Imettäminen kahvipöydässä ärsyttää!!!

Vierailija

Luonnollinen asiahan se on, juu, mutta on paljon muitakin luonnollisia asioita joita ei kuitenkaan tehdä ihan toisten nenän edessä.

Sivut

Kommentit (109)

Vierailija

Imetin lastani vauvana ihan missä vaan ja koska vaan. Kahvipöydässä, hienossa ravintolassa, lääkärissä, linja-autossa, kaupassa, kirkossa. Imetin vähän alle neljävuotiaaksi. (Vähän isompana imetin enää kotona, sitten kun jo söi hyvin muutakin ruokaa.)

Olen siis kaikin puolin imetysfanaatikko. Silti en voi minäkään ymmärtää sitä miksi pitää imettää niin että rinta näkyy? Mikä pointti siinä on? Kun on niin helppo vetäistä siihen suojaksi jotain huivia tai paitaa tai käyttää imetyspaitaa.

Nää on kaks ihan eri asiaa: Imettää missä vaan niin ettei rintaa näy. Imettää niin että rinta näkyy. Ihan eri asia muillekin istua samassa kahvipöydässä! Jopa muakin ällöttäisi sellanen paljasrintainen imettäjä siinä kahvikuppini vieressä.

Vierailija

mutta yleensä hiukan syrjemmällä tai toisessa huoneessa. Samoin mun mielestä julki-imetykseen kuuluu se, että rinnat peitetään. Tissit paljaana heiluvat imettäjät ovat pöllön näköisiä.

Vierailija

ensinnäkin

A)Omat rintani ovat ehkäpä vielä nätimmät nyt kuin ennen lapsia (ennen c:n,nykyään kiinteät d-kupin tissit),yhden lapsen siis imettänyt 1v.2kk:n ikään,kuopuksen kohdalla neljättä kuukautta täysimetystä tällä hetkellä.Raskaus ne rinnat pilaa,jos pilaa,ei imetys itsessään.

B)Paraskin äidinmaidonkorvike on VAIN korvike,

C)Mielestäni lasta tehdessä sitoutuu tekemään kaikkensa oman lapsen eteen,johon mielestäni kuuluu edes yrittää ruokkia lapsensa luomusti,JOS se on mahdollista.

Lainaus:

Lainaus:

tuntuu että nää mammat joita haittaa julkinen imetys niin taitaa olla katkeria siitä että itellä ei imetys onnistunut.

ja kaikilla kuulkaa se pulloruokinta vaan ei onnistu vaikka sitä kuin haluais. ei sitä ennenkään niitä korivkemaitoja ollut. mua säälittää ne pulloruokitut vauvat joiden äiti ei edes vaivaudu ottamaan lasta syliin kun on niin helppoa työntää se pullo suuhun sinne vaunuihin/rattaisiin/sänkyyn minne vaan. saa olla ite koko ajan kädet vapaana, kätevää kun ei tarvi aivan sylissä pitää....

tää oli paras, et mä nyt oon siis kateellinen ku en rintaruokkinut? Kyllä ihan tietoisesti jätin rintaruokinnan pois, koska en halunnut pilata rintojani. Ja mitä tulee tuohon sylissä pitämiseen, yhtälailla pidin lasta sylissäni vaikken antanutkaan rintaa..

Vierailija

Lainaus:

juoda kahvinsa kylmänä ja olla yksin jossain toisessa huoneessa, jos kerran on kylään tullut tapaamaan muita ihmisiä?

Julkinen imettäminen on naisen oikeus. Piste.

Juokoon kahvinsa kylmänä, mutta imettäviä en kahvipöytääni halua. Olkoonkin vaikka kuinka "luonnollinen" asia, kyllä se lapsellekin täytyy suoda rauhallinen yhdessäolon hetki!!!

Vierailija

Kahvipöydässä juodaan kahvia ja ollaan rennosti, ei nipoteta pöytätavoista tai muustakaan. Siinä samalla hoituu imetyskin jos vauvalla on nälkä.

Eri asia jos puhutaan juhlista tms. Itsekään en imetä julkisesti jos on kyseessä virallinen tapahtuma tai jotkut juhlat.

Vierailija

Miksi? Mikä siinä on niin vaikeaa mennä kahvipöydästä hetkeksi sivummalle?

Lainaus:

Suhtaudutteko ymmärtäväisesti vauvaperheeseen joka ei vastaa myöntävästi kyläilykutsuihinne vauvan ollessa pieni, juuri siitä syystä ettei halua imetyksellään häiritä muita. Eikä myöskään kutsu teitä kylään ennen kuin lapsi alkaa olla lähemmäs sen vuoden ikäinen (tai missä iässä nyt imetys sattuu vähenemään niin että kahvittelu sujuu rauhassa).

Vierailija

Sinä siis lopetat kyläilyt vain siksi, ettet voi siirtyä syrjemmälle imettämään?

Lainaus:

Miksi? Mikä siinä on niin vaikeaa mennä kahvipöydästä hetkeksi sivummalle?

Ei ole kivoja kyläilyt jolloin joutuu yksin istumaan olohuoneessa imettelemässä kun muut syövät ja kahvittelevat ja sitten kun muut siirtyvät olohuoneen puolelle vaihtaa maisemaa jonnekin omaan rauhaan. Tai silloin kun meillä on vieraita jättää heidät oman onnensanojaan kahvittelemaan ja seurustelemaan samalla kun itse linnoittautuu makuuhuoneeseen vauvan kanssa vierailun ajaksi.

Eikä tuo nyt ollut muuta kuin huomaavaisuutta ihmisiä kohtaan; jos jotain häiritsee imettäminen niin sitten on varmaan parempi tavata tällaista ihmistä vasta siinä vaiheessa kun pystyy imettämiseltä rauhassa keskittymään seurusteluun, ei se imetysvaihe nyt niin pitkä ole kuitenkaan. Kyllä olen valmis huomioimaan kanssaihmisiä ja antamaan heille rauhan imettämiseltäni, kysymys vaan kuului ettei kai kukaan loukkaannu tällaisesta?

Vierailija

Mä olen imettänyt kahta lastani kahvipöydässä ja monessa muussakin paikassa. Aion imettää myös pian syntyvää kolmatta lastani. Kahviseurani ei ole ikinä huomautellut asiasta, ei sanoin eikä ilmein. Mutta tietysti seurani saattaakin olla eriyisen avarakatseista, mukavaa ja lämminsydämistä, kiitos siitä heille, en ole ehkä aiemmin kiittänytkään.

Mutta jos se noin kamalasti ahdistaa, niin sanokaa toki suoraan! Sanominen suoraan on minusta aina ollut paljon helpompi ja nopeampi tapa vaikuttaa, kuin esim. nettipalstan kautta vittuilu.

Vierailija

Teillä on korvien välissä nyt joku oikea ongelma joka ei suoranaisesti liity imetykseen. Vai onko oma imetys epäonnistunut? Ongelmia läheisyydessä, ette osaa käsitellä toisten läheisyyttä? Vai mikä vaivaa ihan oikeasti?

Minua ei haittaa pätkääkään vaikka jonkun rinta vilahtaisikin imettäessä, se ON luonnollista. Katsokaapas, rinnasta tulee vauvalle ravintoa, vähän vastaavaa mitä te saatte kaupasta tai jääkaapista. Nisäkkäät ruokkivat vain pienokaisiaan rinnoista, niin yksinkertaista se on. Taidatte olla luonnosta kovin vieraantuneita.

Kuinka käyttäydytte uimahallissa jossa saattaa vilahtaa myös naisen peppu? Meneekö ruokahalut? Yöuni?

Entä juhannuksena mökillä? Entä jos joku naispuolinen uskaltautuisi yläosattomissa vaikka uimaan samalla kun te mätätte grillattua makkaraa poskeenne. Tuleeko makkara saman tien ylös jos satutte naisen rinnat näkemään?

Kehotan menemään itseenne. Imetyksessä on kyseessä pienen vauvan ruokinta!

Itse en todellakaan tarjoaisi vauvalle pullosta maitoa tai korvikkeita kun kerran sitä samaa ja parempaa tulee ihan omista rinnoista. Aina olen imettänyt niin, että rinta ei vilahda mutta jos vilahtaisi, ongelma olisi katsojassa (pakkoko on tuijottaa), ei minussa tai rinnoissani.

Taidanpa alkaa oikein julki-imettäjäksi tästä lähtien :D

Vierailija

Suhtaudutteko ymmärtäväisesti vauvaperheeseen joka ei vastaa myöntävästi kyläilykutsuihinne vauvan ollessa pieni, juuri siitä syystä ettei halua imetyksellään häiritä muita. Eikä myöskään kutsu teitä kylään ennen kuin lapsi alkaa olla lähemmäs sen vuoden ikäinen (tai missä iässä nyt imetys sattuu vähenemään niin että kahvittelu sujuu rauhassa).

Vierailija

Siis miksi äitien pitää vetää se tissinsä ulos ja alkaa imettää kullannuppuaan aina kahvipöydässä? Toitottakaa vaan että se on luonnollista, joo. Olen kaikki 3 omaa lastani imettänyt esim olohuoneen sohvalla kaikessa rauhassa, kun vieraat ovat kahvipöydässä. Nyt vaan niin ärsyttää tuttuni, joka n puolen tunnin välein lykkää tissiä vauvansa suuhun. Nauti siinä sitten kakusta ja kahvista kun roikkuvat utareet on edessä...

Vierailija

juoda kahvinsa kylmänä ja olla yksin jossain toisessa huoneessa, jos kerran on kylään tullut tapaamaan muita ihmisiä? Ehkä on parempi olla kutsumatta nussivia ihmisiä luokseen, jos ei halua heidän kanssaan seurustella. Ja omassa kodissaan saa tehdä mitä haluaa, ei ole vieraiden asia ajaa paria pois pöydästä.

Mä en jaksa uskoa monikaan nussiva pariskunta työntää rintojaan toisten naaman eteen...

Julkinen naiminen on pariskunnan oikeus. Piste.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat