Mies sanoi voivansa tappaa :-(

Vierailija

Pelästyin kovasti tästä. Keskustelimme karmeasta Jyväskylän tapauksesta, jossa mies puukotti kolmivuotiasta poikaa. Miehellä on nelivuotias poika, meillä yhteinen vauva. Hän sanoi, että jos joku puukottaisi hänen poikaansa, pääsisi puukottaja välittömästi hengestään. Ja ihan tosissaan sanoi. Minä ihmettelin, voisiko hän muka tehdä tämän meidän lapsellemme (jonka isästä tulisi murhaaja ja joka joutuisi vankilaan tai vaihtoehtoisesti meidän elämästämme tulisi elämästämme tulisi helvetti, kun joutuisimme kantamaan tällaista kauheaa salaisuutta). Hän vaan vastasi, ettei epäröisi hetkeäkään; hänen lapsensa pahoinpitelijä ei ansaitsisi elää.

Tilanne ei ole todellinen, tiedän, mutta ahdistuin tästä syvästi. Hän todella on sitä mieltä, että hänellä olisi oikeus kostaa poikansa (ja myös tietysti meidän vauvamme, jos tätä pahoinpideltäisiin) puolesta. Miten te suhtautuisitte tällaiseen? Ajatteleekohan kenenkään muun mies (tai joku teistä itse) samoin? Ymmärrän vihan ja aggressionkin (tottakai tunnen sellaista myös itse tappajia ja varsinkin lasten kaltoinkohtelijoita kohtaan), mutta että voisi kylmäverisesti tappaa... Apua. Ahdistunko tästä turhaan vai onko ahdistukseni oikeutettua? Mieheni ei ole muuten väkivaltainen, hän on fiksu ja hellä mies, hyvä isä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

joka on tarpeeksi nähnyt turhaa tappamista ja ollut itse myös hengenvaarassa.

Tappaminen on sellainen asia ettei siitä pääse koskaan eroon, se on aina mukana ja se painaa ihmistä. Sitä miettii oliko pakko ja mitä olisiko voinut tehdä todellakin jotain toisin. Oliko se ihminen jollekulle rakas ja kuka hän oli ym. jne.

6.

Vierailija

Kyllä niitä on paljon viisaita linnassa istumassa taposta,yksi asia johtaa toiseen ja toinen toiseen!Nämä tasapainoisimmat ihmiset on kaikista pahimpia,kerran kun naksahtaa niin naksahtaa sitten kunnolla!Perhe surmissakin aina il haastattelee omaisia ja jokaisessa on "He olivat niin rauhallisia ja tasapainoisia ihmisiä,ei olisi ikinä uskonut!"

Vierailija

että "tappaisin sen paskan" niin miehelle kuin naiselle. Kun taas tuon yhden kommentti "en voisi kuvitella mieheni tekevän sellaista, voi kuinka barbaarista" näen sielunsilmin millainen hiirulainen miehesi on. Vakosamettihousut, nuhjuinen kauluspaita ja slipoveri, eccosandalit ja harmaat sukat. Niin ja tietysti silmälasit ja sentinlevyinen "pappavyö" jolla nämä vakosamettihousut on nostettu kainaloihin.. ymmärrän kyllä ettei sellainen reppana ketään voisi tappaa kun ei hän siihen pystyisikään :D

Vierailija

Se saattaa olla todella helppoakin (vrt.ampuminen). Mutta sitten se viha jotain ihmistä kohtaan ei välttämättä olekaan niin kova, että sen ihan oikeasti tekisi.

Eli, ei kannata ehkä ottaa kenenkään sanoja niin tosissaan. Ihmiset yleensä puhuvat enemmän kuin tarkoittavat.

Vierailija

Itse en ole ajatellut asiaa ennen kuin olin tilanteessa, jossa lapseni joutui vaaraan toisen ihmisen vuoksi (auto-onnettomuus) ja vaikka sen aiheuttanut henkilö makasi maassa (jo valmiiksi vahingoittuneena) niin hetkeksi kuohahti itsessäni järjetön raivo häntä kohtaan ja mielikuva siitä miten olisin mennyt ja potkinut häntä (ja minä jos joku en tunteella reagoi tai tunteita useinkaan edes tunnista). Puistattaa miettiäkin jälkeenpäin. Voin vain miettiä mitä tekisi vastaavassa tilanteessa henkilö joka reagoi impulsiivisesti ja heti tunteisiinsa.

Ei ikinä pidä sanoa ei koskaan, jos ei ole tilanteessa ei voi tietää mitä primitiivistä alitajunnasta pulpahtaa.

Vierailija

niin että on nähnyt mihin sellainen voi johtaa, jos omaisia on kuollut väkivallan kautta sodissa esimerkiksi, niin silloin tappaminen ei tunnu niin kevyeltä asialta, eikä tasapainoinen ihminen ole koskaan niin tunteiden vietävissä (impulsiivinen).

Tasapainoinen ihminen on valmentautunut, tehnyt asian selväksi itselleen.. ei missään tapauksessa, ei koskaan.

Ainoastaan jos itseään ja perheensä henkeä (ei kunniaa) pitää puollustaa, se oisi tietty eri asia. Sodat eivät ole mitään itsepuollustusta, useimmitenkaan.

6.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä niitä on paljon viisaita linnassa istumassa taposta,yksi asia johtaa toiseen ja toinen toiseen!Nämä tasapainoisimmat ihmiset on kaikista pahimpia,kerran kun naksahtaa niin naksahtaa sitten kunnolla!Perhe surmissakin aina il haastattelee omaisia ja jokaisessa on "He olivat niin rauhallisia ja tasapainoisia ihmisiä,ei olisi ikinä uskonut!"

on huomattavasti "terveellisempää" päästää aika-ajoin höyryt pihalle kiroilemalla ja huutamalla, kun padota sitä kiukkua sisällään ja sit naksahtaa päässä ja kuolee 10 ihmistä ympäriltä..

Vierailija

Kuule kyllä itsekkin kävisin läksyttämässä lapseni uhkaaja,jopa tappaisin tapauksesta riippuen!! Mielenkiinnolla odotan kun esikoinen menee kouluun että jos joku äpärä alkaa sitä kiusaamaan niin TIEDÄN että minulla kilahtaa päässä ja teen kaikkeni että LAPSENI OLISI ONNELLINEN ja tuntisi olevansa turvassa!!

Vierailija

Lainaus:

että "tappaisin sen paskan" niin miehelle kuin naiselle. Kun taas tuon yhden kommentti "en voisi kuvitella mieheni tekevän sellaista, voi kuinka barbaarista" näen sielunsilmin millainen hiirulainen miehesi on. Vakosamettihousut, nuhjuinen kauluspaita ja slipoveri, eccosandalit ja harmaat sukat. Niin ja tietysti silmälasit ja sentinlevyinen "pappavyö" jolla nämä vakosamettihousut on nostettu kainaloihin.. ymmärrän kyllä ettei sellainen reppana ketään voisi tappaa kun ei hän siihen pystyisikään :D

Jospa vain tietäisit millainen hän on niin lentäsit hämmästyksestä perseellesi.

Mutta en voi kertoa tässä saisin teidät kaikki niskaani..

MUTTA ensi reaktio olisi kaikilla tietysti että "voisin tappaa", mutta viisas ja tasapainoinen ihminen ei sellaista kyllä oikeasti tekisi, siitä olen varma.

6.

Vierailija

kuvitellaan tilanne, että sulla on tytär (en tiedä, vaikka olisikin). tytär on teini-ikäinen ja liikkuu pimeällä yksin, tulossa vaikka kotiin... joku mies ottaa hänet kiinni ja alkaa raiskata. sinä satut paikalle ja ainoa keino lopettaa raiskaus on tappaa mies. oletko siinä tilanteessa se viisas ja tasapainoinen ihminen joka ajattelee, että antaa tuon miehen raiskata tyttäreni loppuun koska en halua häntä tappaa. vai nouseeko jostan jotain syvää vihaa ja raivoa ja tapat miehen, koska hän tytärtäsi raiskaa...

karu tilanne, mutta olen suht varma, että aika moni vanhempi tuossa tilanteessa jättää olematta "viisas ja tasapainoinen" ja vaan toimii auttaakseen lastaan...

mutta toki sinä ja miehesi omalla tyylilänne, joku toinen toisella!

Lainaus:

Lainaus:

MUTTA ensi reaktio olisi kaikilla tietysti että "voisin tappaa", mutta viisas ja tasapainoinen ihminen ei sellaista kyllä oikeasti tekisi, siitä olen varma.

6.

Vierailija

ja jos perheenjäsentä vahingoitettaisiin, syyllinen kärsisi kivuliaasti, tilanteesta ehkä voisi jopa kuolla, mutta ensikertalaisena ja" mielenhäiriössä" tehtynä pääsisi ehdonalaisella. Eikä muuten kukaan KOSKE enää perheeseesi satuttaen

Vierailija

Tämä raiskaaja suorittaa vain kulttuurillisia toimiaan! Ei häntä saa estää, hän on kulttuurin rikastuttaja!

Lainaus:

kuvitellaan tilanne, että sulla on tytär (en tiedä, vaikka olisikin). tytär on teini-ikäinen ja liikkuu pimeällä yksin, tulossa vaikka kotiin... joku mies ottaa hänet kiinni ja alkaa raiskata. sinä satut paikalle ja ainoa keino lopettaa raiskaus on tappaa mies. oletko siinä tilanteessa se viisas ja tasapainoinen ihminen joka ajattelee, että antaa tuon miehen raiskata tyttäreni loppuun koska en halua häntä tappaa. vai nouseeko jostan jotain syvää vihaa ja raivoa ja tapat miehen, koska hän tytärtäsi raiskaa...

karu tilanne, mutta olen suht varma, että aika moni vanhempi tuossa tilanteessa jättää olematta "viisas ja tasapainoinen" ja vaan toimii auttaakseen lastaan...

mutta toki sinä ja miehesi omalla tyylilänne, joku toinen toisella!

Lainaus:

Lainaus:

6.

Vierailija

Lainaus:

Kuule kyllä itsekkin kävisin läksyttämässä lapseni uhkaaja,jopa tappaisin tapauksesta riippuen!! Mielenkiinnolla odotan kun esikoinen menee kouluun että jos joku äpärä alkaa sitä kiusaamaan niin TIEDÄN että minulla kilahtaa päässä ja teen kaikkeni että LAPSENI OLISI ONNELLINEN ja tuntisi olevansa turvassa!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat