G: Paljonko teillä käytetään maitotuotteita?

Vierailija

Paljonko esim. maitoa kuluu päivässä ja viikossa, onko rasvatonta maitoa vai jotain muuta?

Käytätkö kermaa? Kuinka paljon?

Syödäänkö teillä juustoja ja jogurtteja?

Kerro kaikki maidonkulutuksestanne :)

Kommentit (4)

Vierailija

n. 2 litraa päivässä ruokajuomana ja kahvissa.

Juustoa menee vaihtelevasti, joskus ei ollenkaan, toisinaan ostan 17% viipaloitua kermajuustoa 150g joka riittää muutamaksi päiväksi.

Itselle iskee joskus hirveä juustonhimo ja ostan mozzarellaa, fetaa tai jotain tuorejuustoa jota sitten herkuttelen muutaman päivän kunnes kyllästyn.

Mies ja lapset syövät tosi paljon jogurttia, sitä menee litra päivässä.

Itse pidän eniten kalinka-jogurtista tai ingmanin perinteisestä vaniljasta ja syön niitä muutamia kuukaudessa.

Ruuanlaitossa käytän joskus emmentalraastetta. Kerman tilalla käytän ruokakermaa joka kaiketi on enimmäkseen kasvisrasvavalmiste?

Jäätelöä menee pari litraa kuussa ja pari kertaa kuussa teen itse puolitoista litraa marjarahkaa.

Meitä on 2 aikuista, 2 lasta (kolmas tulossa) sekä arkipäivisin 2 hoitolasta.

Olemme kai maidon suurkuluttajia ;)

Vierailija

maitoa menee 5l viikossa, sinistä. (2aikuista, 2lasta)

Kermaa ei osteta kun ihan erikoistapauksessa, joskus jotain kermaviiliä ehkä

juustoa ja jogurtteja sitten ihan joka päivä

Vierailija

Mies käyttää maitoa kahvissa. Joskus isompi syö jogurttia, juustoa. Minä käytän juustoa leivän päälle. Pienin on maitoallerginen joten siksi ei käytetä maitoa juurikaan, ruuanlaitossakaan ei koskaan koska en jaksa tehdä monia ruokia. Käytämme kaurapohjaista kasvisrasvavalmistetta kerman sijaan ja juomana pienin juo kauramaitoa. Moniallergikko syö myös kalkki+d-vitamiinia purkista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat