Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko teidän perhettä on lomautukset/irtisanomiset koetelleet?

Vierailija

Meillä miehellä käynnissä Yt neuvottelut ja stressaa. Ala on sellainen, että hiipuu työt ensimmäisten joukossa. Ei onneksi ole isoa asuntovelkaa, mutta on nuo rahat aina siitä huolimattakin tiukalla.

Onko muilla vastaavaa tilannetta?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

mutta hyvän ystävän työpaikassa alkoi yt-neuvottelut tänään ja on varmaa, että lomautus koskee koko henkilökuntaa (sekä toimihenkilöitä että tuotantoa) ja kestää 1-2 kuukautta ainakin. Tai jos tulee paljon tilauksia, niin sitten ei tietty niin pitkään. :(

Vierailija

että tällä hetkellä opettajat ja terveydenhuollon ammattilaiset saavat olla varmoja työpaikastaan. Muilla enemmän ja vähemmän epävarmaa..

Vierailija

irtisanottaispa minutkin. Olen niin väsynyt ja kyllästynyt työhöni, mielelläni olisin muutaman kuukauden liiton rahoilla. Itse en uskalla raukkana vakipaikasta lähteä. Uusia mielekkäämpiä töitä löytäisin todennäköisesti pian, vaikkakin pätkätöitä. Mutta ei taida olla potkuja tiedossa, olen hoitaja :(

Vierailija

Olin samanlaisessa tilanteessa, että ulkomailla ei pysty helpolla toinen puoliso menemään töihin, kun esim. lapsilla 4v oli koulua puoli päivää ja siihen ei kuulunut lounasta ja lapsi pitää tietenkin kuskata edestakaisin kouluun. Tarkoittaa siis, että toinen on kotona. Mutta mepä otettiin aupair, joka hoisi nuo hommat. Itse pääsin töihin. Kannattaa harkita. Suomesta tuli tyttö ja lentolipun lisäksi maksoimme päivärahaa ja kielikurssin. Työkkärin www.mol.fi -sivulle laitettiin hakemus.

Vierailija

En olisi uskonut, IT-alalla hyvässä asemassa:-/

Itse olen ollut työtön jo vuoden, tuskin löydänkään töitä, sairauteni rajoittaa paljon.

Äitini jäi työttömäksi viime kuun alusta.

Eli kyllä tässä vähän paniikkia on ilmassa...

Vierailija

Mina kirjoittelen ulkomailta, joten anteeksi etukateen tiettyjen vokaalien tavausmuoto. Meilla on sellainen tilanne, etta mies on joutunut ottamaan vuorotoita, elikka tekee kaksi viikkoa yotoita ja sitten kaksi paivatoita. Tyo on monotoninen, huonosti palkattu. Olen aika masentunut tassa tilanteessa, olen itse ollut kotona monta vuotta koska tassa maassa on tyon ja perheen yhteensovittaminen aika kinkkista. Tama tilanne rassaa avioliittoa ja itsetunto on molemmilla nollassa. Kysymykseni onkin, kuinka paljon vaikeita tilanteita pitaa avioliitossa jaksaa, ennenkuin pistaa pelin poikki ja lahtee latkimaan?

Vierailija

Miehellä todennäköisesti toukokuussa loppumassa työt, ei siis mikään lomautus. Itse sain onneksi juuri joulukuussa mukavan työtarjouksen ja näillä näkymin hommia piisaa.

Vierailija

eikä meillä oo irtisanomisista puhuttu. Huonosti palkattua vuorotyötä, jota kukaan ei arvosta, mutta aika varmana voin sitä työpaikkaa pitää. Jostain niiden irtisanottujenkin on ruokansa ostettava, myös alennetut ja halpismerkit.

Vierailija

Meillä on se jumalattoman iso asuntolainakin.

Mutta jos koettelee, niin sitten koettelee. JOs menee talo, niin sitten menee. Elämäähän se vain on. Ei kukaan ole luvannut, että kaikki menisi aina putkeen. Ja kun on elämässä muitakin arvoja kuin taloudellinen menestyminen, pärjää jo pitkälle,

T: Yksi, jonka perhe menetti edellisessä lamassa kaiken ja hajosi. Siitä selvittiin, miksei siis tästäkin?

Vierailija

Samoin kuin hyvin moni muu entinen työkaverini.

Itse huokaisin syvään kun osasin nostaa kytkintä tuosta työpaikasta jo puolitoista vuotta sitten... (Vaikka on nykyisessäkin työpaikassakin YT:t kyllä käyty läpi, meidän osastolle ei onneksi vaikuttanut kovinkaan.)

Vierailija

Yt-neuvotteluja ei edes käyty oikealla tavalla. Jossakin joku selvitysmies räväyttää maakuntien kilpahuudon jälkeen ratkaisunsa, ohjekirjasia voi käydä lukemassa vm:n sivulla.

Palkkaa ja asemaa ei valtio lupaa turvata, mutta tarjoaa jotain duunia VAIN määräajaksi pk-seudulla. Kyllä sen arvaa, että tarkoitus karkoittaa meidät hakemaan muita hommia tuona aikana. Sitten olen siis omillani muutaman vuoden päästä. Mitähän tästäkin tulee? :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat