Yellowstone seurantaa

Vierailija

Aloitetaas tälle nyt ihan oma ketjunsa.



Väli-Amerikassa on paljon keltaisen&oranssin koodin hälytyksiä tulivuoriin liittyen (äkkiä laskien 9kpl). Liittyykö ne jotenkin tuohon Yellowstoneen, osaisiko joku tulkita niitä? Voiko Yellowstone purkautua niiden kautta?



http://hisz.rsoe.hu/alertmap/?area=&lang=eng



Jenkkilässä on ollut eilen 3.2& 3.3 Richterin maanjäristykset siellä lähellä Yellowstonea.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

joukkotuhossa vai jääkö bussin alle. Bussin alle jäävä ei hyvässä lykyssä ehdi edes tajuta mitä tapahtuu. Yellowstonen kaltaisessa superkatastrofissa (jos pahin tapahtuisi) menisi viikkoja, kuukausia ennen kuin henki lähtisi ja saisi kokea aika hemmetinmoista ahdistusta koko sen ajan.

Vierailija

jo pitkän aikaa, ja tulee varmaan aina oleman kunnes todella poksahtaa.



Turha lietsoa pelkoa joka kymmenes vuosi...







Lainaus:

.



Tutkija Michael Rampinon mukaan on vain ajan kysymys, milloin Yellowstone purkautuu[2]. Yellowstonen kaldera on kuitenkin vain yksi maailman seitsemästä tällä hetkellä tunnetusta supertulivuoresta[3], eikä tiedetä, mikä niistä seuraavaksi räjähtää, sillä supertulivuorien toiminnasta ei tiedetä paljoakaan. Purkausta olisi myös tämän tietämättömyyden takia hyvin vaikea, ehkä mahdotonkin, estää

Vierailija

Luin profetian ajalta ennen tätä taantumaa jossa Jumala kertoo, että Suomeen tulee kovia aikoja koska me suomalaiset elämme järkyttävässä synnissä. Jumalaa lupaa ettei hän salli verenvuodatusta tänne vaan ainoastaan ahdinkoa jotta kääntyisimme Jumalan puoleen ja etsisimme häntä kaikesta sydämestämme. Jumala ei halua meidän joutuvan kadotukseen vaan haluaa, että valitsemme Jeesuksen eläessämme ja kun olemme näin itsekkäitä, pahansuopia ja jumalattomia, täytyy meille antaa vastoinkäymisiä koska silloin ihmiset yleensä kääntyvät Jumalan puoleen.



Profetiat eivät aina tule Jumalasta joten niiden kanssa pitää olla varovainen. Itse olen luottavaisin mielin. Tapahtui mitä tahansa, Jeesus pitää huolen. Eikö Martti Luther (vai kuka) joka sanoi, että vaikka maailmanloppu tulisi huomenna, hän istuttaa pihalleen puun tarkoittaen sitä, ettei liikaa saa olla huolissaan tuntemattomasta tulevasta vaan pitää yrittää elää nauttien ja kittäen elämästään. Suuret asiat on Jumalan käsissä.



Joku kommentoi uskovaisten kuolemisesta. Tottakai jokainen uskovainen kuolee joskus. Emme aina ymmärrä Jumalan tahtoa, hänen viisautensa on paljon meidän viisauttamme ylempänä (olemmehan "vain" ihmisiä) ja uskovainen voi kuolla siinä missä ateistikin. Ainoa ero on siinä, että Jeesukseen uskovan "loppusijoituspaikka" on Taivas. Jumala tahtoo kaikkien ihmisten valitsevan taivaan mutta valitettavasti moni ihminen ei halua taivaaseen. Se on surullista.







Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi. Fil. 4:6.



Herra pitää oikeasti meistä huolta jos vain annamme pitää. Vaikka tulisi mitä luonnonkatastrofeja, lamaa tms. me olemme voimakkailla käsivarsilla. Valitettavasti vain joskus olemme kuin pikkulapsia ja kiukuttelemme ja kiellämme Jumalan koska hän ei toteuta tahtoamme kuten haluaisimme. Maailma ei ole paratiisi koska me ihmiset olemme niin pahoja. Pahaa tapahtuu ja tulee aina tapahtumaan, myös luonnonkatastrofien kautta. Pääasia, että saamme turvautua Taivaalliseen Isään. Aina.



Jeesus rakastaa teitä jokaista. Ihan oikeasti.

Vierailija

Lainaus:

aiheuttaisi ydintalven, joku purkaus tms. saattaa tulla, mutta ei globaalia vaikutusta. Sen sijaan vuonna 2030 maata lähestyy linja-auton kokoinen asteroidi, miettikää sitä..




Todenäköisyys että maapalloon osuu joku _iso_ potikka on niin pieni ettei niin pientä miinus alkuista kymmenpotenssia ole edes olemassa. Ja mitä tulee tuohon linja-auton kokoiseen asteroidiin, niin ensin ilmakehässä se murenee ja palaa sen verran että tähteille jää ehkä jalkapallon kokoisia palasia, jotka tietysti osuessaan tappaa, mutta mutta.. todenäköisyys jälleen että se osuu ihmiseen ja että se osuu sinuun.. eh :/



Ja vaikka se asteroidi tulisi linjaautonkokoisena ilmakehän läpi niin silti sen merkitys olisi about ei mitään.. (ellei taas käy se huono tuuri että osuu johonkin ihmiseen.. ihmisporukkaan..)

Vierailija

Isä, poika ja Pyhä Henki, Jumala on kolmiyhteinen, mutta Jeesus Kristus, ihmiseksi tullut Jumala on se ovi, joka on ainoa tie takaisin Jumalan yhteyteen. Jeesuksen sovitustyö on silta ihmisen ja Jumalan välillä. Eikä ole muuta siltaa, Jumala itse avasi sen.



Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.



ja ovi on vielä auki, aivan kuten Nooan arki ovi oli auki (mutta kukaan muu kuin Nooan perhe ei astunut siitä sisään, Raamatussahan sanotaan, että lopun ajat ihmiset ovat kuin Nooan ajan ihmiset) Mutta eräänä päivänä ovi suljetaan lopullisesti. Ja vaikka miten ihmiset kolkuttaisivat hädän päivänä, he eivät pääse enää sisään.



Pelastuksen päivä on tänään, etsi Herraa Jeesusta Kristusta, jokainen etsivä löytää.

Vierailija

Luin aamulla aiemmin tuon IL jutun ja kyllä mua rupesi ihan oikeasti ahdistamaan asia. Jos se purkautuu niin se on oikeasti menoa sitten enkä ole siihen valmis.

Se porisee siellä tiuhempaan ja enemmän kuin aikoihin joten jos geologit yms on asiasta siellä hieman huolissaan niin totta helvetissä minuakin mietityttää.

Luonnollista mielestäni!

Vierailija

pliis ihmiset rauhoittukaa nyt : D



ja tuosta meteoritistä niin kyllä se linjurin kokoinen maahan asti pääsee...se tulee aika kosmisella voimalla sieltä joku 400km sekunnissa ja varmaan nopeampaakin....porautuu sekunnonn murto osissa parin kilometrin syvyyteen ja posahtaa sitten siellä alle sekunnissa. Iso kraateri,tuhkaa,maata,aurinko pimenee jne.....



......nytkö aijotte 30 vuotta tätä meteoritii uhkaa pelätä? Ihan rauhassa vaan niin elätte selvä järkisinä vielä katselemassa lapsen lapsianne ;D

Vierailija

ei kestäisi tod. näk. hirveän montaa vuotta ja esim. säilykkeitä riittää pienelle joukolle. Nämä olisivat ne hamstraajat tai sitten ne röyhkeimmät, jotka tappaisivat ruoan takia muita. Ja tosiaan, ihmisiähän voi myös syödä.

Vierailija

Kuolemasta on tullut niin vieras. Kun emme voi hallita ja määrätä sitä, pistämme sen piiloon. Kuinka moni näkee elämänsä aikana yhtään kuollutta? Ei varmaan monikaan.



Tätä oikeastaan tarkoitinkin sillä, että ei ole hyvä tietää liikaa. Kun ei tiedä mahdollisista tulivuoren purkauksista, ei voi myöskään niitä pelätä...



Siitä olen eri mieltä, että on eri asia kuolla bussin alle kuin joukkotuhossa. Ainakaan, jos ehtii yhtään ajatatella ennen kuolemaansa. Minulle olisi paljon helpompi tietää, että vain minä jäin alle kuin ymmärtää, että lapsenikin kuolivat ja mahdollisesti kärsivät ennen kuolemaansa, enkä minä pystynyt heitä yhtään auttamaan :/



Kamala aihe. Täytyy toivoa, ettemme joudu miettimään näitä käytännössä.



Sen, minkä voisimme tai ainakin minä voisin tehdä, on yrittää elää täysillä tätä hetkeä murehtimatta liikaa tulevasta, josta emme todellakaan voi tietää. Miksi sitä aina kuvittelee, että tuleva tuo jotain pahaa yhtä hyvin sieltä voi tulla jotain hyvääkin :)

Elämänpelkoa, sitähän se on...

Vierailija

mutta Herra varjelee omiaan joskus ihmeelliselläkin tavalla. Itsekin olen saanut kokea ihmeellistä johdatusta ja varjelusta elämässäni nyt ja silloinkin kun en ollut vielä uskossa. Monta kertaa olen pelastunut vaaroista. Jokaisen meistä pitäisi kunnioittaa sitä, että olemme vielä hengissä, koska se merkitsee, että Jumala on antanut meidän armosta elää tähän päivään asti ja jos et ole vielä vastaanottanut uskoa Jeesukseen Kristukseen, aikaa ei ole enää paljon. Jumala kyllä tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät.



Mutta tämä maanpäällinen elämä on vain pieni hetki, sillä Jeesuksessa Kristuksessa meillä on ikuinen elämä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat