Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi paska. Huomenna on PAKKO mennä töihin ja olen kuumeessa :(

Vierailija

Voi hevon kuttu sentäs. Päiväkoti avautui taas tänään ja jo heti aamulla pomo tokaisi, että ai kiva, säkin taidat olla kipeä (ääni oli maassa), meillä onkin yksi hoitajista lääkekuurilla ja laitosapulainen (tai mikä tuon oikea nimitys onkaan) on myöskin kipeä, ollut eilen kuumeessa ja hän on tänäänkin kipeä.

Noh, minä sitten jouduin loppupäiväksi keittiöön. Koko päivän on nenä vuotanut ja vähän väliä "rykiä" paskaa kurkusta ja kurkku on vähän kipeä ja kylkiin pistää vähän. Ja koko illaln on paleltanut hiton paljon ja posket kohkaa kuumutta, joten mittasin äsken kuumeen. Sitä on tällä hetkellä 38 astetta (normaali lämpöni on 36 astetta).

Ei hitto, ei voi muuta sanoa. Pakko tuonne on mennä, koska pomo ei saa noin lyhyellä varoitusajalla ketään oikeaa sijaista ja kukaan muu ei jouda keittiöön (itse olen oikeastaan "vaan" työkkärin työharjoittelija, joka välillä tuuraa apulaista). Meillä on muutenkin aikapula ja välillä tuntuu, että aika loppuu kesken ja jokaisen aikuisen pitäisi kloonautua vähintääkin kolmesti tai kasvattaa neljä kättä lisää :D Esim. itse tein tänään 45 minuuttia ylitöitä..

Kommentit (9)

Vierailija

hei haloo! jos olet ison yrityksen johtaja tms, voi toisinaan olla pakko mennä sairaanakin töihin. tavallisella duunarilla ei sellaista tilannetta ole koskaan.

Vierailija

Jos joku hoitaja menee keittiöön, koko päikkäri on kaaoksessa. Ja vaikka soittaisin huomisaamuna klo 6.30, ei se auta. Sijaista ei saada kuin vasta perjantaina, jos silloinkaan :(

Vierailija

Lainaus:

mä joutasi tuuraamaan. kokemusta on lh:n hommista ja keittajänäkin oon ollut tuuraamassa pk:ta jossa 120 lasta.. joten??

Vierailija

Ei sinun tarvitse/pidä mennä tuon kuntoisena töihin. Mikä on työtervesyhuollon kanta asiaan? Sehän ei ole sinun ongelmasi, ettei sijaisia saa vaan esimiehesi.

Vierailija

Just tällainen että hoitoalalla olevat ovat monesti liian kilttejä, takaa päättäjille sen ettei niiden tarvi antaa lisää rahaa hoitotyöhön. Luottavaat siihen että kyllä sillä henkilömäärällä on pakko pärjätä...että tuleehan ne vaikka kipeänä töihin.

Tottakai sä jäät saikulle ja annat muiden huolehtia siitä meneekö sinne joku töihin. Koska sinne menee tietenkin!!! On vuokrafirmoja mistä saa keittiötyöntekijän tai hoitajan parissa tunnissa!!

Toivu ja hoida itses kuntoon!

Vierailija

jos käytetään sijaisena, niin pitäisi maksaa myös palkkaa. Harjoittelija ei saa olla yksin vastuussa.

Oikeasti, jos olet sairas niin jäät kotiin. Taudin levittäminen ja oman taudin pahentaminen ei auta ketään pitemmän päälle.

Vierailija

Eli pakko se on mennä tonne terkka-asemalle jonottamaan :(

Ja joo, ehkä mä ja yksi toinen tyyppi (yhden lapsen henk.koht.avustaja) ollaan liian kilttejä, mulla on nyt nimittäin 5 tuntia "ylityötunteja" ja tuolla toisella on nyt 10 ylityötuntia (niitä oli enemmänkin, mutta hän piti yhden ylityövapaan.

Nuo johtuvat siitä, että meidän työaika loppuu esim. klo 15.30 ja monena päivänä mä olen päässyt lähtemään vasta klo 15.45-15.50, koska vika lapsi on saatu ulos klo 15.30-15.40 ja olen vielä pyyhkinyt pöydät ennen lähtöä. Tai just ennen kuin olen lähdössä kotiin ja laittanut jo ulkokengät jalkaan ja takin niskaan, ulko-ovelta kuuluukin:

"Maija" ehditkö tulla, kun täällä olisi "Marjalla" kakka housussa. Ja eikös sitten vaan taaperon kanssa pyllypyykille. Mutta minkäs teet.. En valita, koska tykkään työstä ja työilmapiiri on hyvä, mutta..

Ja aivan selvästi kuume on nousemassa, mä olen kietoutunut paksuun torkkupeittoon ja kämpässä on muutenkin "liian lämmin" miehen mielestä (ja niin se oli munkin mielestä eilen). Ja mulla on kaksi pitkähihaista päällekkäin ja silti paleltaa. Perhana.

Uusimmat

Suosituimmat