Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajoitatteko lastenne kännykänkäyttöä nyt kun stuk siitä varoittaa?

Vierailija

.

Kommentit (5)

Vierailija

Alunperinkin mahdollisimman vähäistä käyttöä on opetettu lapsille.

Käytännössä känny ostettu kun ovat niitä koulumatkoja yksin alkaneet kulkea (kolmannella luokalla)

ja känny pysyy kiinni koulupäivän, avaavat kun koulusta lähtevät, matkan ajaksi, ja kotona taas kiinni koko toosa (kotona on lankapuhelin).

Kyllähän mulla itelläkin alkaa pää 'soimaan' tai jopa särkemään kun kännyyn vähänkään pitempään puhuu. Tosin kännykän malli vaikuttaa tähän todella paljon.

Vierailija

jälkijunassa.

Monissa länsimaissa lapsilta on kännykän käyttö kielletty. Smaoin raskaana olevien suositellaan ainakin rajoittavan kännykän käyttöä.

Vaan ei Nokialandia-Suomessa... Hyvä että Stuk nyt vihdoinkin varoittaa asiasta.

Vierailija

kirjoittanut av:llä jo vuosia ja minulle on siitä naurettu kitarisat pullollaan...

Itse olen toiminut niin, että ostin kännykän lapselle vasta sitten, kun alkoi kulkea koulumatkoja itsenäisesti eli ekan luokan keväällä. Kännykkä pidetään repussa ja otetaan esille vain, jos äidille/isälle soitetaan, yleensä n. kerran päivässä siis.

Vierailija

netistäkin jostain, niissä tosiaan on eroja. Parasta olisi käyttää hands-freetä, mutta en ole sellaista edes harkinnut nyt tokalla olevalle esikoiselleni...

Uusimmat

Suosituimmat