Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brokeback mountain: Voisiko joku selittää, että mihin se

Vierailija

Jack kuoli oikeasti tuossa leffassa? Eli kuoliko niin kuin hänen vaimonsa kertoi vai?

Kommentit (11)

Vierailija

Mä olen ajatellut niin, että luultavasti vaimon perhe (isä) järjesti Jackin kuoleman, siis jollakin tapaa kuoli pahoinpitelyyn. Siihenhän se Enniksen takaumakin viittaa.

On kyllä hieno elokuva, koska jättää tiettyjä juttuja liiemmin selittämättä. Itse olen aina pohtinut Enniksen vierailua Jackin vanhempien luona, siinäkin oli jotain epämääräistä ja kysymyksiä herättävää.

Vierailija

alitajunnasta ja muistista tullut pätkä (se väkivaltainen surma): hänen isähän oli näyttänyt tälle lapsena homo-miehen ruumiin ja kertonut, kuinka tämä oli tapettu ja niin tapahtuu homoille. Luulisin, että juuri siksi Ennis (vai mikä hänen nimensä olikaan) ei pystynyt lähtemään ja perustamaan sitä karjatilaa yhdessä mies-rakastettunsa kanssa, sillä häntä pelotti vainoharhaisesti - ja ehkä aiheestakin - että se johtaisi jommankumman tai molempien kuolemaan. Ja siksi hän ei pystynyt tarttumaan unelmaan ja rakkauteen, vaikka se olisi ollut siinä tarjolla.

Vierailija

Mä myös ajattelin, että se vieraily Jackin kotona oli mystinen ja tarkoituksella siihen oli jätetty jotain salattua...

Mutta mietin, että liittyikö se baarin edessä sattunut kohtaus (joku meinasi ajaa vahingossa Enniksen yli ja E kävi kimppuun ja jätti miehen makaamaan maahan tajuttomana) Jackin kuolemaan, eli olisiko se kuljettaja voinut olla Jack ja Ennis olisi puhelimessa Jackin vaimon kanssa ollessaan tajunnut tämän?T

Tämä tuli mieleen, mutta en hahmota sijoittuiko se ajalllisesti niin, että olisi voinut olla Jack se kuski..

Sinä joka olet lukenut kirjan, kerro meille uteliaille! :)

Uusimmat

Suosituimmat