Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

katsoiko kukaan eilen Jugnerin "sukellus syöpään" -ohjelmaa? Mitä mieltä?

Vierailija

kun kieltäyty leikkauksesta. en katsonut kun sivusilmällä.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

itsekin olen saanut miehestä hiukan ylimielisen kuvan joskus aiemmin

Mutta kyllä ihmisillä täytyy mielestäni olla oikeus kertoa omasta henkilökohtaisesta kokemuksestaan. Jos hän sanoi että se oli parasta mitä hänelle oli tapahtunut niin eihän se tarkoita että hänen mielestään kaikkien joilla on syöpä pitäisi ajatella niin vaikka olisivat kuolemassa tuskallisesti vaan se tarkoittaa että hän itse ajattelee niin omassa elämässään.

Vierailija

Itselläni loppuunpalaminen ja täydellinen pysähdys elämässä ja vähän samat fiilikset. Silti moista ei toivoisi kenellekään. Tai oikeastaan ei toivoisi, että kukaan tarvitsisi sellaista päin seinää ajoa nähdäkseen elämänsä uudessa valossa.

Vierailija

tässä ap.

Minä jo ajattelin, että olenko jotenkin herkässä mielentilassa kun tilanne on perhepiirissämme tämä (no toki olenkin), mutta huojentavaa että muutkin kokivat näin. Minusta pitäisi ajatella muidenkin tunteita kun kertoo omistaan. Niin moni ihminen kuolee ko. sairauteen. Omakin lähimmäiseni on saattohoidossa.

Vierailija

Lainaus:

Minusta hänellä oli jotenkin ylimielinen asenne. Ehkäpä minua hieman loukkasikin se. Hän sanoi, että syöpä on parasta, mitä minulle on tapahtunut. Voisi ehkä hiukan ajatella, että kaikille ei todellakaan ole näin. Omassa lähipiirissäni on nuorehko ihminen kuolemaisillaan ko. tautiin ja ei voi sanoa samoin. Lisäksi dokumentissa kerrottiin, että kaikille ei tosiaan voida tarjota tuollaisia erikoishoitoja, vaan tavalliset ihmiset saavat tyytyä rutiinihoitoihin.

Ystäväni kuoli juuri syöpään, eikä syöä taatusti ollut parasta mitä hänelle tai perheelleen on tapahtunut :(

Vierailija

Haluaisin kovasti tietää mikä oli ohjelman tarkoitus. Ohjelma oli Ylen kanavalla.

Oliko se dokumentti? missä asiantuntijat. Hengenpelastaja-lääkäri ei ole enää

Syöpäklinikalla. Ohjelman alussa potilas kävi ihan yleisessä hoidossa, mutta

loppupuolella taisi siirtyä yksityispuolelle.

Jos on levinnyt syöpä, niin sitähän ei voi parantaa. Toiset saattaa elää yli viisi

vuotta, mutta hoidoista riippumatta toiset kuolee tautiin huomattavasti

nopeammin. Siihen ei vaikuta, oletko voittaja-luonne vai et.

Jotenkin jäi ikävä fiilis kun itsellä on jo yli viisivuotta siitä tiedosta mihin

tämä sairaus johtaa. Sen rakkauden ja hyvän olon saa siltä pitkäaikaiselta

kummpanilta kunhan ei taistele ihmis-suhteissaan, vaan arvostaa lähimmäisiään.

Vierailija

syöpä pysäytti hänet miettimään elämäänsä. ja nykyään syöpää on varmasti jokaisen lähipiirissä, mutta asiaan voi suhtautua toisellakin tapaa, kuten näitte. äidilläni ja mummollani oli rintasyöpä joten tiedän kylä miten kamalasta taudista on kyse.

Vierailija

asiaa mitä mietitään jälkeenpäin eikä siinä pahimmassa tilanteessa oksennus kurkussa. Ja koko ajanhan tuon dokkarin kuluessa Jungerilla asenne pehmeni. Mä kyllä luulen että siitä aika iso menee myös yleisen iän mukanaan tuoman viisauden piikkiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat