Loukkaannuin... turhaa??

Vierailija

Mulla on menossa rv32 ja törmäsin tuttuun (vanhempaan) naiseen.

Tämä kyseli vointia jne ja vastailin ja sit se kysyi et kauanko mulla on laskettuun aikaan ja vastasin,johon nainen (mittaili katseellaan mahaa ylös alas):

" Tuo ei tule pysymään kyydissä enää niin kauaa,ehkä pari viikkoa vielä,mutta EI sen yli" (EI tuli hyvin painokkaasti..

Mä siinä sit jotain mutisin ja heitin heipat,tuli paha mieli,koska en todellakaan halua keskosta tmv ja sen lisäksi mulle tehtiin äippäpolilla testikin (kun ollut LIEVIÄ) supistuksia,jossa tarkasteltiin mahdollisuutta ennenaikaiseen synnytykseen ja sitä ei kuulema ole.

Esikoinen syntyi rv42.

Ja lisäksi mun maha on mallia "ei-näy-takaa-et-on-raskaana",painoa on tullut 6kg ja sf mitta on 28cm.

En ymmärrä mistä se repi sen oletuksensa ja miksi... vaivannut pari päivää..

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

kyllä mä seuraan uutisia ja olen huolestunut maailman tilanteesta. Silti tuo asia jäi mua vaivaamaan,katsos,joidenkin meistä päähän mahtuu enemmänkin kuin yksi ajatus kerrallaan...

ap

Vierailija

mutta kuten ap:kin jo huomautti,keuhkot kehittyvät kunnolla loppuunsa vasta viimeisillä viikoilla ja samalla vauva kerää sitä tarpeellista painoa,yli 3kg vauvoilla on aivan eri edellytykset kotiutua kuin noin 2kg painoisilla ja viikoilla 31-33 ne keuhkot ovat vielä aika kehittymättömät vaikka muu olisikin aikaansa edellä

Tuskipa se nainen silti tiesi mistä puhui.

Vierailija

Jos olet raskaana, on todellakin normaalia, että vauva ja "oma napa" ajavat edelle Gazan ja muun maailman asioista :)

Pitäisiko tällaisen äidin vaan todeta, että no voi voi maailma poksahtaa kuitenkin jonakin päivänä, niin ei väliä syntyykö lapseni edes terveenä kun ei sillä muutenkaan mitään mahdollisuuksia ole. Jos näin ajatelee, niin voi samatien mennä tekemään itselleen jotain...Mitä väliä sitten millään enää on?

Vierailija

Esim. maha laskeutunut. Ei ne tosin aina osu oikeaan, mutta turha siitä kuitenkaan on suuttua. Eikä se nyt mikään pienikeskonen edes olis jos nyt tai kahden viikon päästä syntyis...

Vierailija

Lainaus:

Mä siinä sit jotain mutisin ja heitin heipat,tuli paha mieli,koska en todellakaan halua keskosta tmv

Öööö... ei kait kukaan HALUA keskosta?! Hei haloo...

No joo, mutta toivottavasti saat nyt mielenrauhan tältä asialta, se on kumma miten itsekin välillä jää roikkumaan joihinkin ihan pikkukommentteihin, ja saa ne sitten omassa mielessään paisuteltua vaikka mihin mittoihin.

Vierailija

maha roikkui kuin kypsä luumu :D voi äly mikä ilmaus,kiitos,piristit kyllä päivää :D

Ei roiku ei,tossa se pönköttelee suoraa rintojen alapuolella... esikoisesta itseasiassa muistan ton "kypsän luumun" tilanteen,maha romahti yhtäkkiä.. nyt ei oo vielä sellaista..

Se mua lähinnä kai vaivaa,että eikö tuo nainen tiennyt kuinka kamalaa oikeasti se olis jos se syntyis nyt? Siis sehän ois ihan kehittymätön vauva vielä ja voisi kärsiä vaikka mistä ongelmista.

Minusta on vain hyvin tahditonta arvioida toisen saavan piakkoin pikkukeskosen... ilman mitään pohjia tuollaiselle arvioille.

Eikä se nainen NIIIIN vanha oo,sellainen mun äidin ikäluokkaa,eli n 55v..

ap

Vierailija

Ajatteletko sillä tavalla maagisesti (ja epäloogisesti), että kun nainen sanoi lapsen syntyvän pian, hän samalla saa sen tapahtumaan? Siitä voisi ehkä loukkaantua, jos jonkun sanomisilla olisi sellainen voima!

Lapsi syntyy kun on syntyäkseen, ei sitä vanhempien naisten sanomiset hetkauta :)

Vierailija

se nainen ei varmasti ajatellut sitä, että laskettuun aikaan on vielä aikaa. Ei se taatusti ajatellut, että toivottavasti saat keskosen! Luultavasti hän heitti vaan hyväntahtoista läppää... Ei tullut ajatelleeksi, että tuosta voisi loukkaantua.

Minulla on kolme lasta ja olen itsekin saanut kuulla vaikka minkälaisia veikkauksia vatsani perusteella. Myös minulle on sanottu, että syntyy varmasti ihan justiin, vaikka viikkoja ei ollut kuin jotain 30. Minulle ei tullut mieleenkään loukkaantua asiasta, vaikka monesta muusta loukkaannuinkin raskaushormoonien ansiosta... :)

Usko pois, ei se nainen mitään pahaa tarkoittanut!

Vierailija

mutta rv 34 syntynyt ei todellakaan ole mikään pikkukeskonen. Jos vauva alkaa syntyä ko. viikoilla, ei sitä juurikaan enää edes estellä. Ja sitä paitsi, ei pidä ottaa itseensä noin tiukasti jonkun puolitutun juttuja, monilla on juuri näitä ihmejuttuja että voivat päätellä mahan asennosta suunnilleen lapsen tulevan ammatinkin.

Vierailija

kommentista mutta nainen on ns "hyvä tuttu" ja yleensä ihan tarkka puheissaan..

ja lisäksi,olen itse nähnyt mikä ero on rv32 ja rv34 välillä... ja hän nimenomaan veikkasi siis,et ei "pysy matkassa" edes rv34 asti..

Ja onhan ne keuhkot aika kehittymättömät vielä noilla viikoilla useimmiten.

Minusta kommentti vain oli aika tahditon,mutta ehkä hän ei tosiaan osaa ajatella niin...

Ja kyllä,tiedostan hormoonien ajavan asiaa tässä(kin) ja mietin tätä suhteettoman liikaa ;D en nyt sentään ole ihan aivoja narikkaan heittänyt.

Yliherkkä olen varmaankin senkin takia,että tää raskaus on ollut niin erilainen kuin eka,silloin todella näytin jo rv19 siltä,että lähden samantien synnyttämään,se meni reilusti yli silti.

Nyt näytän noin kahta kokoa pienemmältä ja en todellakaan mielestäni synnyttään lähtevältä... Jo ekassa raskaudessa kuuntelin tarpeekseni näitä kommentteja..

ap (lupaan lopettaa miettimisen tähän.)

Vierailija

Minullekin on veikkailtu vaikka mitä, kun olen ollut raskaana.

Esim. tyttöä joka raskaudessa ja painokkaasti (meillä on

kolme poikaa). Joskus on kieltämättä ottanut päästä, mutta

antaa (vanhempien) ihmisten puhua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat