Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvaako KELA mitään jos joudun käyttämään

Vierailija

lasta terapiassa/keskusteluissa psykologilla kerran viikossa. Lapsi on 7 ja joudun kuljettamaan hänet sinne. Nämä poissaolot ovat minulle palkattomia.

Kommentit (11)

Vierailija

perusteilla vammaistukea ei myönnetty. Viikoittainen terapia näiden lisäksi saattaa auttaa, mutta vaikuttaa siltä, et Kela on pistänyt rahahanat kiinni tai vähintäänkin nyörit tosi tiukalle. Aion tosin hakea tukea nyt uudestaan kun terapiakäynnit alkavat, mutta siltä varalta, että tukea ei myönnetä ajattelin selvitellä onko mitään tukea, joka auttaisi tässä ansionmenetyksessä.

Vierailija

Kyseessä on 7-vuotias lapsi joka "hoitaa" itse jokapäiväiset lääkkeensä, rasvaamisensa ym ;) Kelan mukaan pitäisi tietysti osata itse huolehtia näistä asioista. Yh-mammana minä tietysti hoidan ja huolehdin kaikki...

Vierailija

siis vaikka vaan 1+1 kortisonisuihke/päivä, niin hänen kuuluu lain mukaan saada alinta vammaistukea. Kannattaa valittaa jos se evätään. .... ainiin paitsi jos kyse on kouluikäisestä... sen ikäiset kun kuulemma osaavat hoitaa itse lääkityksensä... (niin vissiin osaavat...)

Vierailija

Kelasta pitäisi saada ensin se vammaistuki, jos et saa sitä et voi saada kuntoutustakaan Kelan piikkiin.

Sitten voisit hakea kaupungilta omaishoidon tukea, myös siihen tarvitaan lääkärintodistus, kuulemma joku tulee käymään sieltä teidän kotona ja arvioi tilanteen, siinähän tulisi sitten ilmi miten omatoiminen lapsi on.

Vierailija

Kysy hoitavalta lääkäriltä lausunto hoitotuen hakemista varten.

Ansionmenetyksen korvaustakin voi olla mahdollista saada, jos lapsi on kirjoilla sairaalassa, jossa sosiaalityöntekijä, niin hän osaa neuvoa.

Uusimmat

Suosituimmat