Kerro ruoat mitä "pyörität" viikosta toiseen

Vierailija

yritän keksiä uusia helppoja arkiruokia kun lapsi tossa tokaisi,että aina meillä samaa ruokaa... ehkä liikaa jauhelihapainotteista onkin

Kommentit (10)

Vierailija

Oho. Täytyy oikein miettiä, että mitä meillä syödään... :)

Melko usein teen kyllä lisäkkeeksi (täysjyvä)riisiä. Perunaa ei juuri ollenkaan, mutta juureksia, herneitä, linssejä ja kaalia paljon, etenkin näin talvella. Kesällä sitten muita vihanneksia, kuten kukka- ja parsakaalia, kesäkurpitsaa jne.

Kanaa usein, joskus poroa tahi lammasta. Ehkä kerran viikossa kalaa, kuten lohta tms. Olen raskaana, niin hauet ja kumppanit jääneet nyt väliin.

Kookosmaitoa käytän aika usein ruokiin. Monesti teen ruoat hauduttamalla, isomman satsin kerralla. Ja keittoja usein.

Kaipa meilläkin aika samantyyppisiä ruokia usein tulee...

Vierailija

makaronilaatikko, riisi tai pasta + kanasuikalekastike, eli just näitä helppoja ja nopeita ruokia.

Itsenikin tekisi mieli laajentaa ruokalistaa, eli kuulolla olen minäkin.

Vierailija

kalapuikot + muussi

nakkikeitto

nakkikastike + muussi tai perunat

uunimakkara + makaroni

makaronilaatikko

jauhelihakastike + muussi tai perunat

kanasuikaleet + riisi

lasagne

spagettikastike + pasta

Mikään lihapaisti ei maistu, nyt koitin esim kinkkukiusausta eikä sekään kelvannut, aina samaa pitäis olla, mä mielellään kokeilisin kaikkea uutta.

Vierailija

on kiusausta,laatikkoa,keittoa,pataa,kalaa (lohikastike+kalapuikot),wokkia,kanaa,tonnikalaa,eineksiäkin,maksalaatikkoa,pinaattikeittoa-lettua-pitsaa-tacoja ja jauhelihasta tosiaan moneksi,pyörykkää,mureketta,kastiketta,pihviä,kebakkoa ja tosiaan poika sanoi näin :))

no täytyy keksiä listan uudistusta..

ap

Vierailija

viikossa tehdä nakkikastiketta ja keitettyjä perunoita ja keitettyjä porkkanoita.

Jos on nakkikastiketta pari kertaa viikossa, niin sitten on hyvää ruokaa. Eikä samaa ruokaa koko ajan :).

Voinette kuvitella, ettemme muu perhe syö 8 kertaa kuukaudesa nakkikastiketta. Lapsilla kun on välillä hoitopaikassakin nakkikastiketta ja perunoita.

Vierailija

kaalilaatikko, kaalisoppa, kaalikääryleet

helppoja ja halpoja perusruokia, ja lapset oppii syömään kun niin haluaa.

Meillä jono hellan luona kun haistavat mitä on ruokana (5 lasta).

Vaimon mielestä mun tekemänä parempaa, lasten mielestä myös

Vierailija

Huonosti syövän pojan ainoat ruuat, jotka menee suht hyvin. Lisäksi tietysti helppoja tehdä. Muuten yritetään keksiä kaikenlaista vaihtelua, näitä max. kerran kahdessa viikossa kutakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat