Onko mahdollista juoda kolajuomia niin että hampaat pysyy ok?

Vierailija

Rakastan pepsimaxia ja join sitä jonkin aikaa 1-2 kertaa päivässä. Aina ruoan yhteydessä, otin päälle ksylitolipurukumin tai palan juustoa silloin harvoin kun purkkaa ei ollut. Silti mielestäni hampaissa on havaittavissa eroosiota :((. Onko mun pakko pysyä erossa maxista kokonaan? Hemmetti soikoon kun MITÄÄN hyvää ei sais koskaan...

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

viimeksi hammaslääkäriltä lähteissä. Olin ollut tarkastuksessa ja HL siinä samalla kertoili, kuinka ei tarvitsisi tulla kahteen vuoteen tarkastukseen, kun hampaani ovat olleet jo monta vuotta peräjälkeen hyvässä kunnossa. "Toista se on ne, jotka juovat limpparia päivittäin. Niillä on niin huonossa kunnossa kaikki ja eroosio kamala." MINÄ olen juonut ainakin litran pepsi maxia jo niin monta vuotta, että en enää edes muista... 20 vuotta? Aluksi light-coca colaa, nykyään pepsiä. En viitsinyt sanoa tädille mitään.

No koetatko estää eroosiota sitten jollain keinolla? Eroosioon ongelmahan on se että hampaista tulee sellaiset harmaan näköiset. Ei mua ne reiät niin harmita, saahan ne paikattua.

Vierailija

Itse juon tavallista pepsiä ja ehkä vielä enemmän, hammaslääkäri sanoi että hampaani tulevat liukenemaan :(

Olen juonut jo 10vuotta, en ehkä aivan noin paljona, mutta pikku hiljaa juominen on lisääntynyt. Haittavaikutuksia eivät hammaslääkärit ole vielä huomanneet, muutama reikä on silloin tällöin, ei ikinä vihlontaa. ja toki on monen monta raskautta ja imetystäkin takana jotka varmasti vaikuttavat reikiintymiseen. Mutta aina minulla on reikiä hampaissa ollut jo pienenä joka vuosi, vaikken silloin juonut limsoja.

Luulisi ettei tuo Pepsi max olisi yhtä paha kuin tavallinen pepsi, hammaslääkärit ainakin suosittelee ennemmin light mehuja kuin sokerillisia. Mutta kyllähän tietysti järkikin sanoo ettei mikään missä on lisäaineita ym muita haitallisia aineita ole hyväksi hampaille tai yleensäkkään elimistölle. Mutta kai se jokin pahe ihmisellä saa kuitenkin olla.

Vierailija

viimeksi hammaslääkäriltä lähteissä. Olin ollut tarkastuksessa ja HL siinä samalla kertoili, kuinka ei tarvitsisi tulla kahteen vuoteen tarkastukseen, kun hampaani ovat olleet jo monta vuotta peräjälkeen hyvässä kunnossa. "Toista se on ne, jotka juovat limpparia päivittäin. Niillä on niin huonossa kunnossa kaikki ja eroosio kamala." MINÄ olen juonut ainakin litran pepsi maxia jo niin monta vuotta, että en enää edes muista... 20 vuotta? Aluksi light-coca colaa, nykyään pepsiä. En viitsinyt sanoa tädille mitään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat