~\o_ HELMIEN'06 viimeinen taaperopino _o/~

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ja miten niin viimeinen taapero pino.... Miten Helmipallerot on jo näin isoja...

Me just tänään suunniteltiin Hepun synt juhlia. Heppu rakastaa Lauri kilpa-autoa ja siihen kuuluvaa juhlakattaus rekvisiittaa etsiskelin netistä (missään kaupassa en ole niitä nähnyt, jos joku on niin kertokaa ;). Ja löytyihän niitä mutta Lontoosta täytyisi tilata... Enkä ole yhtään varma että ne tulisi ajoissa vaikka kuinka siellä luvattaisiin toimitusajan olevan se ja se. Ja jopa ajattelin tilata kakun, kun tuntuu nyt olevan tätä kiirettä... Aloitin siis marraskuussa työt, ihan jees juttu. Ja päiväkotipaikka "vihdoin" varmistui ja Heppu aloittaa sen sitten 3.2. Arvatkaas onko äippä paniikissa.....

Voi Vissy dietti... olen kokeillut ja 3. päivän jlk mulla oli jo se että: saat syödä mitä vain haluat. Siinä se sitten oli:) Nyt sain toisenlaisen poppakonstidietin ja ajattelin kokeilla sitä. Jos sais edes sen kipinän laihikseen. Tarve olisi ehdoton!

Nyt tuli nälkä kuureja miettiessä, siis syömään jot, nyt kun _vielä_ voi ...

T:Hupulinäiti

Ja vauva Onnea kaikille vauvatuneille :D

Vierailija

Niin se aika vaan kuluu ja siitäkin yöstä, kun Helmi pikatoimituksena syntyi, tuli jo 3 vuotta täyteen. Nyyh! Mutta on se vaan ihanaa, kun lapset on niin isoja, että viikonloppuaamuisin katsovat itsekseen Pikku Kakkosta ja vanhemmat saavat rauhassa nukkua. Ja yötkin saan nykyään nukkua, kun Helmi enää tosi harvoin herää yöllä huutelemaan peittoa tms. Mutta kyllä toi 3 vuotta on jo aika paljon! Kohta Helmi muuttaa pois kotoa ja saa omia lapsia... Voi, kunpa ajan voisi joskus hetkeksi pysäyttää.

Meillä juhlittiin Helmin synttäreitä siis kahtena päivänä, lauantaina oli sukulaiset ja tänään kummit, aikuiskaverit ja lapsikaverit. Mä rakastan leipomista ja juhlien järkkäilyä ja viime viikolla menikin sitten kaikki illat suunnitellessa tarjoiluja juhliin. Pe, la, su ja tänään leivottiin ja tietty myös siivottiin. Laskin, että tein tarjolle yhteensä 7 eri suolaista syötävää ja 6 makeaa syötävää (tai osallistui mies myös) ja lähes joka juttua jäi yli, joten täällä on sitten herkuteltu vielä illalla ja seuraavana päivänä ja nytkin noita syömisiä riittää vielä moneksi päiväksi. Pitäis laittaa jotain pakastimeen, mutta ne (2 kpl) on ihan täynnä, Yksi ainoa vieras lapsineen joutui perumaan tulonsa sairastumisen vuoksi ja he tulevat meille loppuviikosta eli täytyy sinne pakastimeen tunkea jotain heitäkin varten.

Lahjaksi Helmi sai mm. soivan korurasian (missä pyörii joku tanssija, kun avaa kannen), prinsessa-kirjan, prinsessa-lehden, My Little Ponyn, ihanan kassin, pikkulegoja (niitä Belville tms. 5 v alkaen, mutta koska Helmi ei juurikaan enää leiki Dubloilla, vaan veljensä pikkulegoilla, niin noi käy hyvin), kerhoon eväsrasian ja vesipullon, pari pehmolelua (noi sattui olemaan molemmat ihania, vaikka mun pehmolelukiintiö onkin muuten jo täysi), vaatteita jne. Lisäksi kaikkea pikkusälää (tarroja, hiusjuttuja jne.). Me ei olla vielä ostettu oikeaa lahjaa Helmille, mutta nukkekotiin ostin yhdet kalusteet, kun oli just yksi puuttuvä pakkaus alessa. Ensi viikolla menen kaupunkiin kampaajalle ja samalla ostan Helmille sen OIKEAN lahjan, vaikken kyllä vielä tiedä, mikä se on...

Nyt väsyttää niin paljon, että parempi jatkaa seuraavalla kerralla. Öitä!

T:Fassiloora ja Helmi 3 v

Vierailija

Meillä ns. sukulaisjuhlat tän viikon lauantaina ja ns. kaverisynttärit ens viikon maanantaina, kun on se oikea synttäripäiväkin. Kerhon Helmi aloittaa sitten 23.2, kun ensi viikon kerhosta on just hiihtoloma. Saas nähdä, mitä siitä tulee. En osaa yhtään ajatella, millainen Helmi on kerhossa. Ainakin odottaa sitä innolla ja sanoo, ettei aio itkeä siellä. Käykö/alkaako käydä muiden kotihoidossa olevat Helmikset kerhossa?

Sasuliinille mulla olikin sellaista asiaa, että me lähdetään myös keväällä Ylläkselle, mutta vasta huhtikuun alkupuolella eli viikolla 15. Olen viimeksi käynyt Lapissa lapsena, joten ihan innoissani sitä reissua odotan. Lähdettekö vaan oman perheen kesken vai tuleeko muutakin porukkaa? Meillä tulee appivanhemmat mukaan. Menevät kylläkin autolla, kun ajavat sitten Ylläkseltä vielä Leville viikoksi, mutta me mennään yöjunalla (olen viimeksi ollut yöjunassa joskus 15 vuotta sitten). Mihin aikaan maaliskuussa olette menossa? Voinko sen jälkeen sitten kysellä sulta vinkkejä tolle reissulle?

Nyt pitäis tehdä vielä jotain hommia, kun Helmi + hoitolapset ovat päiväunilla. Eilen Helmi ei nukahtanutkaan päiväunille, vaikka heräsi aamulla klo 8, joten ihme kyllä nukahti yöunille n. klo 20.20. Ei ole varmaan koskaan ennen nukahtanut ennen klo 21, joten toi oli ihan outoa... Nukkuuko muut Helmikset vielä päiväunet ja jos ei, niin minkä pituiset yöunet nukkuvat?

T:Fassiloora ja Helmi (vajaa viikko 3-v synttäreihin)

Vierailija

Tosta joulusta mun on pitänyt tänne kirjoittaakin, hyvä kumppari kun muistutit :). Koko risteily meni niin nappiin kun vaan voi, lapset ja aikuiset viihtyivät, laiva oli laitettu hienoksi, ruoka oli tooodella hyvää (etenkin kun sen oli joku muu tehnyt) ja ohjelmaa oli vaikka mitä piparinpaistosta lähtien. Suosittelen siis lämpimästi, meitä ainakin vaihtelu virkisti suuresti!

Lahjoja otettiin mukaan rajoitetusti, loput jätettiin kotiin löydettäviksi. Lähdettiin käymään systerin perheen hytissä ja kas kummaa, kun tultiin koko porukka takaisin meidän hyttiin oli "pukki" käynyt laittamassa lahjoja Jussin matkasänkyyn :P. Vitsit mikä riemu... Heti laivalla jo suunniteltiin samanlaista reissua ensi vuodeksi :).

Laivalla oli pukki, ja Silppu oli tosi otettu kun pukki muisti Silvan nimen jo terminaalista -samainen kaveri jakoi karkkia ja haastatteli lapsia jo ennen laivaan nousua. Niin ja Muumipeikko ja Pikku-Myykin viihdyttivät lapsia -mahtaa tulla hiki siinä muumiasussa :-o?

Vissydieetti on ahterista, mutta sen kun vetää tulee taas kiinnitettyä huomiota kaikkeen siihen ylimääräiseen ruokaan, mitä normipäivän aikana tulee kiskottua. Perjantai-illalla saa luvan kanssa syödä ihan mitä vaan, taidan laittaa ämpärillisen siipiä :).

CSI:ta ei sovi jättää väliin ->

KL.

Vierailija

Joo, kysele vain! Me ollaan viikolla 11 menossa, ollaan varmaan puolisen viikkoa siellä. Mukaan tulee mieheni veli avovaimonsa ja poikansa kanssa. Siinä on sitten meidänkin Eetulle kaveria. Tarkoitus olisi, että mukaan tulisi myös mieheni vanhemmat ja mieheni veljen appivanhemmat. Koko viikon on mökki varattu eli en tiedä vielä miten vanhukset siellä ovat.

Tarkemmin sanottuna mennään Äkäslompoloon, oltiin siellä honeymoonilla vuonna 2004 kesällä. Aivan ihana paikka!

Mut muuten löytää facebookista nimellä Sari Järvelä :)

Sasuliini

Vierailija

onko loppu nyt tosiaan näin lähellä täällä taaperopuolella?! Nyyh... ;-) Huomennako nämä meidän helmikset sitten tosiaan siirtyy leikki-ikäisiin... Miten tämä aika kuluukin näin supervauhtia...?! :)

Mites teillä muilla on, nukkuuko helmiksenne jo omassa sängyssä ja kenties omassa huoneessakin?

Mä oon tässä yrittänyt järjestellä Onnille omaa huonetta jos se vaikka innostuis siellä joskus nukkumaankin. Nythän se nukkuu tiiviisti meidän sängyssä keskellä ja ei tosiaan koko porukka enää siihen mahduta niin jotain pitäis asialle tehdä! Omassa sängyssä se ei muka voi nukkua kun se on liian pieni hänelle...Tulevassa huoneessa olis sit 120cm leveä johon luulis mahtuvan! :)

Onnin 3v neuvolamitat oli 96.5cm ja 13.7kg. Laiha luikku! :D

Jep, täytyy lähteä leikkaamaan tuon nimipäiväsankarin varpaankynsiä kun se oli saanut nirhittyä ne verille... Jeejee!

saksikäsi kumppari :D

Vierailija

Multa paloi pinna ylimääräisiin kiloihin viime perjantaina ja aloitin heti lauantaina pahamaineisen vissydieetin. Neljännen päivän aamuna vaaka näytti -2,4 kg, tällä lähtee nesteet aika rivakasti. Toivottavasti läski ei jää :P.

Silppu ei millään meinannut uskoa joulun olevan ohitse. Tänä aamuna katsoi heti ikkunasta ulos ja julisti, että vielä on joulu! Kas kun entisen Puklun mielestä joulua riittää yhtä pitkään kuin lunta maassa :).

Tammikuuta,

kotiinlähtöä tekevä KL.

Vierailija

Juhlistetaan tänään miehen kanssa 10 v. kihlautumispäivää, käytiin aamupäivästä lasten kanssa Pyynikin näkötornilla syömässä taivaalliset munkkirinkilät. Samaisella paikalla kihlauduttiin aikoinaan -ihquu ;).

Kuumetta, pidän peukkuja uuden työpaikan löytymisen puolesta ja voi itkut teillä taas sairastellaan :(.

KL.

Vierailija

Minä myös voisin alkaa kaveriksi fb:ssa mutta en kyllä ehkä ole niin rohkea kuin Sanna-Kaisa eli Kaalilaatikko, että uskaltaisin nimeäni tänne laittaa... :) Täytyypi miettiä...

Voi Dunsku reppanaa. :( Toivottavasti pikkuveli pääsee vähemmällä!

Täällä meilläkin on oksennustautia ja kuumetta liikkeellä. Onni olikin viime viikolla yhden päivän kuumeessa. Toivon ettei se oksetauti ainakaan tulis meille... Yöök! Eli lisää vaan käsidesiä joka paikkaan ja kaikille... ;-) Mä oon kyllä itse hysteerinen sen käsidesin kanssa mutta mies ei ollenkaan ole niin tarkka vaikka kuinka asiasta nalkutan! :D

Synttärikakuista oli keskustelua. Minä tilasin semmoisen valmiin Cars-aiheisen kuvan joka laitetaan täytekakun päälle. Ja sit autokynttilät jos saan räpellettyä taas vaikka jonkun toisenkin kakun kuin sen peruskermakakun johon siis tulee se valmis kakkukuva. Muut tarjoilut on varmaan aika perusjuttuja tyyliin mokkapalat... Jos jollain on joku helppo ja herkullinen pikkuleipäresepti niin ottaisin sen innolla vastaan. Ajattelin tehdä jos virtaa vaan riittää niin jotain pikkuleipiä muumimuoteilla, kun semmoiset tuli ostettua. Ne hattivatit on aikas mageita Onnin mielestä! :)

Jaahas kello on taas vaikka kuinka paljon. Täytynee siirtyä peiton alle jos vaikka sais nukutuksi...

kumppari

Vierailija

Ei voi millään muistaa kaikkien hahmojen nimiä -sorry Hupulinäiti, tarkoitus ei ollut johtaa harhaan :).

Silppu ilmoitti haluavansa Tiivi-Taavin synttärilahjaksi, nyt pitää vaan löytää jostain joku teletapit-for-dummies -opas, etten osta väärän väristä. Onko Tiivi-Taavi se käsilaukkuhemmo?!

Hupulinäiti, oliko sulla joku kaalisoppa/sairaaladieetti-poppaskonsti?

Kuumetta, meillä synttäreille kutsutaan mummit ja kummit ja mun sisko perheineen, siinä ne. Kakun tilaan ja muut teen itse. Muutama suolainen juttu, ehkä pari piirasta/pasteijaa ja salaattia tms. Voi olla että leivon suklaakakun tms. Täytyy katsoa mitä ehdin tekemään.

KL.

Vierailija

Hupulinäiti: Meillä täällä kans kaksi Lauri ja Autot-leffa fania ja minä en ainakaan ole Lauri-synttärijuttuja nähnyt täällä Tampereella päin. Vähän olen kans katsellut jo kun molempien poikien synttärit tulossa.

Kaalilaatikko taisi tarkoittaa nähneensä Salama mc Queen-kertiksiä. Se nimittäin on siitä Cars leffasta(jota meillä katsottaisiin edelleen joka päivä, jos annettaisiin katsoa). Lauri tulee torstaisin Pikku Kakkosessa =)

Kateellisena luin KL:n vissydieetin tuloksista, mutta keksin heti hyvän tekosyyn olla aloittamatta. Meillä pidätetään palkasta ateriaveloitus jokaiselta työpäivältä söi tai ei, joten on se vähän hintavaa juoda sillä rahalla pelkkää vissyä. Eikö ollutkin loistava tekosyy =)

Hyvää viikonloppua!

nonnu78 ja mukelot

Vierailija

Lainaus:

j

kumma tapa mennä esim kaupassa sormi ojossa huutamaan toisille ihan tuntemattomille lapsille. Sanoinkin miehelle, että ollaanko me tuommoisia Onnin mielestä lapsille. Mistä muualtakaan se olis tuommoisen käyttäytymismallin oppinut? Kyllä tämä lastenkasvatus on haastavaa...

kumppari & muksut

Meillä Heppu yhtäkkiä alkoi kertomaan minulle kun leivottiin pipareita: iskä heittää taikinaa kattoon ja huutaa, iskä sanoo ei saa leipoa... jne

Kaupassa toruu tuntematonta lasta karkki hyllyllä: ei saa ottaa noin paljon... Ei saa tuhlata.

Kaupassa: Äiti pumppailee koko ajan. Iskä siivoo kokoajan. Mamma heittää hiekkaa Einon silmiin... jne

Onneksi puhe jonkin verran epäselvää ettei välttämättä kaikki ymmärrä (toiveajattelua), mutta kysymys kuuluu MISTÄ IHMEESTÄ NÄMÄ JUTUT TULEE... Koska näin ei kuitenkaan ole tapahtunut... :)

Vierailija

Mä ihan kauheasti haluan nähdä miltä näytät ;). Ja onhan tässä jo vuosia tutustuttu, eräällä tasolla.

Mun nimi ei oikeasti ole Kaalilaatikko, vaan Sanna-Kaisa Salonniemi.

KL.

PS. Aika sissi toi Dunsku.

Vierailija

Olen lähdössä tänään risteilylle (taas), tällä kertaa ns. tyttöporukassa :).

Kuumetta, vissydieetissä juodaan 3 l vissyä (vesikin kai käy) päivässä ja saa siinä jotain syödäkin ;). Mulla on tänään dieetin viimeinen päivä, aamulla kävin vaa'alla ja tulos -5,6 kg. Tästä eteenpäin jatkan terveellisemmin.

On todellakin kyselykausi meillä! Ja jos erehdyn tekemään vastakysymyksen tulee Silpulta "No, en kuule tiijä" :P.

Kuumetta, tuohon tupakointiin vielä -johonkin tarpeeseen se tulee, jos oloa helpottaa niin anti mennä vaan. Murehdi sitä sitten myöhemmin.

Hupulinäiti, just joku aika sitten näin jossain kaupassa Lauri-kertakäyttölautasia yms.?! Eikö se ole se punainen auto Cars-leffasta, vai muistanko väärin? Ja tästä ei tietenkään ollut mitään apua, koska mun pahvipää ei millään kykene palauttamaan mieliin _missä_ kaupassa sitä sälää näin... Jos tulee tässä lähipäivinä vastaan, laitan vinkkiä, vissiin käyt Tampereellakin joskus?

Hauskaa viikonloppua mammat :)!

KL.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat