Laparoskopiasta toipuminen?

Vierailija

Kauanko on syytä varautua olemaan vuodepotilaana/kipeänä/normaalia iisimmässä elämässä leikkauksen jälkeen? Endometrioosin kartoittamisesta ja mahd. poustamisesta leikkauksessa kysymys.

Kommentit (5)

Vierailija

pääosin vuoteen omana. Mutta pystyin ihan hyvin kyllä pakollisia päivittäisiä toimintoja hoitamaan jalkeillakin. Parin päivän jälkeen olin enemmänkin pystyssä.

Vierailija

Vuodepotilaana koko ajan vai olisit pystynyt tekemään konttorihommia vaikket ehkä palomiehen tms hommiin olisikaan lähtenyt? Saikun pituus ei oikein kerro mitään.

Vierailija

sain viikon saikkua, ja tasan viikon päästä leikkauksesta olin takaisin opinnoissa. Oisin varmaan pystynyt vähän aikaisemminkin, jos olisi pakko ollut.

Viikon, parin verran myös välttelin raskaampia hommia ja rankkaa nostelua. Pari kolme päivää oli kipua - mulla kipeintä teki se tutkimuskaasu, joka siis saattaa aihuttaa pistelyä selässä ja hartioissa sekä voimakasta pömpötystä mahassa. Leikkaushaavat eivät koko aikana olleet mitenkään tuskaisen kipeät. Nukutuksesta johtuen (?) olin myös aika monta päivää leikkauksen jälkeen melko väsynyt, mutta n. viikon kuluttua olo oli jo melko normaali.

Sain Panacodia kipulääkkeeksi ja siitä oli apua - tosin sekin kyllä väsyttää hiukan. Älä hätäile: minä pelkäsin kovasti toimenpidettä ja varsinkin nukutusta, mutta yllättävän helpolla se meni!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat