Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua rikkonaisiin öihin!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Argh! Nyt alkaa mennä hermot huonosti nukuttuihin öihin! Tyttö on siis 1v8kk, nukkunut lastenhuoneessa liki vuoden verran. Pienempänä nukkui yöt hienosti läpi heräilemättä, mutta kun tutti alkoi muodostua ylitärkeäksi noin puolisen vuotta sitten, alkoi myös yöheräilyt tutin tippuessa.

Tutista luovuttiin jouluna, se on aiheuttanut pientä nukahtamisen vaikeutumista, mutta ei mitään muuta. Unet kuitenkin on edelleen rikkonaiset, parhaimmillaan menee kahdella heräämisellä ja rauhoittamisella, välillä useampia.

Järkeilin itse, että on parempi tulevaisuuden kannalta, jos tyttö jatkaa uniaan omassa sängyssään sen sijaan, että herätessä otan hänet viereen. Itse tosin nukkuisin näin paremmin... Viime yöt olen ottanut patjan lastenhuoneen lattialle ekan heräämisen jälkeen ja nukkunut siinä, jolloin tyttökin nukkuu hyvin.

Mutta nukunko siis seuraavat vuodet lattialla, vai olisiko jollain vielä joitain konsteja takataskussa??

Kommentit (1)

Vierailija

Lapset ovat erilaisia nukkujia. Asiaa voi olla mahdotonta muuttaa. Itsellä kaksi lasta. Toinen, nyt 5v, on ikänsä nukkunut katkonaisesti. Toki iän myötä yöt ovat parantuneet huomattavasti. Nyt viikossa on huonoja öitä ehkä yksi seitsemästä. Mutta minä olen toiminut hänen kanssaan juuri samalla tavalla eli lapsen huoneessa on patja, johon siirryn nukkumaan huonoina öinä. Itse en kyllä koe kärsiväni siitä mitenkään. Nukun yhtä hyvin patjalla kuin omassa sängyssä. Omaan sänkyyn en lasta halua opettaa tulemaan ja ahdastahan siellä tulee, kun lapsi nukkuu levottomasti ja isäkin vie oman tilansa. :) Minusta järjestely on ollut mainio. Toinen lapsi on vasta 2v, mutta nukkuu yöt aivan putkeen ihan aina. Asialle ei siis välttämättä voi siis tehdä mitään. Vain omaa ajatustapaa voi muuttaa ja hyväksyä lapsen "levottomana nukkujana", joka sitten kaipaa äidistä turvaa yöllä. Vaihtoehtojahan on tuo patja tai sitten omaan sänkyyn ottaminen tai jonkinlainen huudattaminen/koulutus. Minä olen kokenut juuri tuon patjanukkumisen parhaana ratkaisuna enkä itse siitä siis kärsi siitä. Ja ovathan ne patjayöt vähentyneet huomattavasti. Siis tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat