Vierailija

Eli semmonen luokka. Eihän siitä voi mitään tulla!! Kakkosluokasta kyse...

Kommentit (24)

Järkyttävää olisi tuollainen oppilasmäärä ja vielä tokaluokalla.

Kuopukseni aloittaa kaupungissa yläasteen (matkaa5km kulkee pyörällä), juuri olimme tutustumassa ja näillä näkymin 22oppilasta kuten ala-asteellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että tuollaisessa juna-asemaluokassa voisi olla minkäänlaista työrauhaa? Minä en ole ikinä ollut ensimmäiselläkään luennolla tai seminaarissa, jossa paikalla olisi sellaiset 50 henkeä ja porukka olisi hiljaa ja rauhassa paikallaan ja kyse on kuitenkin aikuisista, ei 8-vuotiaista. minä en vain usko, että yli 40 lapsen tilassa voisi olla minkäänlaista työrauhaa.

Lainaus:

Jos homma toimii hyvin, niin tuollaisessa järjestelyssä lapsella on paljon paremmat mahdollisuudet edetä itselle sopivaan tahtiin kuin normaalissa 20-25 oppilaan luokassa, jossa on yksi opettaja.

Miks molemmille opettajille ei omaa 20 oppilaan luokkaan?

Vai onko toinen kouluavustaja?

Ihan hullulta kuulostaa. Oman lapsen luokassa oli ekaluokalla 18 oppilasta ja toisessa ykkösluokassa suunnilleen saman verran ja heillä oli vielä yhteinen kouluavustaja. ihan normaaleja luokkia oli. ei maahanmuuttajia tai mikään erityisluokka.

täällä koulussa oli vielä erikseen erityisluokka(starttiluokka)

Meinaan yhtä hyvinhän tuolla oppilas- ja opettajamäärällä järjestää kaksi tokaaluokkaa ihan kevyesti. Mikä mahtaa olla koulun pointti?

Minä en omaani tuollaiselle pistäisi, jos suinkin olisi vaihtoehtoja. Luojan kiitos meidän alueella pistettiin osa lapsista mieluummin kauemmas kouluun, kun lähikoulun luokat olisivat alkaneet paisua reilusti yli 30. Ja kyse kuitenkin seiskaluokkalaisista. Olen todella tyytyväinen ratkaisuun, vaikka omani koulumatka nyt sitten onkin todella moninkertainen kuin mitä lähikouluun olisi.

Jos homma toimii hyvin, niin tuollaisessa järjestelyssä lapsella on paljon paremmat mahdollisuudet edetä itselle sopivaan tahtiin kuin normaalissa 20-25 oppilaan luokassa, jossa on yksi opettaja.

Miten voi ahtaa samaan luokkaan niin älyttömän määrän lapsia. Ei siihen montaa häirikköä tarvita kun koko luokka ei pysty keskittymään. Ja miten opettajat pystyvät takaamaan noin suurella luokkakoolla hyvän opetuksen? Kyllä minä en tuohon lähtis ja vähintään soittaisin jonnekin. On kuitenkin lapsista kyse.

vähintään kahteen ryhmään. Molemmilla ryhmillä on oma opettaja, mutta oppilaita voidaan jakaa eri aineissa ryhmiin eri tavalla, esim. edistyneemmät toiseen ryhmään ja enemmän apua tarvitsevat toiseen. Muuten tuo ei ole Suomessa mahdollista.

Luokkatila tulee olemaan iso, kaksi kertaa normaali. Jakavat lapset kuulemma osiin lasten mukaan ja osa opetuksesta on noissa pienryhmissä Eli 4 noin 10 lapsen ryhmää. Onneksi molemmat opet ovat päteviä. Silti pelottaa!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat