mitä tarhaan/hoitoon tarjottavaa kun lapsella synttärit?

Vierailija

Meillä tytöt ennen olleet pph:ssa, sinne vein keksejä, jäätelöä ja karkkia. Mitä olette vieneet päiväkotiin? Ilmeisesti vanhemmat ovat vieneet ainakin tikkarit kaikille, sillä niitä on ilmestynyt lokerolle kun jollain on synttärit,,,

Kommentit (13)

Vierailija

No, ei hoitopaikkaan tarjoiltavaa vievillä mielestäni tarvitsekaan olla, jos ei halua tai hoksaa kysyä erikoisruokavalioista (jotka voivat olla todella haastaviakin), on päivähoidossa varmaankin heille jotain tarjottavaa.

Karkit ja tikkarit ovat usein todellakin sellaisia, joita monet allergiset sietävät, toisin kuin keksit (esim. vehnä on useille todella allergisoiva).

Itse olen vienyt sekä mehu- että tavallisia jäätelöitä (esim. Ville Vallaton tai PIrkka vastaavat) sekä mehua.

terv. allergisten lasten äippä

Vierailija

Maailman turhin ja juntein synttäritarjottava on karkki! Keksit, viinirypäleet ja sen sellaiset ok. Vai onko pakko olla edes syötävää? Ilmapallot vaikkapa?

Vierailija

Meille tuodaan usein jäätelöä. Esim. Ville Vallaton puikot on sopivan kokoisia ja suht edullisia. Myös hlökunnan mieleen. Ne on nopeita tarjota eikä tuo lisätiskiä samalla tavalla kuin täytekakut tai pakettijätskit. Eritysruokavalioista voi kysyä. Usein talossa on myös varalta esim. Tofu-jäätelöä eritysruokavaliota tarvitseville.

Vierailija

Mutta ei yleensä toivota mitään miljoonaa eri sorttia, meillä vanhempien kanssa on sovittu, että jotain yhtä, esim litrapaketti tai kaksi jäätelöä, pussi karkkia tai keksiä, ei niitä kaikkia.

Mutta ne osaa kyllä kertoa omat tapansa jos kysyt. Ja allergikoille meillä on aina heille sopivia keksejä kaapissa siltä varalta, jos tulee jotain sopimatonta.

lto

Vierailija

Lainaus:

Monet hedelmäkarkit ja tikkarit taas käy useimmille.

Itse vein muumikeksejä käy munattomalle/maidottomalle (mustaakseni) ja vihreitä-ja tummia viinirypäleitä kauniisti tarjoilu astiaan aseteltuina. hoitajat kiittelivät kun olin niin nätisti laittanut tarjolle, oli mukavaa tarjota lapsille kun otti vaan kelmun pois ja pisti pöytään=)

Vierailija

ja kaikista kätevin ja helpoin tarjottava on keksi tai pari karkkia. Tikkarit yleensä jaetaan lokeroihin, kun niiden syöminen kestää niin kauan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat