Anna Tapion koulu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Yksi yläasteelle siirtyvistä lapsistamme hinkuaa kovasti Anna Tapion sisäoppilaitokseen. Onko kenelläkään kokemuksia? Eli kannattaako ajatella asiaa vai unohtaa koko juttu?

Kommentit (8)

Vierailija

mä en tiedä siittä ratsastamisesta oikein mitään, kun toi meidän tyttö tuntuu pelkäävän niitä, mut tallilla on kyl tosi iiihhhaaanaaa kissa. Ratsastusta pääsee johonkin lähitallille kyl harrastaa (rahalla). käsitykseni mukaan on sama talli jossa koulunkin hevoset on lomien aikana.

Halkivaha on kyl lähellä latomaata ja lapsuutesi kesiä :) :)

Vierailija

Dreanalle! Viestisi lisäsi minua entisestään kannustamaan lastani haluamalleen uralle. Eli nyt alamme kirjoittamaan hakupapereita!

Vierailija

Meillä siis tyttö on päättänyt päästä Anna Tapioon hinnalla millä hyvänsä. Hänen mahdollisuutensa näyttävät positiivisilta eli uskomme jo koko perhe, että hän pääsee sinne.

Mutta miten teillä on ollut rippikoulun laita? Onko annatapiolaisilla joku oma ripari vai pitääkö yrittää järjestää asia omalla kotipaikkakunnalla? Toisaalta olisi niin mukavaa, että saisi riparinkin käydä omien koulukavereidensa kanssa. Meillä ei täällä ole suomenkielistä rippikoulua, vaan likka joutuisi tuiki tuntemattomaan ruotsinkielisten sakkiin. Tuntuu hieman kohtuuttomalta sekin. Vaikka ruotsia osaakin puhua, niin ei se tunnetasolla eikä uskontokulttuurin tasolla toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija

Olen itse koulun kasvatteja. Kävin tosin koulun 70- ja 80-lukujen taitteessa ja se oli silloin nimeltään Aitoonkotitalouskeskikoulu. Silloin siellä oli pelkästään tyttöjä. Kuri tiukka, opettajia teititeltiin ja tavat oli muutenkin arvossaan. Ihana koulu!

Lämpimästi suosittelen. :)

Vierailija

tyttäreni on anna tapiossa 9 luokalla, tykänny ihan hirveästi. itse hän sinne halusi kun olis ollu muutenkin koulun vaihto edessä kun muutimme. ei tuntenu ainuttakaan ihmistä sieltä. kavereita tuntuu olevan ja lomallakin kayvät toisillaan kylässä. nyt ovat vähän haikeita kun koulu loppuu. :)

Vierailija

tuttavan 3 lasta ovat käyneet sen ja tykkäsivät tosi paljon (poika +2 tyttöä) - jos lapsi on sellainen että käsillä tykkää tehdä asioita, niin suosittelen kyllä...

Vierailija

Pitää sitten aikanaan katsoa tuota rippikouluasiaa. Itse olen käynyt Suomen partiolaisten järjestämän vaellusrippikoulun Lapin tuntureilla, johon otettiin oppilaita ympäri Suomen. Kiva oli kokemuksena, vaikka aivan tuntemattomaan lähdinkin. Paljon tuli uusia ystäviä, joihin osaan pidän edelleen yhteyttä.

Hyvä, että Anna Tapiossa on säntillinen kuri. Meillä lapset ovat siihen tottuneet ja kurittomuus olisi varmasti suurempi ongelma. Meille ei myöskään elektroniikka ole ongelma, sillä sen kanssa vähemmän nuorisomme on puuhastellut. Sen sijaan ratsastamista tyttäremme miettii, jotta pääsekö sieltä / siellä tarpeeksi usein tallille. On niin hevoshullu tapaus.

Tiedämme, että koululle voisi mennä tutustumaan, mutta meiltä on sinne matkaa n. 500 km, joten ihan päiväseltään ei onnistu. Olen ollut kouluun henkilökohtaisesti yhteydessä, eikä minulla ole syytä epäillä sen toimivuutta. Ainakin oppilaitos on Suomessa, joten kotiin pääsee, jos siltä tuntuu. Keskeyttäneiden vähäiset luvut kertovat omaa kieltään. Tilastoissa on monia vuosia, jolloin kukaan ei ole keskeyttänyt opintojaan. Se on hyvä se.

Asiasta seitsemänteen. Tuo sinun nimimerkkisi muistuttaa minua lapsuusajoista. Mummoni asui Vesilahden Latomaassa, missä vietin kaikki lapsuuskesäni. Sieltä on aika lyhyt matka paikkaan nimeltä Halkivaha :)

Vierailija

meillä käytiin rippikoulu omalla paikkakunnalla vaikka hän ei tuntenu ainuttakaan ihmistä koko porukasta. Tutustu yhteen tyttöön mut sekin oli muualta, kesämökki täällä. anna tapiossa on mun tietojen mukaan rippikoulu mahdollisuus, mut sata varma en ole asiasta. Vihjeeksi siellä A-T on sit aika kova kuri. tietokoneita ja käsikonsoli pelejä ei saa viedä koululle. Tosin paljon mukavaakin siellä on viihtymisen perusteella. käykää tutustumassa paikkaan, päivat löytyy anna tapion sivuilta, tietää mihin on hakemassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat