Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä maitoa annatte pienelle taaperolle?

Vierailija

rasvatonta, kevyttä, ykköstä, luomua, jotain muuta?

Kommentit (14)

Vierailija

Sitä juodaan itsekin.

Menee kyllä myös laktoositon rasvaton tai kevytmaito, tav. kevytmaito sekä ihan käsittelemätön maitokin (suoraan tuttavien navetasta, jäähdytetty kuitenkin).Ja myös pillimaito (Hyla, kevyt) kelpaa reissussa.

Vierailija

useimmiten se on ihan tavallista kevytmaitoa. joskus on luomuversio, joskus maitojuomaversio, ja muutaman kerran on ostettu lapsen omasta toiveesta "punasta maitoa" - eli kun on oltu viikko papan luona kylässä, missä juodaan juuri tuota punaista maitoa :) meillä nyt muutenkin taaperon syömiset (ja juomiset) on aina määräytyneet sen mukaan mitä muu perhe syö ja juo, jo vauvasoseaikaan hänen soseensa tehtiin niistä samoista potuista ja porkkanoista yms. kasviksista joita käytettiin muunkin perheen syömisiin. mehuja ei meillä lipitetä, vaan janoon vettä ja muutama lasi maitoa päivässä - silloin kun mulla on työ- tai muuta stressiä eikä maha kestä laktoosia, tarjolla on hyla tai kevytmaitojuoma -versio. Ainoa, mitä ostetaan pelkästään lapselle, on appelsiinimehu, ja tämäkin siksi, että minä olen allerginen sitrushedelmille eikä niitä varsinaisia appelsiineja/mandariineja yms. voi meille tuoda ilman että mä alan muistuttaa vesirokkoista lasta. nestemäiset versiot sopivat kuitenkin varsin hyvin.

Vierailija

Ei mitään. Tyyppi kieltäytyy juomasta maitoa, vaikka onkin kaikkiruokainen.

Luomukevytmaitoa käytetään meillä ruuanlaittoon, joten ruuassa menee luomumaitoa.

Uusimmat

Suosituimmat