Miten painoa ylös, jos haluaa syödä terveellisesti ja liikkua?

Vierailija

Eli ongelma: haluaisin tulla raskaaksi mutta BMI aika reippaasti alipainon puolella. Huolettaa miten se vaikuttaa omaan terveyteen ja raskaaksitulemiseen.



Syön aamupalan, lounaan (lämmin ruoka), päivällisen (lämmin ruoka) ja iltapalan + välipalaksi joskus kahvin ja napostelen jotakin. Nyt joulun ja vuodenvaihteen aikana on tullut joskus herkuteltua enemmänkin, ja käytyä kävelylenkillä n. joka toinen päivä. Kohta alkavat taas liikuntaharrastukset, kevyttä jumppaa pari kertaa viikossa. En haluaisi laihtua lisää.



Miten ihmeessä saisin painon nousemaan?

Kommentit (2)

Vierailija

Olen 169 pitkä ja painoin monta vuotta 50-52 kiloa, yritin saada vähän läskiä ympärilleni, koska en jaksanut kuunella ihmisten kommentteja että "kauheeta ku sä oot laiha" , "syötkö sä ikinä mitään", eihän sulla oo ees persettäkään" .

Ihan ku oisin voinut sille jotain etten lihonnut vaikka kuinka söin. Lastakin yritimme 2 vuotta tuloksetta. Työni oli aika hektistä ja vaativaa, olin esimies asemassa työpäivät venyivät joskus 15 tuntisiksi! Sitten tulin mieheni kannustamana järkiini ja vaihdoin työpaikkaa, mikä ei enää ollut niin stressaava ja työajat tasan 8 tuntisia. Lapsettomuustutkimuksissa käytiin, ei mitään vikaa. Pikkuhiljaa aloin saada painoa lisää ja viimein onnistuin tulla raskaaksi. Loppu raskaudesta painoin 80 kiloa, ja vieläkin painan 65 vaikka synnytyksestä 5kk aikaa. Eli nyt tilanne toisin päin!

Kysymykseni kuuluukin, ethän vain ole stressaantunut mistään, näköjään ainakin minulla se vaikutti paino asiaan!

Vierailija

- syö iltapäivällä hyvä välipala aina eikä vain "joskus kahvia"

- suurenna hieman annoskokoja (vaihda isompiin lautasiin, niille tulee lastattua enemmän ruokaa :))

- pähkinät sisältävät paljon energiaa ja (hyviä) rasvoja, popsi niitä päivittäin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat