Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperon kanssa matkustaneet

Vierailija

1,5v kanssa ollaan lähdössä rantalomalle ja mietin tuota eväspuolta lennolle, kun lapsi ei ruokaa koneessa saa.

Mitä ruokaa olette itse ottaneet mukaan matkustamoon?

Kommentit (4)

Vierailija

Pilttipurkin voi pakata jos se on enintaan 100ml. Mulla oli mukana 120ml, mutta antoivat ottaa sen silti. Siis voi ottaa vaikka viisi pilttipurkkia, mutta yksi saa olla aina sen 100ml kokoinen. Voi olla etta sua pyydetaan maistamaan sita ruokaa. Muina ruokina mulla oli viinirypaleita ja rusinoita, maissinaksuja.

Kasimatkatavaroissa mulla oli myos tyhja kannellinen nokkamuki ja sitten turvatarkastuksen jalkeen ostin vesipullon ja taytin sen. Saahan siihen toki koneessakin vetta.

Vierailija

ja siellä matkustaneena ei ollut ongelmia vaikka oli niitä isompiakin pilttipurkkeja. Mulla oli niitä kyllä monta... sekä hedelmää että lihaa, kun vanhempikin lapsi tykkäs syödä niitä, enkä luottanut siihen että se suostuu syömään lentokoneen sapuskaa.

Lisäksi minulla oli mukana pikku pusseihin pakattuna kuivattuja hedelmiä ja muuta naposteltavaa. Taisipa olla karkkiakin pahan hetken varalle...

Käsimatkatavaroitten läpivalaisussa kone aina piippasi, ja kun tullivirkailijat kyselivät mitä laukku sisältää, vastasin että vauvanruokaa. Eivät käskeneet maistella mutta kerran piti kaivaa ne purkit ulos laukusta esille.

Lapselle nokkamuki mukaan, vaikka olisi sen ikäinen että osaisikin jo normimukista juoda!!! Ehdoton siinä häsellyksessä. Oisivat olleet mehut ja maidot monta kertaa sylissä ja istuimella ilman sitä!

Hyvää matkaa!

Vierailija

Mitä ruokaa siis taaperolle mukaan koneeseen?

Piltti-purkin pakkaaminen käsimatkatavaroihin lienee

kielletty, kun kaipa sekin on "nestepakkaus". Vai onko?

Kokemuksia kehiin!

Uusimmat

Suosituimmat