Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en kohta jaksa enää... Vauva 4,5kk heräilee öisin yleensä parin tunnin välein

Vierailija

ja viime yönä "nukkui" 6 tuntia ja heräs tunnin välein.

Mä oon avan sekasin. Mä en tajua miksi se ei nuku ja päivälläkään se ei ole koskaan osannut nukkua kunnon unia. Yleensä ne on sellasia tunnin pätkiä.

En käsitä.

Valveillaollessa se on kuitenkin ihan tyytyväinen eikä päivällä halua edes lisämaitoa vaikka olen välillä yrittänyt.

Juu ja ei ole ensimmäinen lapsi vaan viides mutta ihan erilainen kuin muut. Tämä vauva on muutenkin ollut ekat kuukaudet tosi itkuinen.

Kommentit (12)

Vierailija

Vauva 6kk. Yritän laittaa yhdeksän aikaan illalla kitisevän ja haukottelevan vauvan sänkyynsä nukkumaan. Vauva alkaa huutaa saman tien kun selkä koskettaa sänkyä. Saan rauhoiteltua vauvan, ja hän torkkuu ehkä 15 minuuttia välillä kitisten kunnes alkaa taas itkeä. Tätä jatkuu noin kello yhteen tai kahteen. Sitten nukkuu tunnin pätkissä aamuun kunnes klo 7 nousen laittamaan esikoisen eskarikuntoon.

Öisin rauhoitteluun ei auta kuin rinta. Olen ihan poikki kun mun yöt kestävät vain kuusi tuntia tunnin pätkissä.

Päivisin vauva nukkuu aamupäivällä 45 min, puolilta päivin 2h ja alkuillasta vielä 45 min. Eli yhdeksisen tuntia vuorokaudessa.

Vierailija

Meillä vauva 6kk nukahtaa illalla tosi hienosti ja nukkuu useimmiten sinne 2-3 paikkeille. Sitten herää ja huutaa. Välillä nukahtaa helposti kun tyrkkää tutin suuhun, mutta viime yönäkin rupes harjottelemaan konttaamista ja meni 11/2 tuntia ennen kuin sain rauhoittumaan ja nukahtamaan uudestaan. Tissiä en anna yöllä enää.

Onko kokemusta auttaisko jos laittaisi omaan huoneeseen nukkumaan? Vai tuleeko siitä itselle sellaista unissakävelyä edes takas tuttia laittamaan jne.?

Vierailija

On varmasti rankkaa kun sulla on muitakin lapsia mitä pitäis jaksaa hoitaa..Mun nyt yksivuotias tyttö heräs parin tunnin välein vielä pari kuukautta sitten, eli ainakin 10kk ikäiseksi, ja edelleen herää huutamaan ainakin pari-kolme kertaa yössä. Onhan se rankkaa ja väsyttävää mutta minkäs teet. Pitää kai vaan odottaa että kasvaa, ehkä se siitä helpottaa :) Munkin tyttö oli ekat kuukaudet tosi itkuinen ja huusi kaiket illat mutta se onneks helpotti, ainoastaan yöheräämiset jäi.

Vierailija

lopettanut jatkuvien yöheräämisten takia. Silloin ovat alkaneet nukkumaan yöt läpeensä.

Vauva ei syö tuttia. kaksi edellistäkään eivät syöneet.

Kaikki muutkin meillä on nukkuneet rattaissa joissa kantokoppa. Puoleen vuoteen asti, mutta jospa tälle vauvalle sopisi joku muu ratkaisu.

Missä noita unipusseja myydään ja paljonkohan suunnilleen voi maksaa?

-ap-

Vierailija

monesti se alkaa ähisemään ja mussuttamaan ja imemään nyrkkejä ja siinä vaiheessa annan tissiä koska nukahtaa nopeammin. Olen myös yrittänyt että en anna ja saatan vähän heiluttaa rattaita(varmaan ei mikään paras juttu.) mutta ei auta, vauva alkaa huutamaan.

Monesti se on myös ihan hereillä silmät auki. Silloinkin tissiä vaan.

Meillä ei ole kukaan vauva nukkunut vieressä.

Tämän vauvan olisin ottanut viereen mutta miehen takia ei voi. Hän saattaa vahingossa kyynärpäällä tökkästä tai muuten vaan pyörii vauvan päälle.

Vierailija

Mun mielestäni vaunut eivät ole muutenkaan paras nukkumapaikka vaan sänky on aina sänky. Vaunukoppa voi muutenkin olla jo aika ahdas koko yön nukkumista ajatellen.

Meillä unipussi oli tosi hyvä juttu tuon ikäisellä vauvalla. Pysyi päällä hyvin ja oli tiivis. Sitä aiemmin käytettiin kapaloakin jonkun verran. Kun vauva oli vielä pieni niin rullasin pinniksen reunoille peitot niin, että siellä oli sellainen turvallinen pesä nukkua. Pinnis itsessäänhän on niin laaja että tuollainen pikkuinen hukkuu sinne, mutta meidän poika ainakin viihtyi "pesässään"

Vierailija

Mä tilasin jostain nettikaupasta ja taitaa olla n. 60 e molemmin puolin hintana. Meillä oli käytössä sellainen villainen pussi joka on aivan ihana! Oli lämmin muttei kuitenkaan kuuma ja kun sen aamulla pesi se kuivui hyvin taas seuraavaksi yöksi käyttöön. Niitä ei siis tarvinnut hommata useampia pesujen takia.

Mä suosittelen kyllä lämpimästi unipussia (ja sitä omaan sänkyyn siirtämistä). Meillä vauva potki aina peitot rullalle ja pois päältä, mutta kun vaihdettiin unipussiin niin herra alkoi nukkua yöt läpeensä. Voihan toki olla että olisi muutenkin alkanut nukkumaan niin, mutta uskon että pussilla oli oma osuutensa asiaan. Poika taisi tuolloin olla nippanappa 3kk..

Vierailija

Missä vauva nukkuu? Mitä vauva tekee yöllä herätessään? Mitä sinun pitää tehdä? Kauanko on hereillä?

Minulla oli huonosti nukkuva esikoinen. Öitä helpotti kun annoin vauvan nukkua kainalossa tissi suussa :) Välillä vaan käänsin kylkeä ja tarjosin täydempää rintaa... Ei ehkä oikeaoppisin neuvo, mutta muu ei meillä auttanut.

Pikku hiljaa iän myötä alkoi helpottaa. Kokonaisia öitä nukkui tosin vasta lähempänä kahden vuoden ikää.

Uusimmat

Suosituimmat