Vierailija

Mulla olisi kysymyksiä teille muille kotiäideille...Elikkäs aloitetaan nyt teidän päivärytmistä, millanen on? Ja mitä touhuatte 3v kanssa päivittäin? Meillä tuntuu olevan aika yksitoikkoista tämä elo.Olen raskaana vkolla 31 ja se jo vähän rajoittaa tätä menoa.Ei jaksa kauheesti enää liikkua, varsinkaan pyöräillä.Se kun on meidän harrastus!! Että senkin takia kyselen teiltä jotta saisin joitain hyviä vinkkejä.Eli sisä-ja ulkotouhut kiinnostaa!!

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Meillä on monta vuotta pyörinyt lähes samanlainen päiväohjelma. Eli aamulla ulos noin klo 9-10. Useimmiten puistoon. Vesisateella kävelylenkki tai pyörälenkki. Harvemmin ollaan edes sateella koko päivää sisällä. Klo 11,30 ruoka ja sitten nuorimmaisen päikkärit noin klo 14 asti. Sen jälkeen vaihtelavasti kaupassa käyntiä, kyläilyä, ruuan laittoa, ulkoilua. Ilta ruuan jälkeen noin klo 17,30 myös vaihtelevasti ulkoilua, kyläilyä, kaupassakäyntiä. Mutta ei tietenkään kahta kertaa päivässä kyläilyä ja kaupassa käyntiä , eikä jokapäivä läheskään ; )

Kun sain kuopuksemme oli kakkonen silloin miltei 3 v. Raskaus aika oli kauheeta viimeset 15 viikkoa kun liitoskivut oli kovat ja liikkuminen sattui. Silloin vein 3 vuotiasta usein pulkkamäkeen, kun uskalsi jo itsekseen laskea tai isosiskon kanssa, myös luistelukentällä käytiin harjottelemassa tai muuten vaan omassa pihassa 3 v teki lumitöitä.

Kun kuopuksemme syntyi pyrin pitämään samanlaisen päivärytmin. Joka onnistuikin melko hyvin. 3 v nukkui vielä päikkäreitä mutta reilu vuosi sitten 4 vuotiaana lopetti ne. Silloin aina pelailin hänen kanssaan ja myös isomman sisaruksen, tai luettiin, piirreltiin, muovailtiin jne sen aikaa kun vauva nukkui.

Retkeily astui kuvioihin vasta vuosi sitten. mentiin lähimetsään, puistoon tms joihin matkaa vain 20-100 m ja syötiin keksit ja kaakaot.

Nykyisin siis päivärytmi hyvin samanlainen. Aamupäivät ulkoillaan, iltapäivällä kuopus nukkuu päikkärit ja 5ja 7 v pelaa, tai luen, joskus ovat omassa pihassa leikkimässä. Päikkäreiden jälkeen useinmiten ollaan sisällä tai pari kertaa viikossa käymme ruokakaupassa, joskus myös lähdemme kyläreissulle jossa sitten vierähtääkin loppuilta. Useimmiten kuitenkin ulkoilemme toisenkin kerran päivässä joko iltapäivällä tai illalla ennen nukkumaan menoa.

Keskimmäinen aloitti 3v täytettyään liikuntaleikkikoulun kerran viikossa ja sama on jatkunut. Esikko käy nykyisin joukkuevoimistelussa 2-3 krt viikossa.

Kiitos vastauksistanne, kiva että oli tullut vastauksia..

Paljon on ollut samoja leikkejä ja tekemisiä kuin meilläkin.Noi retket otin sieltä esiin ja niinpä me eilen teimme minun pyörällä retken ja oli mukavaa!Jaksoin vielä polkea kun menimme sen verran hitaammin.

On meilläkin ollut tähän asti kerran viikossa kerho pojalla, kestänyt sen 2.5h.On saanut siellä touhuta ikäistensä kanssa ohjatussa toiminnassa.Nyt se vaan loppui (kesäloma).Onneksi elokuussa alkaa taas ja on kaksi kertaa viikossa.Syksyllä siis poika täyttää 3v.

Toi uimahalli on kiva juttu, olemme käyneet siellä koko perhe todella paljon.Mutta en viitsi lähteä kahdestaan pojan kanssa kun sinne on matkaa meiltä ja mulla ei ajokorttia...Niin se on sitten jäänyt.Viime syksynä menimme kahdestaan pari kertaa linja-autolla mutta enään en jaksa.Onneksi kohta pääsee jo järveen uimaan.Sinne ei ole niin pitkä matka.

Ja noi vesileikit on meilläkin pop!Saksilla leikkaa hetken ja sitten loppuu kiinnostus.

Mutta semmosta, lisääkin saa laittaa.Näistä on varmasti muillekin iloa!!!!

Iloista kesää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä 4v ja 3v ja itse raskaana rv20.

Heräillään siinä 7-8.30 aikaan, syödään aamupala ja ollaan yleensä sisällä aamupäivä ennen ruokaa tai käymme omassa pihassa leikkimässä. Sitten klo 10.30-11.30 ruoka ja usein sen jälkeen lähdemme ulkoilemaan. Mekin pyöräilemme paljon ja usein teemme retkiä että pakataan välipalat mukaan ja mennään joko kävelyllä tai pyörällä johonkin niitä sitten syömään. (eihän retkipaikan tarvitse olla kaukana jos liikkuminen on vaivalloista) Tehdään ulkona paljon yhdessä pihatöitä, rappaamista löytyy isolta pihalta paljon. Meillä on toki se ero että pojista on jo seuraa toisilleen niin minun ei tarvitse keksiä ohjelmaa koko ajan. Sisällä leivotaan ja kokkaillaan usein. Muistipelit on pojille mielenkiintoisia samoin piirtelyt ja askartelut.

päivä jatkuu sitten iltaruoalla joka on siinä 16-17 aikaan. Miehen tultua töistä ollaan porukalla ulkona aina kun sää sallii (varsinkin kesäisin) iltapalat klo 19, iltapesut ja nuorempi nukkumaan klo 20 ja vanhempi viimeistään klo21.

Tällaisia touhuja meillä. Toki tv on välillä päällä ja vanhempi tykkää jo pelata pleikkaripelejä yms...

meillä on auto päivisin käytössä ja joskus otamme päivän ohjelmaksi kierrellä paikkakunnan leikkipuistoja läpi.

Mielenkiinnolla minäkin jään odottelemaan muiden vastauksia, uudet ideat ovat aina tervetulleita meidänkin arkeen.

Hyviä vointeja "volkkarille"!

Minulla on siis melkein 3v:n lisäksi vauva ja 7v.

Meillä heräillään noin 8:n aikaan, jonka jälkeen aamupala. Mies huolehtii koululaisen kouluun. Aamulla, kun minä juon kahvia ja laitan itseni kuntoon 3v katselee telkkua. Sen jälkeen joko ulos/ostoksille/jumppaan (käy kerran viikossa).

Lounas on meillä 10-12 välillä. Päikkäreitä meillä nukutaan 1.5h-2h. Päikkärien jälkeen leikitään sisällä ja sitten lähdetään ulos. Meillä on välipala noin kl 16 ja sen jälkeen lapset saavat katsoa hetken tv:tä. Sitten esikoinen tekee läksyjä ja minä yleensä leikin 3v:n kanssa. Illallinen on meillä aika myöhään, kun mies tulee töistä.

Meillä 3v tykkää hirveästi leikkiä vedella ja joskus annan hänelle (muovisia) astioita ja hän saa kaataa vettä astiasta toiseen keittiössä. Joskus annan hänelle sakset ja hän saa leikata jonkun vanhan naistenlehden. Lisäksi hän tykkää leikata muovailuvahaa. Päivän aikana me tavataan aika usein tuttuja. Joskus jos ei muuta keksitä ja on kurja ilma vien sisäleikkipaikkoihin. Meidän 3v myös rakastaa uimahallia. Sinnehän sä voisit viedä sun lapsesi, silla vedessä ei isokaan vauvamaha haittaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat