almiron pepti 2 kysymys

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kiitos flooralle aiempaan kysymykseeni vastaamisesta.

Käytiin lääkärissä ja alettiin selvittää asiaa ja antoi reseptin almiro peptiin. Apteekin täti ei oikein osannut vastata niin ajattelin kysyä teiltä.

Mikä on syynä siihen, että vesi pitää olla lämmitetty? Liittyykö se jauheen sekoittumiseen (ei sekoitu jos ei tietyn lämpöistä) vai vaan siihen, että lapset on tottuneet juomaan lämmintä? Eli onko se aiva välttämätön toimenpide vai voiko ottaa vain kylmää vesijohtovettä ja sekoittaa siihen?

Millä te mittaatte lämpötilan? Onko se tarkkaa 40 vai käsituntumalämpöstä?

Jos lapsi ei juo koko satsia kerralla pitääkö loppu heittää pois samantien vai saako odottaa 5 min? 10 min? puol tuntia? ja antaa uudelleen?

Kiitos tiedoista.

Kommentit (3)

Vierailija

kiitos tosi paljon vastauksesta -

onneksi meillä kaveri ihan hyvin sitä heti alkoi juomaan, nyt noin vuorokausi sillä menty, joten vielä ei voi tietty sanoa mitään, mutta hyvä tietää toi kakkajuttukin - meilläkun on on ollut kummallista ja haisevaa muutenkin niin jos muuttuu vielä kummallisemmaksi ... täytyy tarkkailla siis aika tarkkaan oireita, miten menee, mihin suuntaan. Saatiin myös samaan syssyyn jotain astmalääkettä hengitysteitä avaamaan kun kaveri niin kovasti rohisee ja pihisee ja puhisee ja maanantaina jo seuraava käynti lääkärissä, ei kai niin nopeasti tosta maidosta voi sanoa, mutta ehkä sitten siitä toisesta lääkkeestä...

Tietty toivois ettei olis maitoallergiaa, mutta olishan se kiva saada asiaan selvyyttä...

Kiitos vielä kerran vastauksista, toi lämpötilajuttu tässä kovasti pohditutti - kyllähän sen vielä itse saa hoidettua kirjaimellisestikin, mutta sitten jos on vaa isin kanssa kahdestaan niin en ole niin vakuuttunut :-),...

Vierailija

Mielestäni jauhe sekoittuu paremmin siihen 40asteiseen veteen. Olen kyllä Neocatea (jauhetta myös) joskus sekoittanut ihan kylmään hanaveteenkin ja alas on mennyt... Mutta siis vesi pitää lämmittää 40asteiseksi, hanasta ei tietty saa suoraan laskea lämmintä.

Itse olen kokeillut kädellä, että vesi on sellaista hiukan lämmintä. Ei se niin tarkkaa ole. Liian kuumaan veteen ei kannata jauhetta sekoittaa, koska liian kuuma tuhoaa maidon ravintoarvoja. Tosin tuskin on asteesta kiinni =)

Ohjeissa sanotaan muistaakseni, että tunnin säilyy valmiiksi tehtynä huoneenlämmössä. En ole sitäkään ihan minuutilleen ottanut. Periaatteessahan esim sairaalassa säilytetään vuorokauden verran keitettyyn veteen tehtyä Almironia isompi satsi jääkaapissa ja sieltä otetaan sitten aina tarvittava määrä pulloon. Purkissa oleva ohje ei tuollaista säilytystä suosittele! Myöskään itse en ole tähän lähtenyt, on helpompi minimoida tehdyn maidon hävikki, jos tekee aina satsin pulloon tarvittaessa. Ja siihen tottuu nopeasti =)

Jos lapsi ei alkuun tykkää juoda uuden makuista korviketta, voi makuun totuttaa vaikka sekoittamalla jauhetta vaikka puuroon. Ja saa sitä sekoittaa lämmitettyyn ruokaan muutenkin, jos tuntuu, että maitoa ei uppoa tarpeeksi. Muistaakseni Almironin mukana saa ohjeenkin ruokiin sekoittamisesta.

Tuli mieleen, että alkuun, jopa pari ekaa viikkoa ainakin, voi Almiron aiheuttaa joillekin mahankipristelyä ja kakka voi haista tosi pahalle ja olla koostumukseltaan kummallista ja ulostusväli voi muuttua aiemmasta. Jotkut saavat ehkä iho-oireita, jos iholla helposti reagoivat. Siis sellaista aika pientä ja lievää voi helposti tulla alkuun ja monilla menee ohi, kun elimistö siihen tottuu. Joskus käy niin, kten meilä, ettei Almiron sovi, jolloin siitä tulee nopeasti/ ajan myötä määrän kasvaessa pahempia oireita.

Toivottavasti Almiron sopii ja saatte siitä avun!

floora

Vierailija

Minä mittaan kylmää hanavettä tuttipulloon ja lämmitän n. 20 sekuntia mikrossa (täysi pullo). Sekoitan jauheen siihen eli aika haaleaan veteen. Ihan hyvin sekoittuu ja menee myös kylmäänkin veteen ihan helposti. Käytän tuttipullon korkkia jolloin on helppo ravistella.

Kylmään veteen sekoitan jauheen silloin kun käytän Almironia esim. murojen sekaan tms.

Kiinteää ruokaa syövälle vauvallehan vettä ei tarvitse enää keittää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat