Pistin lastenvaatteet ennemmin roskiin kuin annoin äitini viedä ne pakolaisille

Vierailija

Mamut saa jo muutenkin ihan tarpeeksi avustuksia valtiolta ja kunnilta, ei niille tartte enää yksityisten ihmisten almuja antaa.

Ja mamut on niin ranttuja, että ei niille edes käytetty kelpaa

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Maahanmuuttajilla onkin tosi hyvät oltavat ja hirveästi rahaa käytettävissä lasten vaatteisiin. Juupa juu.

Olen opettaja, ja mun luokkaan tuli tänään mamu-poika (asunut vuoden Suomessa). Huomasin että hänellä oli pelkkä tuulipuvun takki, ulkona oli 15 astetta pakkasta ja heillä oli ulkoliikuntaakin. Hanskojakaan ei ollut. Pipo oli ja kesälenkkarit. Koko mamu-porukka on ainakin meidän koulussa niin käytetyn näköisissä vaatteissa kun vaan olla voi. Huomenna vien oppilaalleni oman vanhan toppatakkini, (mulla sattuu olemaan sellainen urheilumallinen tummansininen, joka ei näytä kummemmin naisten takilta) ja yhden vanhan sinisen fleecehupparini.

Vierailija

Lainaus:

"Et usko, miten paljon mokuperheissä on riitoja siitä, kun suomalainen vaimo haluaisi ostaa lapselleen kirpparikamaa tai käyttää sukulaisilta saatuja vanhoja vaatteita, mutta mamu-mies ei sitä hyväksy.!"

Hehee, mies oikein rakastaa kirpputoreja ja anoppi hankkii muovipusseittain lastenvaatteita sieltä. Ai niin, mies ei ole pakolainen - öh?

Vierailija

tuntemani mamut joista tosin suurin osa ei mistään sossusta saa mitään, ostavat lapsille hyviä vaatteita ja omistaan pihistävät sitten. Kirppiksiä kierretään ahkeraan ja suurin osa ostaakin sieltä 80% vaatteista.

Jos vaatteesi eivät olisi kelvanneet huutiksessa, niin ihan hyvä, ettet antanut sellaisia lumppuja kenekään muun roskiin kannettavaksi. Itse olen siellä ihan hyvällä hinnalla (30e) saanut myytyä vuoden 05 Jonathan haalarit esim...

Vierailija