Vierailija

Ja miten se onnistuis parhaiten /järkevimmin??

Kommentit (16)

Tässä aika tavallinen ateriakokonaisuus.



-Aamupala

Kahvia, maidolla ja sokerilla 2 kupillista

Jogurtti+mysli

Omena



-Lounas

Salaattia 1/2 lautasellista

kasviksia yms. (punajuuria, suolakurkkua, raejuustoa) 1/4 lautasellista

Loput mitä vain kotiruokaa



-Välipala

Hapankorppu juustolla ja leikkeleellä, kasviksia myös.

Mehua tai kahvia



-Päivällinen

Sama kuin lounas, aavistuksen pienempi annos tai keittoa.

Saa olla kevyempi kuin lounas.



-Iltapala

Leipäviipale höysteillä ja hedelmä tai hieman marjoja



Olen hieman hahmotanut että aamupalaan käyttäisin n. 300 kcal, lounas 600 kcal, välipala 150 kcal, päivällinen 500 kcal ja iltapala 100-200.

Tavoitteena n. 1600-1800 kcal päivässä. Juon kahvia päivän mittaan aika paljon.



Tällä tavoin on kilot karisseet. Helppoa ja nopeaa on ollut enkä läheskään aina laske kaloreita, silloin tällöin vain tarkistelen että tuntuma pysyy.



Herkkuiltoina päätän mitä syön ja sitten annan mennä. Kohtuudessa yritän pysyä.

Ei käy elimistölle liian raskaaksi ja tulos on kestävä.



Liity vaikka keventäjiin. Pidä ruokapäiväkirjaa ja harrasta ainakin kolme kertaa viikossa liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kesällä olet jo keventänyt paljon, jos aloitat nyt! Vaikket kysynytkään, niin 20 kiloa on tosi hyvä. Sanotaanhan, että jo 10 prosentin pudotus vähentää terveysriskejä, ja tuohan on paljon enemmän. Tsemppiä!

Se on keventäjiä vastaava, mutta ilmainen. Itse olen viikon verran ollut mukana ja on tosi innostava ohjelma (eli nettisivusto, joka laskee kalorit, näyttää ruoan ja liikunnan "laadukkuuden" yms., laskee edistymisesi, jakaa reseptejä ja muitakin painonpudotukseen liittyviä vinkkejä). Et ainakaan häviä mitään ja saat vertaistukea muilta klubilaisilta.

Painonvartijoiden ohjeilla onnistuu jos niitä noudattaa. Mulla tippui keskimäärin kilo viikossa niiden ohjeilla. Ensimmäinen viikko vaikein, sitten siihen tottuu. Tsemppiä laihdutukseen!

Nyt kerron ihan kokemuksesta että tuon 20 kiloa voit laihtua n. 20 viikossa. Mun bmi oli sama kuin sulla vielä syksyllä ja nyt olen tiputtanut 22 kiloa.



Ja suosittelen lämmöllä elämäntaparemonttia, dietit on diettejä. Itse syön nyt 5 ateriaa päivässä ja juon vettä runsaasti. Yritän vähän lenkkeillä mutta eihän tuo vielä innosta, jospa se siitä kun kevät tulee. Ennenkaikkea säännölisyys ja keveys ruokaillessa.



En ole käyttänyt mitään poppaskonsteja, vähensin ruoan määrää ja lisäsin kasviksia. Kylläinen olen koko ajan ja kun herkut jätin melkein kokonaan pois niin eipä niitä enää kaipaakaan. Pidän silloin tällöin hallitun herkkupäivän, en kuitenkaan joka viikko.



Aloita vaan reippaasti, et usko kuinka motivoi kun ensimmäisen kuukauden aikana paino saattaa tippua jopa 5-8 kiloa.

extravaganzametodilla eli juomia vain 9 viikkoa ja vie keho ketoosiin. Itse en usko että se on tehokkain koska jos vain juo litkuju se on selvä asia että kun rupeat syömään taas tulee jonkinverran takaisin, näin hänellekin tuli 10kiloa. Paras tapa on kyl laskea kaloreita ja harrastaa liikuntaa.

voi pudottaa reilumminkin. Luulis painon putoavan melkein itsestään, kun tuon ruhon hilaaminen paikasta paikkaan kuluttaa jo itsestään valtavan määrän energiaa.



Kun alkuun pääsee, niin reilu 2 kg/viikko on ihan OK, joskin vauhdikas painon pudotus.



Rivakimman kuukauden aikana onnistuu 8-10 kg ja aktiivisen kolmen kuukuden aikana putoaa tuo 20 kg, jos asian tekee tosissaan ja lisää liikuntaa. Silloin toki tuohonkin kroppaan tulee 2-3 kg lisää lihaksia (eli lähinnä vettä lihaksiin), eli painon pudotus jää 17 kg:aan. Se että tulee liahksia on tietysti vain plussaa.



Seuraavan kolmen kuukauden aikana ei sitten 10 kg:aa enempää lähdekään, eli puolessa vuodessa voisi 30 kg pudota paino ja 4 kg:aa tulee "lihaksia", eli26 kg on elopainosta pois heinäkuun puoleen väliin mennessä.



Lihakset tekevä lisäksi olosta ryhdikkäämmän ja pylly pyöristyy, kuten rinnatkin.



Onne vaan rutistukselle se kannattaa. Sisua ja elämäntapamuutos, niin kiität itseäsi. Loppukesällä elokuussa nautit jo uimarannalla.



Ps. Itse muuten aion pudottaa kesään mennesä toistakymmentä kiloa painoa pois.

minä olen kans miettinyt kestävää tapaa laihduttaa. Nuo jojo jutut vaarallisia.

omasta mielestäni 1/2kg-1kg viikossa keskimäärin. Tulos pysyy paremmin. Hienoa, että otat maltillisen tavotteen. Siihen on helpompi ja todennäköisempääkin päästä. Itse en ole vielä koskaan laihduttanut joten omaa kokemusta ei ole. Mietiskelen kyllä alotusta. Nyt hankala elämäntilanne ja terveydellisiä rajotteita(ei ole läskeistäni johtuvia)

Olen 42v ja 155cm sekä n 75kg. Alle 60 haaveilen. Hyvänolon painoni on n 52-55kg.

Älä piittaa noista ilkeilijöistä. Heillä on jotain ongelmia ittensä kanssa. tsemppiä=)

paras tapa on lähteä juoksulenkille (tai hiihtämään tai uimaan tai jotain vastaavaa aerobista) silloin kun alkuillasta alkaa nälättämään. Näin säästät ahmimasi kalorit ja ne vaihtuvat kulutukseen.



Usko tai älä, tulet huomaamaan että jatkossa varsin usein kun lähtee pienessä nälässä lenkille, ei palattua nälätä lainkaan. Senkin jälkeen suuhun ensialkuun reilusti vettä , ehkä litran verran, samalla kun venyttelet (venyttely laittaa kuona-aineet liikkeelle ja ne poistuvat elimistöstä) ja syöt porkkanaa, omenaa, ym vastaavaa. Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, vaikka hedelmä onkin.



Tämän jälkeen voit syödä jotain muutakin jos tekee mieli, mutta täytä maha urheilun jälkeen nälättäessä vedellä ja vähäkalorisilla hedelmillä ja vihanneksilla, kenties myslillä.



Hidasta juoksuvauhtia ei kannata hävwetä, jostain on aloitettava. Vaikka vain 2 km ensin, mutta kasvata se pikkuhiljaa suurempiin lukemiin.



Suositeltavaa on että jaksaisit hölkätä yhtäjaksoisesti 45 min kerta. Tämän se laihtuminen ja kaunistuminen vaatii, sen tekevät kaikki jotka ovat kauniita ja hoikkia.



Toki uiminenkin on hyvä harrastus, se rasittaa kaikkia lihaksia eikä rasita liikaa niveliä. Vänihtään 45 min kerralla aktiivista ponnistelua.



Oleellista on tuo, että lähdet lenkille kun alkaa nälättämään. Se todella toimii ja estää sen, että ahmit mahan täyteen mieliherkkujasi. Toki alussa voi harkita reipastahtista kävelylenkkiä, mutta se ei välttämättä vie nälkää yhtä tehokkaasti kuin hikisempi juoksu.



Aseta itsellesi tavoitteita ja kirjaa syömisesi ja urheilemisesi ylös. Tämä lisää motivaatiota. Kerran viikossa saa hieman herkutella. sauna siideri tai kalja on OK ja pikku herkku TV:n ääressä lauantaina on ihan toivottava.



Turha mainitakaan, että ruokavaliosta rasvat (myös piilorasvat) pois. Proteiinia voit vaikka ostaa lisäravintona, sillä "proteiini pirtelö" pitää hyvin nälän loitolla. Kysele sopivaa proteiinia myyjältä, tai perehdy netin välityksellä laihduttajille sopivaan proteiiniin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat