Lapsi testasi ymmärrystäni..

Vierailija

Tulin tänään väsyneenä kotiin ja 11v.poika kertoi saaneensa joulun alla olleet historian kokeet takaisin. Hän sanoi, että saatan suuttua kun eivät menneet kovin hyvin. Tulos oli kuulemma 20/30. Poika pyysi katsomaan koetta. Sanoin etten jaksa nyt katsoa noin huonosti mennyttä koetta, katson illalla. Uhkasin samaan hengenvetoon, että seuraavien kokeiden alla jää jalis ym. treenit välistä, koska koulu on tärkeetä jne. Poika istui pää painuksissa sohvalla ja oli ihan hiljaa - luulin hänen katuvan tai jotain. Pikkuveli tuli kuitenkin kesken mun vaahtoamisen näyttämään ko.koetta ja tulos olikin 29/30! Siis aivan aivan turhat raivarit, nolotti syystäkin.

Kommentit (11)

Vierailija

Poikaamme lähinnä huvittaa mun tiukkapipoisuus ja vaativuus, koska hän on hyvin kilpailuhenkinen ja haluaa itsekin hyviä numeroita kokeista. Hän tekee aina tehtävät huolellisesti ja lukee kokeisiin ahkerasti. Silti hän jaksaa harrastaa paljon urheilua. Kun luulin hänen istuvan katuvana pää painuksissa sohvalla, hän pidätteli nauruaan, ettei pila menisi mönkään.

t.ap

Vierailija

Itsellä ei ole kouluikäisiä lapsia, mutta jos ala-asteella olisin saanut tuon verran kokeesta, olisin ollut tosi pettynyt. Siinä on kuitenkin kolmasosa pisteistä väärin!

Vierailija

Ja kehuin miten hyvin koe oli mennyt. Lapset tietää, että koulu on lasten työtä ja työt pitää tehdä hyvin. Mielestäni 20/30 tulos olisi ollut huono, siksi raivosin. Tosin hermostuin kai enemmän siksi kun olin ollut töissä 9,5 t ja syönyt vain pienen salaatin ja leipäpalan, eli olin väsynyt ja nälkäinen.

t. ap.

Vierailija

Olen kuitenkin sitä mieltä, että lapset tekee just sen verran kun niiltä odotetaan. Mielestäni on kolmenlaisia lapsia: 1.lahjakkaita, jotka oppivat uutta lähes itsestään, 2.kehityskykyisiä, jotka tulevat hyväksi harjoittelemalla ja 3. lahjattomia, jotka eivät tule hyväksi edes harjoittelemalla. Tämä 11v. poikamme kuuluu tuohon 2.ryhmään. Toki ymmärrän kehumisen ja kannustamisen merkityksen. Ymmärrän myös sen, ettei aina voi onnistua. Sitten vaan pitää tehdä enemmän töitä seuraavan kerran.

t.ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat