keskenmenon 'merkit'

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen usein lukenut juttuja, joissa keskenmenon kokeneet ovat sanoneet, että jotenkin raskaus ei ollut tavallinen, että siinä oli jotain erilaista kuin muissa raskauksissa tai jotenkin tuntui kummalta. Osaisiko täällä olevista sanoa, että onko todellakin näin ja jos on niin millä tavalla olo oli 'kumma' tai erilainen. Olen siis itse raskaana ihan alussa vasta ja en kyllä muista, että alkuraskaus olisi ollut tällainen. Vatsaa on polttanut yli kaksi viikkoa ihan kuin menkat alkaisivat, mutta eivät ole ainakaan vielä ole alkaneet. Tiedän kyllä, että jonkinlaisia liittymiskipuja juttuun kuuluu, mutta ei kait niitä nyt ihan koko aikaa ole.

Lopuksi voimia kaikille teille enkeleiden tekijöille

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla ei olo ainakaan ollut yhtään kumma. Ihan samanlainen kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Ainut mitä pidimme hassunaoli raskaustestien testiviivojen heikkous.

Mulla ensimmäinen merkki keskenmenosta oli verenvuoto joka yltyi muutamassa tunnissa ihan tajuttomaksi. verta tuli kuin hanasta vettä. Istuin vessassa ja itkin. Minulla tuli myös inhottava kipu lonkkaan.

Ekassa raskaudessa kipu oli alavatsassa kuin menkkojen aikana ja välillä en oikein edes pysstynyt kävelemään. Mutta silloin kaikki oli ok ja kipu normaalia. Mielestäni sillon kivut menivät ohi parissa kolmessa viikossa.

Vierailija

Mulla todettiin tuulimuna rv 7+?. Aavistelin sitä jo etukäteen ja tavallaan tiesin. Mulla oli ekalla viikolla plussan jälkeen selvät raskausoireet, mutta sitten katosivat yhdessä yössä. Ei enää ollut minkäänlaisia tuntemuksia, että olisin raskaana, siitä aavistelin.

Vierailija

Mulla kanssa kolme kertaa on ollut ihan normaalit tuntemukset ja raskausoireet, ensimmäinen mistä on aavistellut pahaa on ollut ihan minimaalinen "pyyhkäisyvuoto" jota ekalla kerralla oli aivan alusta rv.6+5 asti jolloin vuosi sitten pois, kivut koventui myös loppua kohden ihan supistusmaisiksi (näitä kipuja oli kolmisen päivää ennen hulvahdusvuotoa), toisella kerralla ehdin peräti päivän iloita plussatestistä kun pyyhkäisyvuoto alkoi, oli melkeinpä niin että päivän vuosi-seuraavana ei-sen jälkeisenä taas vuosi. Tämä raskaus ehti vain rv.5+0, silloinkin päättyi hulvahdusvuotoon ja kipuihin. Kolmas raskaus oli vuodoton rv.10+1 asti jolloin tuo pyyhkäisyvuoto alkoi, 10+2 todettiin tuulimunaksi ja kohtu tyhjeni puolitoista vrk tuon jälkeen aivan äärimmäisin supistuksin ja hurjin vuodoin. Mutta raskausoireet ei ole puuttuneet mistään raskaudesta, edes tuosta hyvin varhaisesta km:sta, ehti olla palelut ja väsytykset ja kova usko ja tunne että kyllä tästä vauva tulee.

Ai niin, tuo ollut tosin mullakin, että kaikissa näissä kolmessa raskaudessa plussaviiva ei meinannut millään vahvistua, oli haaleita mutta silti selviä plussia, muttei tasavahvaa jo kuukautisten ekana puuttumispäivänä kuten kolmessa onnistuneessa raskaudessani.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat