Meidän Perheen nettijatkot: Anoppi asuu perheen kanssa... kestäisitkö?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusimmassa Meidän Perheessä (1/09) on juttu lapsiperheestä, joka asuu saman katon alla mummun ja vaarin kanssa.

Voisitko kuvitella, että ratkaisu toimisi teidän kohdallanne? Olisiko kyseessä helpotusta lastenhoitoon ja talouskuluihin vai synkin mahdollinen kauhukuva?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

14 kirjoitti että on luonnotonta, että kolme sukupolvea asuu yhdessä. Niin taitaa kuitenkin suurin osa maailman väestöstä elää (siis Euroopan ja Amerikan ulkopuolella) ja niin elettiin meilläkin eikä siitä ole kuin 100 v. Omaa äitiäni en ottaisi meille, anopin ehkä Luulen, että mieheni ajattelee juuri päinvastoin ;)

Vierailija

En ottaisi omaa äitiäni, enkä mieheni äitiä. En sen puoleen isiämmekään.

Eikä heistä olisi apua lastenhoidossakaan, sillä ovat työelämässä mukana ja vapaansa viettävät mökillä. Turha toivo, että jäisivät meidän lapsia hoitamaan=)

Toki yhdessä asuminen mahdollistaisi kuitenkin yhteiset lenkit iltaisin kahdestaan mieheni kanssa ja ravintolassa käynnit, mikä olisi mukavaa, mutta ei sen arvoisia, että ottaisin jonkun asumaan perheeseemme.

Vierailija

ihmisiä kiinnostaa enemmän kuin palstan toimivuus! Luulisi toimivuuden olevan järjestyksessä numero ykkönen, sillä ilman meitä käyttäjiä ei ole mainoksillakaan mitään arvoa tuossa sivussa.

Liian usein (nykyisin melkein joka päivä) sivuilla toimivat vain ja ainoastaan nuo mainokset, muuten kaikki tökkii.

Laittakaa nyt ihmeessä kaikki mahdolliset resurssit tämän jatkuvan vian korjaamiseen, niin me palstailijat jaksamme käydä täällä jatkossakin!

Vierailija

Juuri tänään tehtiin kaupat talosta ja appivanhemmat muuttavat luojan kiitos pois! Asuntona meillä oli paritalon pienempi pääty. .Alkuun sujui aivan loistavasti, mummu hoiti lapsia ja kävi heidän kanssa retkillä.. Loppuajan (viimeisen puolivuotta) on ollut lähinnä meidän kimpussa.. tonkinut meidän tavaroita ja kerännyt mieluisaa mukaansa. Ymmärrän toki että oman kodin myyminen ottaa koville, "me viedään häneltä kaikki" niin anoppi asian ilmoittaa. Vuosi menee ihan hyvin.. rankkaahan se toisaalta on, nyt taidetaan olla kaikki äärimmäisen väsyneitä, asiaa vielä pahensi se että appivanhemmilla hyvin riitaisia parisuhde joka päättyy nyt eroon. Ollaan kirjaimellisesti oltu todistamassa koko avioero prosessia. Ei olisi muutettukaan saman katon jollei olisi ollut töiden takia pakko ja näin jälkikäteen sanottuna olisi kannattanut kuitenkin miettiä vielä kerran! En suosittele kenellekään! Ellei asunto sijaitse kokonaan eri rakennuksessa! eli molemmat saavat vetäytyä kunnolla omaan rauhaan!!!

Vierailija

Minulla on sydämeltään ihana anoppi, jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Mutta hänen elämäntyylinsä on niin kuluttavaa, että meidän kukkaro ei sitä kestä.

Anoppi oli meillä auttamassa taannoin pari viikkoa lastenhoidossa, kun teimme mieheni kanssa talossamme remonttia. Koti pysyi todella siistinä ja lapset tykkäsivät "fammun" kanssa leikkiä ja toimia. Mutta...

... anoppini on tottunut kerskakulutukseen, joka hämmentää ja raivostuttaa minua. Kahdessa viikossa hän kulutti esimerkiksi astianpesuainetta saman määrän, mikä itselläni riittää kahdeksi kuukaudeksi. Kahdessa viikossa kului mm. kahvinsuodatuspusseja 100 kappaletta, kolme rullaa leivinpaperia, kokonainen 50 m alumiinifoliota jne. ! Hän käyttää lämmintä vettä yksinään kahdessa viikossa saman verran kuin 5-henkinen perheemme käyttää kahdessa kuukaudessa.

Todella älytöntä lotraamista niin shampoon, suihkusaippuan kuin vedenkin kanssa. Lisäksi kaikki sähkölaitteet yötä päivää päällä, ovet auki ja patterit täysillä. Aivan järjetöntä touhua eikä mitään ymmärrä, vaikka yritämme sanoa.

Siis kiva ihminen, mutta veisi meidät totaaliseen konkursiin, jos asuisi meillä. Lapsista ja meistä välittää, mutta ympäristöstä ei piittaa tuon taivaallista. Eli saa tulla meille kokopäiväasukiksi sitten, kun ei enää jaksa tuhlata!

Vierailija

vaikka niiltä ei saa mitään vastakaikua palstan toimimattomuudesta.Ylläpito saa mun puolesta haistaa pitkän VITUN.Ennen kuin tää saadaan toimimaan,mä en vastaa mihinkään.

Vierailija

anopin kanssa ongelmia tulisi ehkä rytmiemme erilaisuudesta, hän on aamuvirkku ja illan torkku, minä päinvastoin. myös harkitsen ennen kuin teen, anoppi ei harkitse vaan tekee, mikä ei ole siis minusta negatiivinen asia muuten kuin siten, että minä vaikutan saamattomalta hänen rinnallaan. lisäksi anopilla on aina kuuma ja minä palelen kesälläkin, joten yhteiden asuntomme lämpötila saattaisi olla kiistanalainen juttu.

Vierailija

Jos anoppi asuisi meillä, olisin minä täysin tarpeeton meidän huushollissa. Anoppi tietää miten hänen poikansa HOIDETAAN, minä en osaa huolehtia hänen pojastaan. Anoppi tietää, miten lapset pysyvät hyvällä mielellä eivätkä itke koskaan! Minä vain itketän lapsiani - pitämällä rajoja! Olisin siis ehkä tarpeeton meidän huushollissa, mutta pitemmän päälle varmasti kaikki kaipaisivat minua!!!!

Vierailija

ottaisin anoppini. Tälläkin hetkellä asumme hyvin lähekkäin ja unelmissa olisikin niin iso talo johon koko lähiperhe mahtuisi. Anoppini osaa antaa tilaa meidän "omalle" perheelle ja ei loukkaannu vaikka eriävän mielipiteen esittäisin johonkin asiaan. Itse asiassa olemme todella monesta asiasta erimieltä, mutta kunnioitus toisiamme kohtaan nousee siitä, että asiat suoraan toisillemme puhummu muös negatiiviset.

Vierailija

Siis edellinen :(

Enpä ottaisi minäkään anoppia, vaikkei tilanne noin paha olekaan. On luonnotonta, että kolme sukupolvea asuu yhdessä. En suko, että siitä koskaan seuraa mitään hyvää pidemmän päälle. Jokaisen pitää saada elää oma elämänsä.

Vierailija

appivanhempien kanssa paritalossa. Juttunne sai ajattelemaan asiaa, kiitos kivasta jutusta! Ihan samaa keittiötä jne olisi vaikea jakaa kuin jutussanne, Mutta esim.paritalo olisi hyvä juttu! Ollaan anopin kanssa samanhenkisiä ja he pitävät meistä ja lapsistamme todella paljon.

Oman äitini kanssa en voisi asua saman katon alla. en herää 04.30 joka aamu ja syö lounasta 10.00. enkä myöskään mene nukkumaan viim. 22.00.

Vierailija

pienessä asunnossa on todella yleistä myös itäisessä euroopassa ja Venäjällä. Asunto- ja taloustilanne kun on mitä on.

Lainaus:

14 kirjoitti että on luonnotonta, että kolme sukupolvea asuu yhdessä. Niin taitaa kuitenkin suurin osa maailman väestöstä elää (siis Euroopan ja Amerikan ulkopuolella) ja niin elettiin meilläkin eikä siitä ole kuin 100 v. Omaa äitiäni en ottaisi meille, anopin ehkä Luulen, että mieheni ajattelee juuri päinvastoin ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat