Lievä masennus raskaana?

Vierailija

tein äsken jotain masennusta kartoittavia nettitestejä ja sain molemmista arvion, että

saattaisin olla masentunut.

Olen todella yllättynyt, vaikka jotain epäilin, kun aloin noita testejä tekemään. Olen aina pitänyt itseäni todella peruspositiivisena ja elämänmyönteisenä ihmisenä.

Olen raskaana toista kertaa. Mennyt vuosi on ollut todella rankka, voimat kai siksikin aika finaaleissa. Kuka tietää, jos lievä masennus diagnosoidaan oikeasti, miten sitä raksausaikana hoidetaan vai odotetaanko vain ensin, että vauva syntyy?

Kommentit (3)

Vierailija

ne naiset, joiden mies ei tue raskauden aikana ovat suuremmassa riskiryhmässä saada synnytysmasennus-ennen ja/ tai jälkeen synnytksen- tutkittu juttu

Vierailija

raskaudenaikainen masennus on aika yleistä ja NICE Englannissa on julkaissut lääkäreille hoitokäyttännöistä laajalti tietoja viime vuoden puolella eli ihan lääketieteellistä käypä hoitoa on tarjolla. Tsemppiä ja kannattaa todella hakeutua vaikka neuvolan kautta lääkärille, masennusta kannattaa hoitaa raskauden aikana, sillä vältetään pahempi masennus raskauden jälkeen.

Vierailija

Inhottava kirjoittaa näin, mutta koen, että ei tue yhtään.

Hänellä on ollut kamala syksy, joten ei ole huomannut minua ollenkaan. Kaikki energia on mennyt hänen asioihinsa, ihan oikeutetusti normaalitilanteessa, mutta minun tuntemukseni ja taskauteni on jäänyt aivan taka-alalle.

Nyt mies on tosi pitkällä matkalla. Kaikki alkoi siitä, että hän ei ole juuri pitänyt yhteyttä kotiin. Reagoin tähän ihan kamalan voimakkaasti. Normaalisti tämä ehkä ärsyttäisi, mutta nyt olen todella herkkänä tästä asiasta. Ylitulkitsen varmaan täysin miehen kommunkoimattomuuden.

Tänään en kyennyt menemään töihin ja itkin vain kotona koko päivän. Jossain vaiheessa vähän rauhoitun ja rupesin miettimään, miten tämä raskaus on minulla sujunt. Tajusin, että valvon melkein kaikki aamuyöt, ahdistun ihan mitättömän pienistä asioita, itken todella paljon ja saan koko ajan esikoiselle selitellä, miksi itken ja että tämä ei liity mitenkään häneen. Keskittymiskyky on heikko jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat