yli, mutta vielä on matkaa "h-hetkeen". Kyllä se sieltä ulos joskus tulee ja kerrotaan sitten, mutta kiitos ei uteluja syntymähetkestä ennen kuin se on ohitse.

Katjalah&nelonen rv35+4

Vierailija

kun on ensimmäinen syntynyt 2 viikkoa ennen ja toinen 2 viikkoa jälkeen "lasketun ajan" niin osaa olla jo odottamatta yhtään mitään nyt kolmannella kerralla. Tosin kärsimättömyys alkaa vaivata... Jokun tilastonikkari on senkin laskenut, että yleisimmin vauvat syntyvät 40+2 tosin tästä minulla ei ole laittaa lähdetietoa.

Itsekin olen sanonut että laskettu aika on tammikuun lopussa (23.1.), se saa riittää. Tosin tällä viikolla olen alkanut käyttää "2 viikon päästä" kun itsellä on alkanut kärsivällisyys loppua tämän mahan kanssa...

Vierailija

mulla 2 ensimmäistä syntyi la:n molemmin puolin,tyttö 39+6 ja poika 40+1. kolmas lapsonen syntyi sitten 40+6 ja oli silloinkin vielä alle 3 kiloinen(tyttö).hän täyttää vuoden ens kuussa, poika 4v ja esikoistyttö täyttää myös ens kuussa 8v. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat