Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 28v, 155cm ja 90kg. Millä aikataululla minun olis mahdollista pudottaa painoa 20kg?

Vierailija

Ja miten se onnistuis parhaiten /järkevimmin??

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tässä aika tavallinen ateriakokonaisuus.

-Aamupala

Kahvia, maidolla ja sokerilla 2 kupillista

Jogurtti+mysli

Omena

-Lounas

Salaattia 1/2 lautasellista

kasviksia yms. (punajuuria, suolakurkkua, raejuustoa) 1/4 lautasellista

Loput mitä vain kotiruokaa

-Välipala

Hapankorppu juustolla ja leikkeleellä, kasviksia myös.

Mehua tai kahvia

-Päivällinen

Sama kuin lounas, aavistuksen pienempi annos tai keittoa.

Saa olla kevyempi kuin lounas.

-Iltapala

Leipäviipale höysteillä ja hedelmä tai hieman marjoja

Olen hieman hahmotanut että aamupalaan käyttäisin n. 300 kcal, lounas 600 kcal, välipala 150 kcal, päivällinen 500 kcal ja iltapala 100-200.

Tavoitteena n. 1600-1800 kcal päivässä. Juon kahvia päivän mittaan aika paljon.

Tällä tavoin on kilot karisseet. Helppoa ja nopeaa on ollut enkä läheskään aina laske kaloreita, silloin tällöin vain tarkistelen että tuntuma pysyy.

Herkkuiltoina päätän mitä syön ja sitten annan mennä. Kohtuudessa yritän pysyä.

Vierailija

Ei käy elimistölle liian raskaaksi ja tulos on kestävä.

Liity vaikka keventäjiin. Pidä ruokapäiväkirjaa ja harrasta ainakin kolme kertaa viikossa liikuntaa.

Vierailija

Kesällä olet jo keventänyt paljon, jos aloitat nyt! Vaikket kysynytkään, niin 20 kiloa on tosi hyvä. Sanotaanhan, että jo 10 prosentin pudotus vähentää terveysriskejä, ja tuohan on paljon enemmän. Tsemppiä!

Vierailija

Se on keventäjiä vastaava, mutta ilmainen. Itse olen viikon verran ollut mukana ja on tosi innostava ohjelma (eli nettisivusto, joka laskee kalorit, näyttää ruoan ja liikunnan "laadukkuuden" yms., laskee edistymisesi, jakaa reseptejä ja muitakin painonpudotukseen liittyviä vinkkejä). Et ainakaan häviä mitään ja saat vertaistukea muilta klubilaisilta.

Vierailija

Painonvartijoiden ohjeilla onnistuu jos niitä noudattaa. Mulla tippui keskimäärin kilo viikossa niiden ohjeilla. Ensimmäinen viikko vaikein, sitten siihen tottuu. Tsemppiä laihdutukseen!

Vierailija

Nyt kerron ihan kokemuksesta että tuon 20 kiloa voit laihtua n. 20 viikossa. Mun bmi oli sama kuin sulla vielä syksyllä ja nyt olen tiputtanut 22 kiloa.

Ja suosittelen lämmöllä elämäntaparemonttia, dietit on diettejä. Itse syön nyt 5 ateriaa päivässä ja juon vettä runsaasti. Yritän vähän lenkkeillä mutta eihän tuo vielä innosta, jospa se siitä kun kevät tulee. Ennenkaikkea säännölisyys ja keveys ruokaillessa.

En ole käyttänyt mitään poppaskonsteja, vähensin ruoan määrää ja lisäsin kasviksia. Kylläinen olen koko ajan ja kun herkut jätin melkein kokonaan pois niin eipä niitä enää kaipaakaan. Pidän silloin tällöin hallitun herkkupäivän, en kuitenkaan joka viikko.

Aloita vaan reippaasti, et usko kuinka motivoi kun ensimmäisen kuukauden aikana paino saattaa tippua jopa 5-8 kiloa.

Vierailija

extravaganzametodilla eli juomia vain 9 viikkoa ja vie keho ketoosiin. Itse en usko että se on tehokkain koska jos vain juo litkuju se on selvä asia että kun rupeat syömään taas tulee jonkinverran takaisin, näin hänellekin tuli 10kiloa. Paras tapa on kyl laskea kaloreita ja harrastaa liikuntaa.

Vierailija

voi pudottaa reilumminkin. Luulis painon putoavan melkein itsestään, kun tuon ruhon hilaaminen paikasta paikkaan kuluttaa jo itsestään valtavan määrän energiaa.

Kun alkuun pääsee, niin reilu 2 kg/viikko on ihan OK, joskin vauhdikas painon pudotus.

Rivakimman kuukauden aikana onnistuu 8-10 kg ja aktiivisen kolmen kuukuden aikana putoaa tuo 20 kg, jos asian tekee tosissaan ja lisää liikuntaa. Silloin toki tuohonkin kroppaan tulee 2-3 kg lisää lihaksia (eli lähinnä vettä lihaksiin), eli painon pudotus jää 17 kg:aan. Se että tulee liahksia on tietysti vain plussaa.

Seuraavan kolmen kuukauden aikana ei sitten 10 kg:aa enempää lähdekään, eli puolessa vuodessa voisi 30 kg pudota paino ja 4 kg:aa tulee "lihaksia", eli26 kg on elopainosta pois heinäkuun puoleen väliin mennessä.

Lihakset tekevä lisäksi olosta ryhdikkäämmän ja pylly pyöristyy, kuten rinnatkin.

Onne vaan rutistukselle se kannattaa. Sisua ja elämäntapamuutos, niin kiität itseäsi. Loppukesällä elokuussa nautit jo uimarannalla.

Ps. Itse muuten aion pudottaa kesään mennesä toistakymmentä kiloa painoa pois.

Vierailija

minä olen kans miettinyt kestävää tapaa laihduttaa. Nuo jojo jutut vaarallisia.

omasta mielestäni 1/2kg-1kg viikossa keskimäärin. Tulos pysyy paremmin. Hienoa, että otat maltillisen tavotteen. Siihen on helpompi ja todennäköisempääkin päästä. Itse en ole vielä koskaan laihduttanut joten omaa kokemusta ei ole. Mietiskelen kyllä alotusta. Nyt hankala elämäntilanne ja terveydellisiä rajotteita(ei ole läskeistäni johtuvia)

Olen 42v ja 155cm sekä n 75kg. Alle 60 haaveilen. Hyvänolon painoni on n 52-55kg.

Älä piittaa noista ilkeilijöistä. Heillä on jotain ongelmia ittensä kanssa. tsemppiä=)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat